Nová pravidla pro reklamace

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1644
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod HelFix » 05 pro 2022 06:08


Reklama
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 887
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod renek11 » 05 pro 2022 07:53

No to už v tak velkým bordelu bude bordel ještě větší.
Už vidím, jak si to každej bude přizpůsobovat k obrazu svému. Kdejakej vychcánek bude reklamovat hovadiny a to pak bude mít vliv na ty poctivý a u prodejců to bude podobný, kdy i správně vedená reklamace bude smetená ze stolu s nějakým debilním argumentem, proč ji neuznat.
Nechápu, proč má někdo pocit, že touhle změnou to bude k lepšímu. Bude to ještě horší než to je.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635

Uživatelský avatar
kecalek
Level 3
Level 3
Příspěvky: 527
Registrován: říjen 17
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod kecalek » 06 pro 2022 16:18

No - ako som to čítal, tak celý zákon sa môže spláchnuť do WC. Spotrebiteľ sa stáva prakticky len platiteľom - pretože v tomto znení to znamená, že to už ani neplatí na skryté chyby, chyby materiálu a pod. Kupite si niečo, v obchode to vyzerá nepoškodené, ale vo vnútri už chyba je, len sa prejaví o 1-2-3 mesiace, prípadne po 10-tich mesiacoch a spotrebiteľ sa nedovolá ničoho, leno obchodník len povie: Keď kupoval, fungovalo to! Zamietnuté. Už žiadne konštatovanie, skúmanie odborným znalcom, jedine súd (a i ten často vyhlási rozsudok v prospech obchodníka) a užívateľ si tovar za stovky € musí dať opraviť na ďalšie stovky €.
Celá tá "novelizácia" nie je k prospechu zákazníka, ale chráni predávajúcich - tí môžu predávať šmejdy, ktoré v obchode fungujú, ale potom sú vhodné len na vyhodenie. A dokazovanie o nefunkčnosti spadne na plecia zákazníka.... obchodník sa bude len smiať.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 51138
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod petr22 » 06 pro 2022 16:32

Ono to zneni je stejne jako bylo, jen se posunula doba ze 6 mesicu na 12 mesicu.

Je treba rozlisovat zaruku na skryte vady, zaruku na jakost a dalsi druhy zaruk. Proc - protoze EU.

Uživatelský avatar
atari
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 3038
Registrován: říjen 08
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod atari » 06 pro 2022 17:05

Žádná EU. Za tyto paskvilní zákony můžou naši poslanci, které jsme si zvolili !! Toto není harmonizované právo v EU.

Stačí se přečíst občanský zákoník (OZ). Tím tohle všechno začalo. Jenom obyčejné nájemní bydlení je také paskvil v OZ. A režim uzavírání kupních smluv v OZ, lze řešit také jednodušeji a elegantněji, a z toho navazující reklamace by také byly jednodušší.

pcmaker
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 911
Registrován: březen 18
Bydliště: Soukromý byt
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod pcmaker » 06 pro 2022 17:54

Když se nad tím tak zamyslím, tak se mi vlastně nepodařilo v uplynulých několika letech reklamovat nic. Reklamace byla vždy zamítnutá, ať už kvůli porušené pečeti či mechanickému poškození skla displeje na mobilu Acer vlivem rychlé změny teploty (vystoupení z klimatizovaného auta v létě). Takže pro mne žádná změna.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 51138
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod petr22 » 06 pro 2022 22:04

Prave ze s vadou, ktera jako byla na vyrobku pri koupi prisla EU a muselo se to zavest. Ale
nezavadi se to ted, plati to uz mnoho let. Jestli si to spravne pamatuju, byl to rok 2014.
Ceska Republika a Rumunsko byly tenkrat posledni staty, ktere mely zakonnou zaruku 2 roky tak,
jak ji chape kazdy bezny obcan. A byl z toho tenkrat v EU dost problem, ze to neodpovida EU pravu.

