zatím vždy jste mi skvěle poradili, jdu i na radu tentokrát.
Náš přední poskytovatel internetu a drátů v zemi má jen dvě vysvětlení, proč něco nefunguje. Vzdálenost od ústředny a stoletý modem.
U nás v poslední době padal. Tedy nejprve přešli na VDSL, měsíc to jelo jak mělo, tedy na naše poměry, pak to občas vypadlo, hodina dvě se dají vydržet, jenže pak se to prodlužovalo až na celý den a manžel co se vrátil z nemocnice zdravě vypěnil.

Internet jel na 7 let starý Comtrend, ale začal vypadávat v takových zajímavých dobách jako je 6, 7:30 nebo 9:30 a naskakoval ve 14:30, 15:30 nebo 17:30.
Byla nahlášena porucha, dojel technik, prohlídl zásuvky, vyměnil je, prozkoumal sloup, vyzkoušel kromě manželova modemu další 2 své + měřící přístroj, koukal do zásuvky jak do lógru a nic. Modem nejel. Odjel, modem sám naskočil v 15:30 a jel celou noc do rána, kdy zas umřel. Druhý technik dojel do střediskové obce kde je ústředna, nahlásil, že to opravil, že to jede, jo jelo od 14:30 do rána, kdy to znovu zemřelo.
Znovu nahlášená porucha, ale byla sobota, tak se manžel dovolal na technickou podporu a řev technika bylo slyšet přes dvě místnosti. Dozvěděli jsme se i s rodinou, že to je starým, sedmiletým modem, že je to krám a že se dva dny před voláním modem sám 1450-1600x restartoval. Na manželovu logickou poznámku, že modem má v popisu práce se tak dlouho připojovat až se připojí a pokud nejde v káblu signál, tak se může restartovat, vyrukovali se vzdáleností od ústředny. Manžel se opět vytočil jak klíště a na úterý byl pozván technik.
Jsem jen ženská, takže položím naprosto blbou otázku: od elektrárny jsem x km a kde je trafo vůbec netuším, jsem na konci linky a přesto mi jde stále 220V a nikdo mi neříká, že jsem daleko od elektrárny, tak mám nárok jen na 20V. Do elektrokabelu tu nikdo od pokládky nekopl, stejně jako do internetového vedení co má cca 24 let a na netu se píše, že i lidé co bydlí blíž ústředně mají menší rychlost jak my, proč to tak je?
Takže manžel se vytočil a zakoupil na splátky modem od dané firmy za 4200, ne že bychom na něj neměli, ale je tam 5ti letá záruka a takhle manžel kvůli rychlosti může prudit celkem oprávněně. Jenže pak mu to nedalo, zavolal si na ČTÚ, kde mu technik řekl, že pokud se modem nemůže přihlásit, může se x krát restartovat a následující den došel super modem od někoho


A další otázka: když nám zde zavedli EET, v podstatě každý kdo něco vydělal musel být přes net napojený na finančák a v okolí je mnoho firem a soukromníků, penzionů a hotelů a tehdy jel net bez problému. Když nám EET zrušili, nejde nic. Proč?
Jenže........manžel od ČTÚ dostal adresu ne certifikovaný měřič rychlosti internetu přes kabel a super modem od toho někoho jede rychlostí 5,2 Mb a 7 let starý Comtrent má certifikovanou rychlost 6 Mb

Když modem vrátí, může technik řvat, že má stoletý modem, když si ho nechá, neotevře ani stránku na internetu.
A pro místní rejpaly, LTE apod sítě zde téměř nefrčí, protože když stavěli stožáry, inteligentně je dali do údolí a jaksi si nevšimli, že jsme kopce a lesy, takže když někdo chce wifi, běhá po louce a loví síť. Druhá věc je, že v okolí žádné stožáry nejsou. Jeden je v NMnM a druhý Vodafonu v Dolní Rožínce. A nedej bože že je někde v okolí bouřka, to pak nejede vůbec nic. Ani satelit, ani pozemka, ani internet, občas ani proud.
Manžel řekl, že pokud si od někoho koupí nějakou službu a platí ji, není jeho problém jak je daleko od ústředny nebo jaký výkon má modem, že to je věc poskytovatele a že jen nechápe, jak mohl technik ve vzdálenosti 1,19 km od nás naměřit rychlost 7,5 Mb, když u nás net nejel vúbec.
Pro zvědavce má i screen s rychlostí 0,04 Mbps, max. 0,18 Mbps a latency 9000 ms



Jo a abych nezapoměla: hlavní příčinou proč nejede internet je vždy uvedené, že se nemohl připojit k DNS serveru. Při pádu netu to píše stránka na odstranění problému nebo Protokol událostí.
Kdo má pravdu páni poradci?