PS5 a podpora Raytracingu

Xbox, Playstation, Wii a další...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 11508
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod Michael850 » 19 dub 2019 00:40

To, že to je poholné pro tebe, neznamená, že to musí být nutně pohodné i pro všechny ostatní. Mě by třeba vadilo, že se z toho pořádně nedá udělat ani multimediální centrum. PC to opravdu nenahradí, k čemu mít doma další topící krám, když si zrovna můžu pořídit herní PC a hrát na něm.
A jaký je problém, si k hraní na PC pořídit gamepad? Mimocohdem, na tom bych si osobně taky zrovna asi moc nezahrál.
Jako chápu některé argumenty pro konzoli, ale je třeba si uvědomit, že každému to tak taky nemusí vyhovovat, má to taky své -, takže je zbytečné to někomu vnucovat, ať si každý sám rozhodne, co mu víc sedne. Určitě se nedá očekávat, že na PC fóru budou převážně zastánci hraní na PC... Pokud si chceš někde nechat potvrdit, že na hry je lepší pořídit konzoli, tak budeš muset navštívit asi jiné.
Naposledy upravil(a) Michael850 dne 19 dub 2019 00:50, celkem upraveno 1 x.



Reklama
Fox_25
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1410
Registrován: duben 17
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod Fox_25 » 19 dub 2019 00:49

Tak gauč má snad každý doma, a 4k televizi nebo alespoň full hd televizi má taky snad každý?
To samé můžu říct o monitoru a židly....
Hele, já chápu jak to myslíš, ale pc je univerzální stroj který si vyšší cenu obhájí, navíc má poněkud obsáhlejší herní knihovnu. Taky chápu že si někdo koupí herní konzoli protože nechce, nebo nemá čas řešit hraní na PC, ale napsat jako nevýhodu že PC potřebuje periferie vč. sesle prostě není argument proč si koupit herní konzoli.

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 11508
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod Michael850 » 19 dub 2019 01:00

Jinak ještě bych chtěl vidět tu konzoli, kde máš SSD, aspoň 500GB, a stojí 10K nebo kolik, jinak jsi to nějak zapomněl spíš přičíst k té konzoli, protože do PC se už většinou běžně osazuje klidně i jen SSD a plotna se třeba už ani nepoužije, kdežto u konzole je ve většině případů osazena pouze obyč plotna.

DaveM
Level 1
Level 1
Příspěvky: 62
Registrován: leden 19
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod DaveM » 19 dub 2019 08:42

Piccaso píše:Nevim jak na tom bude PS. Ale nekde jsem cetl, ze dle dostupnych leaku by novy Xbox mohl mit vykon 10-12 tflops, coz je vykon cirka 1080Ti?


Vega 64 má výkon 12,66 tflops a nevím o tom, že by se nějak blížila GTX 1080 ti, jedině topením a spotřebou :D . 'Dokonce RTX 2080, která překonává 1080 Ti má jenom 10 tflops.

Jinak co se týče další diskuze, ona konzole kdysi měla své výhody, ale ty postupně začinají odpadávat. Nutnost mít v obyváku obrovskou bednu? V dnešní době existují mini-itx bedny velikostně podobné playstation, které jsou schopné společně s ostatními komponenty uchladit i třeba i9 9900k rtx 2080 ti kombinace bez potíží. Ano, bude tam možná hlasitější, ale mám připomínat jak se ps4 pro chová, když člověk zapne god of war? :D Dnešní ovladače jak od Microsoftu tak od Sony se dají koupit s bluetooth ovladačem, takže hraní na gamepadu není už taky problém. Jediné výhody, které stále MS a Sony mají oproti PC hraní je uzavřenej systém se stabilním frameratem (odpadá tím pádem nutnost upgradovat každé dva-tři roky komponenty), blbuvzdorný "operační systém" (zvládne ho obsluhovat i cvičená opice) a cena (kterou ale dotují samotní výrobci, kteří si to potom vybírají na cenách z her a z předplatného)

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39552
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod petr22 » 19 dub 2019 09:04

Problem je v tom, ze ta hodnota v tflops udava ciste vypocetni vykon grafickeho procesoru,
ve kterem je skutecne Vega podstatne vykonnejsi nez karty od Nvidie. Vypocetni vykon gpu
neudava vykon ve hrach, ale vykon pri ciste matematickych operacich jako je rendering
videa nebo tezba bitcoinu pomoci gpu. Pro herni vykon je dulezita i spousta jinych parametru
nez cisty vypocetni vykon samotneho grafickeho procesoru.

Konzole ma pro vydavatele her jednu zasadni vyhodu - hry prakticky neni mozne piratit nebo je
to tak slozite, ze to bezny uzivatel nedokaze. Konzolove verze her tedy tvori vetsinu z prijmu
vydavatelu her. PC verze tak predstavuje nejvetsi naklady (podpora ruzneho hw, grafika v nejlepsi
kvalite), nicmene PC verze se zaroven pirati uz tyden pred vydanim.

Microsoft a Sony udelaly z konzole to co potrebuji - z krabice, kterou lze odnest kamkoliv a pouzit kdekoliv
je krabice ktera je bez pripojeni na net nepouzitelna a moznost kupovat bazarove hry elegantne zabrani
nejnovejsi verze bez BD mechaniky, nutici pouzivat uzivatele jen digitalni kopie her, ktere nelze preprodavat.
To co funguje nejlepe je pak sifrovani obsahu, aby nesel piratit.

Na tu I9-9900K pozor - ta se neda uchladit zadnym standardnim zpusobem, v mini ITX skrini to bude
jeste horsi.Ona totiz i kdyz ma TDP 95W zere 200W v plne zatezi (!!!).