Toto se aktualne meni, ze 6 mesicu na 1 rok:
"Many Member States extended the 6-months duration and went beyond this (1 or 2 years).
During this period, one assumes that the defect was already present from the beginning, which
makes it easier for the buyer to make a complaint."

Bylo to tenkrat naprosto stejne jako ted - vsude same spekulace, ze nepujde nic reklamovat a ze to je
zruseni zaruky. Dnes se pouze meni to, co plati uz tech 9 roku.

Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 887
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod renek11 » 07 pro 2022 07:49

Ono totiž do dnes valná vetšina lidí ani o té 6ti měsíční záležitosti neví. Zatím každýmu komu jsem řekl, že do půl roku od koupě má nárok na výměnu zboží za nové, ale musí to uvést do reklamačního protokolu, tak na mě koukal jako blázen a dokonce i někteří prodejci, když jsem jim tím argumentoval, tak to ani nevěděli.
Takže opět to bude jen guláš o kterém sposta lidí nebude vědět a spousta prodejců, kteří budou dělat, že to nevědí i když by ti tuhle variantu měli automaticky nabídnout místo opravy.
Naposledy upravil(a) renek11 dne 07 pro 2022 07:50, celkem upraveno 1 x.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635

Uživatelský avatar
Karrex
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 9233
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod Karrex » 07 pro 2022 07:50

Právě, že to stejně není, jak to bylo do teď:
„Dosud mohli spotřebitelé reklamovat vadu, která se vyskytla u zboží do dvou let od převzetí. Po novelizaci však podnikatel reklamaci může zamítnout s tvrzením, že při převzetí bylo zboží bez vad. Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“

Teď se dalo reklamovat všechno, co se stalo až používáním (protože je to shit výrobek), nyní pokud to bude jasná věc, která se stala až používáním, tak se ani nemusíš pokoušet reklamovat.
Funguji už jen přes SZ. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 887
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod renek11 » 07 pro 2022 07:56

No zase to bude dáno povahou daného výrobku a kde ho koupíš. Pokud si totiž jako většina věc kupuješ přes internet, pak nemůže prodejce předem vědět, že ta věc při prodeji fungovala jak má a tak na něm bude první rok důkazní břemeno, aby dokázal, že vada nebyla už při převzetí. Jiné to asi může být, pokud si něco koupíš osobně v kamenném obchodě, kde ti věc předvede, ale i tak se nedá hned poznat skrytá vada. Myslím, že to bude stejnej guláš jako doposud.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635

Uživatelský avatar
Karrex
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 9233
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod Karrex » 07 pro 2022 07:59

Není to stejné, krásný příklad je taková pánvička, u šmejdů se vypoukne dno, odlupuje povrch, tohle se dalo krásné reklamovat v celých dvou letech, teď budeš mít po roce smůlu.
Funguji už jen přes SZ. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 887
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvekod renek11 » 07 pro 2022 08:11

No jak píšu, bude to záležet na povaze zboží. Nicméně tohle konkrétní co píšeš by ti smetli ze stolu i teď s tím, že jsi to špatně používal, ale teď budou mít rok (místo půl roku) na to, aby ti to ONI dokázali
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Reklamace Lenovo notebooku u Alzy
    od kwell » 15 lis 2022 18:31 » v Reklamace a zákony
    4
    708
    od peta501
    15 lis 2022 22:20
  • Reklamace, ohnutí tabletu = pokles výkonnosti baterie?
    od Gudernatsch » 26 črc 2022 11:51 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení
    8
    1527
    od petr22
    26 črc 2022 20:25
  • Nová GF
    od JarousPragl » 12 čer 2022 17:28 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    5
    731
    od negror
    13 čer 2022 10:39
  • Nová RAM
    od Noisy » 20 čer 2022 18:32 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    2
    566
    od Noisy
    21 čer 2022 20:46
  • Nová TV
    od sampooonek » 30 pro 2022 08:57 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    6
    374
    od Erredar
    30 pro 2022 14:17

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 2 hosti