Dobrý večer, skvělí pání poradci,
potřebuji vysvětlit něco co mi sice selský rozum vysvětlil, ale chci mít 100% pravdu.
Máme net od O2, v létě došel k závěru, že si vezme dovolenou a týden nejel....myslím vůbec. 3 technici se tu vydováděli, od bytu, přes sloup až po ústřednu, svedli to na dálku k ústředně, na staré kabely, na samozřejmě blbý modem a když dojel poslední chytrák, vyzkoušel 3 svoje modemy a nebyl schopen pochopit, co tvrdil manžel, že z O2 nejede nic. Pak se manžel vytočil jak klíště, protože na něj technická podpora řvala tak, že to bylo slyšet do druhé místnosti, že máme blbý modem, Comtrend 3032 a vnutili nám Zyxel. V obchodě za 1300 od O2 za 4700. Manžel to ale nevzdal, zavolal si na ČTÚ a tam mu vysvětlili, že pokud modem nejede, jako nebere signál, tak opravdu nejede a výmluvy O2, že se modem 1600x restartoval je blbost. Poradili skvělou stránku Nettest co provádí certifikované měření a Zyxel byl o 2 Mb pomalejší jak Comtrend, tak jsem ho vrátila a na stránce Vašestížnosti si stěžovala na O2.
Garantovaná min. rychlost při 20 Mb je 6 Mb, ale certifikované měření ukázalo, že modem jede akorát 5,8, takže uznali že signál nejel, vrátili peníze, dostali jsme celoživotní slevu 200 a platíme momentálně 50 Kč.
Před 4 dny v čase 12:30 -13:30 wifi odešla a měla šílené výpadky, pak naskočila, jela 5,5 Mb pohoda, večer v 17:30 - 18:30 opět výpadek. Proběhl technik, změnil port na ústředně, rychlost 5,5, naskočilo 12:30 a internet odjel na dovču. Proběhla pracná debata s technickou podporou, měla jsem za to, že jsou to odborníci a ne žáci pomocné školy a nebyli schopni pochopit, že když manžel stahoval a jelo to 0 a operátor v O2 měřil to stejné, že chyba je u nich. Takže zas proběhlo certifikované měření, přes kabel, tolik propagovaný O2 v 21. století to má rychlost průměr 2,2 Mb a na wifi bez kabelu proběhlo místo 5 testů 8 a výsledná rychlost je, 0,02 Mb.
Mám dvě otázky: kabel je blbá elektrikářská dvoulinka bez krku, jen položená do 50 cm, 2 dny tu mrzne a je tu mezi -10 až po -12, což na promrznutí je málo. Může si někdo u O2 hrát s rychlostí, když to vždy vypadne ve stejný čas s tím, že jak kabel, tak wifi jdou na 0?
Druhá otázak: další certifikované měření, kabel 2,2 Mb, ale wifi jede na 4. Modem je od nb 30 cm.
Řeči, že O2 je blbé, to znám, nic jiného tu nejede skoro ani mě LTE. Na lince od ústředny jsou 4 účastníci........jaké vysvětlení ještě může být, když O2 má rychlost u nich 0, já mám 0 a oni tvrdí, že si u nich s netem nikdo nehraje ale padá to ve stejnou dobu?
Co Vás odborníci ještě napadne za "výmluvu?"
Děkuji Štěňátko
PS jede další měření, přes kabel rychlost 0,71 Mb
Dobrá rada potěší Vyřešeno
- šulda
- Level 4
- Příspěvky: 1486
- Registrován: srpen 08
- Bydliště: Tam kde se vrány otáčejí
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Dobrá rada potěší
b. název tématu zvolte takový, aby co nejvýstižněji charakterizoval obsah tématu.
Člověk se pořád učí.
-
- Pohlaví:
Re: Dobrá rada potěší
Ahoj,
- zima nemá na propustnost kabelu vliv.
- jestliže to padlo všem uživatelům na stejné lince, nebude problém ve vašem modemu.
- jinak, než neustálým voláním, psaním a reklamací se zlepšení nedoberete. Změřit, sejmout screen a poslat. I třeba 10x denně.