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 11508
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod Michael850 » 19 dub 2019 09:13

Tak GTX bude mít vždycky výhodu v tom, že to je čistě herní karta. RX Vega sice spadá do herní řady, ale ve skutečnosti vychází z takové entry-level grafiky do nějakých workstationů, Frontier Editionu. GTX 1080 Ti, resp RTX 2080, je možná výkonnější, ale taky dražší a vzhledem k tomu jaké jsou náklady pro výrobu Vega grafiky, tak je její momentální cena více než obdivuhodná, i výkon, na to že s hraním her se u ní počítá spíš jako sekundární činnost, tak je víc než dobrý, u Geforce platíš hlavně za značku, není na ní nic tak drahého, aby musela stát 20K. Jinak GTX 1080 Ti taky není zrovna úsporná karta...

DaveM
Level 1
Level 1
Příspěvky: 62
Registrován: leden 19
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod DaveM » 19 dub 2019 09:38

petr22 píše:
Na tu I9-9900K pozor - ta se neda uchladit zadnym standardnim zpusobem, v mini ITX skrini to bude
jeste horsi.Ona totiz i kdyz ma TDP 95W zere 200W v plne zatezi (!!!).



Z tohohle videa to vypadá, že to nebylo nic extra hrozného (přiznám se, že ted nevím jestli tam při tom skládání dal dohromady normální air cooler nebo AiO)
https://youtu.be/sezw9ckTbYc?t=642

Ano, na 5 ghz bys to nedostal (to asi na žádné takové case), ale na stock frekvencích by to mělo vydržet.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39552
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod petr22 » 19 dub 2019 09:48

V zadne hre ale nedosahne 100% zateze procesoru, takze mu to bere max kolem 100 Wattu.

Kdyby na tom spustil rendering videa, tak se mu ta I9 protavi skrz desku (205W) a to nepocitam grafiku
a zbytek PC.

Aktualni APU v PS4 ma TDP pouze 75W (tedy cpu i gpu cast dohromady). Nelze predpokladat, ze by neco
podobneho mohlo mit vykon herniho desktopu.

Fjúčuring
nováček
Příspěvky: 47
Registrován: srpen 18
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod Fjúčuring » 14 kvě 2019 10:05

Croon píše:Rád bych se zapojil do diskuze, ano komponenty v xboxu jsou opravdu dosti slabé, ale jde o cenu.

Xbox 360 mě stál asi před 6 lety nějakých 8000,- i s kinektem.
Novej xbox One X stojí asi 12 500,- a rozjede 4K a všechny skvělý hry a ještě u toho můžu ležet na pohovce a hrát na gamepadu.
Kolik by mě stál herní PC co rozjede metro exodus ve 4K? 30 000,- ? Když byl vzal RTX 2060 a i5 9400K tak opravdu 30 000,- . A ještě monitor, židlu, příslušentví.

Takže 40 000,- a xbox One X 12 500,- a rozjede všechny hry na max detaili. To je pro mě důvod proč mít radši konzoli.
Za malý peníze si užiju všechny hry na max, u pc za to dám 3x tolik.. Takže je zbytečný řešit jak moc konzole slabý jsou když ty hry jsou pro ně perfektně optimalizované.

Ale každopádně si chci už koupit něco novějšího než můj dosavadní xbox, takže očekávám nástup nových konzolí a stále se nevím jak rozhodnout, zda zůstat u xboxu nebo přejít na playstation...



Když jsem si v roce 2007 koupil jako horkou novinku PS3 60 GB, dal jsem za ní 18 000 kč. PS3 byla v tomto roce velmi vydařená a dávali k ní hru Resistance Fall of Man zdarma. Grafický výkon této konzole nebyl moc oslnivý a dal se přirovnat ke starému železu. Hry, které jsem hrával na svém PC s Ati Radeon X 1650, s jedno jádrovým procesorem AMD 64 3500+ a 2 GB RAM v 720p jako třeba Call of Duty 4 MW se na středních detailech pohybovala i konzole PS3 se třemi jádry Jaguar.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39552
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Příspěvekod petr22 » 14 kvě 2019 10:12

Prvni serie byly skutecne velmi vydarene.

Kdyz kvuli praskani bezolovnateho cinu zacaly selhavat prvni XBOXy 360,
majitele PS3 se smali, aniz by tusili ze jejich PS3 jsou jen novejsi.
Pak zacaly selhavat i PS3, z tech prvnich serii jich funkcnich mnoho nezustalo.

Bohuzel po prechodu na RoHS pajeci proces nema elektronika dlouhou zivotnost.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • zpětná podpora pci-e verzí a windows
    od p3v4x » 13 říj 2019 18:08 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    5
    829
    od xbs
    13 říj 2019 18:43
  • windows 10 a podpora freesync a gsync
    od p3v4x » 13 črc 2019 07:12 » v Windows 10, 8, 7, Vista, XP…
    0
    382
    od p3v4x
    13 črc 2019 07:12
  • Dotazník k bakalářce - Podpora prodeje v e-shopech s elektronikou
    od human67 » 29 led 2019 21:25 » v Komunikace na internetu
    14
    2193
    od atari
    30 led 2019 15:33
  • Základní deska s podporou 8. generace procesorů Intel - > podpora procesorů Intel 9. generace?
    od stdadast » 28 čer 2019 20:55 » v Problémy s hardwarem
    5
    621
    od Michael850
    29 čer 2019 07:06

Zpět na “Herní konzole”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 11 hostů