- podpora je obvykle naprosto neznalá osoba. Takže pokud nedostanete na ucho technika, nemá moc cenu se s nimi bavit.
- to, co modem dostane na vstupu, je i na výstupu - lhostejno, zda kabel, nebo WiFi. Zvlášť u rychlosti 20Mbps. Ony rozdíly jsou tím, že zrovna v době měření wifi bylo na lince volněji. A pokud se měří, pak by nemělo běžet žádné jiné stahování. Což třeba u woken, které furt něco loudí z aktualizačních serverů, bývá problém dodržet.
- rychlost je silně ovlivněna kvalitou linky od vás k ústředně. Pokud linka víc nedá, pak nedá. Fyziku nelze obejít.
Můžete prozkoumat jiné možnosti v místě bydliště. Víc se dělat nedá, ledaže byste měli dost peněz a šli třeba do starlinku.
- zima nemá na propustnost kabelu vliv.
- jestliže to padlo všem uživatelům na stejné lince, nebude problém ve vašem modemu.
- jinak, než neustálým voláním, psaním a reklamací se zlepšení nedoberete. Změřit, sejmout screen a poslat. I třeba 10x denně.
- podpora je obvykle naprosto neznalá osoba. Takže pokud nedostanete na ucho technika, nemá moc cenu se s nimi bavit.
- to, co modem dostane na vstupu, je i na výstupu - lhostejno, zda kabel, nebo WiFi. Zvlášť u rychlosti 20Mbps. Ony rozdíly jsou tím, že zrovna v době měření wifi bylo na lince volněji. A pokud se měří, pak by nemělo běžet žádné jiné stahování. Což třeba u woken, které furt něco loudí z aktualizačních serverů, bývá problém dodržet.
- rychlost je silně ovlivněna kvalitou linky od vás k ústředně. Pokud linka víc nedá, pak nedá. Fyziku nelze obejít.
Můžete prozkoumat jiné možnosti v místě bydliště. Víc se dělat nedá, ledaže byste měli dost peněz a šli třeba do starlinku.
Naposledy upravil(a) Uziv00 dne 30 lis 2023 07:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Dobrá rada potěší
Ono taky LTE se nejspíš už moc nerozšiřuje. Spíš bych se podíval jestli u vás není pokrytí 5G. Nebo taky se poptat co používají sousedi.
Re: Dobrá rada potěší
Dobrý den, páni poradci,
rychlost 5G podle mapy pokrytí jede jen v Praze, Brně a Ostravě, vesnice je ráda za kabel.
Včerejší vysvětlení pomalého internetu podpora vysvětlila následovně: Internet patří CETIMu a O2 je jen provozovatel, čili pokud máte malou rychlost může za to CETIM. Na to nestačí ani selský rozum.
Jinak když volal technik a ptal se na upřesnění, řekla jsem mu, že když z O2 nic nejde, tak on zde nemá co opravit, což takhle napsal do poruchy a O2 to zas nepochopilo, že když od nich nic nejde, tak to nejde ani mě.
Jste na omylu, Vaše stížnosti a certifikované měření ze stránek ČTÚ je větší kouzlo než to vypadá, ta stránka je Českého telekomunikačního úřadu a jejich měření je sakra přesné, screeny O2 nebere jako důkaz, ale měření, tam už nic nenadělá
rychlost 5G podle mapy pokrytí jede jen v Praze, Brně a Ostravě, vesnice je ráda za kabel.
Včerejší vysvětlení pomalého internetu podpora vysvětlila následovně: Internet patří CETIMu a O2 je jen provozovatel, čili pokud máte malou rychlost může za to CETIM. Na to nestačí ani selský rozum.
Jinak když volal technik a ptal se na upřesnění, řekla jsem mu, že když z O2 nic nejde, tak on zde nemá co opravit, což takhle napsal do poruchy a O2 to zas nepochopilo, že když od nich nic nejde, tak to nejde ani mě.
Jste na omylu, Vaše stížnosti a certifikované měření ze stránek ČTÚ je větší kouzlo než to vypadá, ta stránka je Českého telekomunikačního úřadu a jejich měření je sakra přesné, screeny O2 nebere jako důkaz, ale měření, tam už nic nenadělá
-
- Pohlaví:
Re: Dobrá rada potěší
Není to CETIM, alébrž CETIN. A službu poskytuje O2, nikoli CETIN. Takže reklamace musí probíhat u O2.
Stejně jako reklamaci roztržené punčochy uplatňuješ u prodejce. Nikoli u výrobce, dopravce a toho pikolíka, co ji uložil do skladu. ČTÚ je jen regulační úřad a jakási státní autorita.
Pokud se tak dříve nedělo, pak se mohlo stát, že na tu lajnu navěsili víc zákazníků, než je schopna pojmout. Nebo se hrabali v ústředně a něco neklaplo - možností je spousta.
Stejně jako reklamaci roztržené punčochy uplatňuješ u prodejce. Nikoli u výrobce, dopravce a toho pikolíka, co ji uložil do skladu. ČTÚ je jen regulační úřad a jakási státní autorita.
Pokud se tak dříve nedělo, pak se mohlo stát, že na tu lajnu navěsili víc zákazníků, než je schopna pojmout. Nebo se hrabali v ústředně a něco neklaplo - možností je spousta.
Re: Dobrá rada potěší
Podle popisu se to chova jako ADSL/VDSL na hranici vzdalenosti od ustredny, kdy jeste nejak funguje.
Kdysi technici tvrdili, ze nepripoji zakaznika, pokud nejnizsi garantovana rychlost neni polovinou namerene
hodnoty pred aktivaci pripojeni. Aktivace 1 dalsiho zakaznika v sousedstvi mela stejny efekt, kdyz prisel domu
po poledni, zapnul modem a pocitac - a az do vecera byl internet prakticky nepouzitelny. Ve chvili kdy vse
vypnul, tak pripojeni fungovalo relativne normalne v ramci te doslova smesne mozne rychlosti. Bylo to na kraji
obce, skoro az v lese u kamarada ze skoly. Takhle to mel nekolik let az se nastval a poridil LTE.
Kdysi technici tvrdili, ze nepripoji zakaznika, pokud nejnizsi garantovana rychlost neni polovinou namerene
hodnoty pred aktivaci pripojeni. Aktivace 1 dalsiho zakaznika v sousedstvi mela stejny efekt, kdyz prisel domu
po poledni, zapnul modem a pocitac - a az do vecera byl internet prakticky nepouzitelny. Ve chvili kdy vse
vypnul, tak pripojeni fungovalo relativne normalne v ramci te doslova smesne mozne rychlosti. Bylo to na kraji
obce, skoro az v lese u kamarada ze skoly. Takhle to mel nekolik let az se nastval a poridil LTE.
-
- Pohlaví:
Re: Dobrá rada potěší
Tomu xDSL nasvědčuje jak comtrend (dával se dříve), tak ten zyxel (nyní).
-
- Elite Level 10.5
- Příspěvky: 11020
- Registrován: únor 12
- Bydliště: Pankrac
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Dobrá rada potěší
Co by lidi nechteli za 50 Kc...
Draty jsou opravdu Cetinu a dokud je "nezlepsi" treba predsunutym DSLAMem (coz kvuli ctyrem lidem opravdu nehrozi), pak se stav sam zazracne nezlepsi.
Draty jsou opravdu Cetinu a dokud je "nezlepsi" treba predsunutym DSLAMem (coz kvuli ctyrem lidem opravdu nehrozi), pak se stav sam zazracne nezlepsi.
Prazaci jo ty se maj, az kdyz si me zavolaj..
Re: Dobrá rada potěší
Presne takhle to bylo u spoluzaka, vesnice kde ty draty tahal jeste Telecom blahe pameti. Sama stara zastavba
nejnovejsi baraky 1960. Technici tvrdili ze je to doslova na nejnizsi hranici pouzitelnosti, kdyz si zaplati 400.000 Kc
vsichni co chteji v miste internet, tak ty draty vymeni, jinak ze se to nevyplati. Jenze ten net chteli jednotlivci,
ne vsichni.
nejnovejsi baraky 1960. Technici tvrdili ze je to doslova na nejnizsi hranici pouzitelnosti, kdyz si zaplati 400.000 Kc
vsichni co chteji v miste internet, tak ty draty vymeni, jinak ze se to nevyplati. Jenze ten net chteli jednotlivci,
ne vsichni.
Re: Dobrá rada potěší
ITCrowd píše:Není to CETIM, alébrž CETIN. A službu poskytuje O2, nikoli CETIN. Takže reklamace musí probíhat u O2.
Stejně jako reklamaci roztržené punčochy uplatňuješ u prodejce. Nikoli u výrobce, dopravce a toho pikolíka, co ji uložil do skladu. ČTÚ je jen regulační úřad a jakási státní autorita.
Pokud se tak dříve nedělo, pak se mohlo stát, že na tu lajnu navěsili víc zákazníků, než je schopna pojmout. Nebo se hrabali v ústředně a něco neklaplo - možností je spousta.
OK, CETIN, ale O2 není schopno pochopit, že když on je poskytovatel, že za rychlost odpovídá on, což já taky chápu.
Podle měření linka snese teoreticky 8MB, ale 4 km od ústředny zatěžují jen 4 přípojky, což jedna jsme my. Takže rychlost 5,5 - 5,8 bylo maximum co z nich šlo vydolovat a než to vyladili, jelo to třeba jen 4,7. Dnešní ranní certifikované měření bylo z 6 testů 2,2 Mb průměr, ale byly tam i měření v testu 0,18 a 0,24 Mb. Teď pojede měření v 17:30 oblíbená doba klesání rychlosti.
Dodatečně přidáno po 5 minutách 52 vteřinách:
zeus píše:Co by lidi nechteli za 50 Kc...
Draty jsou opravdu Cetinu a dokud je "nezlepsi" treba predsunutym DSLAMem (coz kvuli ctyrem lidem opravdu nehrozi), pak se stav sam zazracne nezlepsi.
Ano, tohle mi už vysvětlil technik CETINu, že na rychlejší ústřednu máme málo obyvatel, njn 123 obyvatel není nic moc.
A k těm 50 Kč, to je přeplatek faktury za Zyxel co jsem vrátila, fa a ještě cosi, takže si odpočítávají ze zaplacené faktury těch 50 Kč.
Jinak já se technické podpory ptala, zda má O2 výpadek, řekli, že ne.......takže když to nejede a nehrají si s tím technici, tak jde jen o zásah vyšších mocností . Poradci, večer kouknu, ale jdu měřit
-
- Pohlaví:
Re: Dobrá rada potěší
Nikoli, žádná vyšší moc. Je to přesně tak, jak psal petr:
A neodpověděla jsi, jestli to dříve fungovalo.petr22 píše:Podle popisu se to chova jako ADSL/VDSL na hranici vzdalenosti od ustredny, kdy jeste nejak funguje.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
iPhone SE 2022 - dobrá volba?
od HelFix » 06 úno 2024 06:10 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení - 4
- 3428
-
od HelFix
Zobrazit poslední příspěvek
09 úno 2024 17:48
-
-
- 3
- 1739
-
od Vlada47
Zobrazit poslední příspěvek
31 bře 2024 17:08
-
-
Bootstrap - rada - responsivita Příloha(y)
od pikaso.andreas » 31 pro 2023 11:46 » v Programování a tvorba webu - 2
- 4045
-
od Arha
Zobrazit poslední příspěvek
06 led 2024 01:51
-
-
- 1
- 2554
-
od mmmartin
Zobrazit poslední příspěvek
27 pro 2023 19:45
-
-
Rada s výběrem komponent/PC - cenový strop 70 000 Kč
od Narthelianail » 16 črc 2024 07:29 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC - 4
- 1517
-
od Kminek
Zobrazit poslední příspěvek
16 črc 2024 11:29
-
Zpět na “Internet a internetové prohlížeče”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti