Dobrá rada potěší Vyřešeno

Problémy s internetovými stránkami, internetovým prohlížečem atpod.

Moderátor: Mods_senior

Stenatko
nováček
Příspěvky: 39
Registrován: červen 23
Pohlaví: Žena
Stav:
Offline

Dobrá rada potěší

Příspěvekod Stenatko » 29 lis 2023 22:09

Dobrý večer, skvělí pání poradci,
potřebuji vysvětlit něco co mi sice selský rozum vysvětlil, ale chci mít 100% pravdu.

Máme net od O2, v létě došel k závěru, že si vezme dovolenou a týden nejel....myslím vůbec. 3 technici se tu vydováděli, od bytu, přes sloup až po ústřednu, svedli to na dálku k ústředně, na staré kabely, na samozřejmě blbý modem a když dojel poslední chytrák, vyzkoušel 3 svoje modemy a nebyl schopen pochopit, co tvrdil manžel, že z O2 nejede nic. Pak se manžel vytočil jak klíště, protože na něj technická podpora řvala tak, že to bylo slyšet do druhé místnosti, že máme blbý modem, Comtrend 3032 a vnutili nám Zyxel. V obchodě za 1300 od O2 za 4700. Manžel to ale nevzdal, zavolal si na ČTÚ a tam mu vysvětlili, že pokud modem nejede, jako nebere signál, tak opravdu nejede a výmluvy O2, že se modem 1600x restartoval je blbost. Poradili skvělou stránku Nettest co provádí certifikované měření a Zyxel byl o 2 Mb pomalejší jak Comtrend, tak jsem ho vrátila a na stránce Vašestížnosti si stěžovala na O2.
Garantovaná min. rychlost při 20 Mb je 6 Mb, ale certifikované měření ukázalo, že modem jede akorát 5,8, takže uznali že signál nejel, vrátili peníze, dostali jsme celoživotní slevu 200 a platíme momentálně 50 Kč.

Před 4 dny v čase 12:30 -13:30 wifi odešla a měla šílené výpadky, pak naskočila, jela 5,5 Mb pohoda, večer v 17:30 - 18:30 opět výpadek. Proběhl technik, změnil port na ústředně, rychlost 5,5, naskočilo 12:30 a internet odjel na dovču. Proběhla pracná debata s technickou podporou, měla jsem za to, že jsou to odborníci a ne žáci pomocné školy a nebyli schopni pochopit, že když manžel stahoval a jelo to 0 a operátor v O2 měřil to stejné, že chyba je u nich. Takže zas proběhlo certifikované měření, přes kabel, tolik propagovaný O2 v 21. století to má rychlost průměr 2,2 Mb a na wifi bez kabelu proběhlo místo 5 testů 8 a výsledná rychlost je, 0,02 Mb.

Mám dvě otázky: kabel je blbá elektrikářská dvoulinka bez krku, jen položená do 50 cm, 2 dny tu mrzne a je tu mezi -10 až po -12, což na promrznutí je málo. Může si někdo u O2 hrát s rychlostí, když to vždy vypadne ve stejný čas s tím, že jak kabel, tak wifi jdou na 0?

Druhá otázak: další certifikované měření, kabel 2,2 Mb, ale wifi jede na 4. Modem je od nb 30 cm.

Řeči, že O2 je blbé, to znám, nic jiného tu nejede skoro ani mě LTE. Na lince od ústředny jsou 4 účastníci........jaké vysvětlení ještě může být, když O2 má rychlost u nich 0, já mám 0 a oni tvrdí, že si u nich s netem nikdo nehraje ale padá to ve stejnou dobu?
Co Vás odborníci ještě napadne za "výmluvu?"
Děkuji Štěňátko

PS jede další měření, přes kabel rychlost 0,71 Mb

Reklama
Uživatelský avatar
šulda
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1486
Registrován: srpen 08
Bydliště: Tam kde se vrány otáčejí
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod šulda » 30 lis 2023 06:59

b. název tématu zvolte takový, aby co nejvýstižněji charakterizoval obsah tématu.
Člověk se pořád učí.

Uziv00
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Uziv00 » 30 lis 2023 07:32

Ahoj,
- zima nemá na propustnost kabelu vliv.
- jestliže to padlo všem uživatelům na stejné lince, nebude problém ve vašem modemu.
- jinak, než neustálým voláním, psaním a reklamací se zlepšení nedoberete. Změřit, sejmout screen a poslat. I třeba 10x denně.
- podpora je obvykle naprosto neznalá osoba. Takže pokud nedostanete na ucho technika, nemá moc cenu se s nimi bavit.
- to, co modem dostane na vstupu, je i na výstupu - lhostejno, zda kabel, nebo WiFi. Zvlášť u rychlosti 20Mbps. Ony rozdíly jsou tím, že zrovna v době měření wifi bylo na lince volněji. A pokud se měří, pak by nemělo běžet žádné jiné stahování. Což třeba u woken, které furt něco loudí z aktualizačních serverů, bývá problém dodržet.
- rychlost je silně ovlivněna kvalitou linky od vás k ústředně. Pokud linka víc nedá, pak nedá. Fyziku nelze obejít.
Můžete prozkoumat jiné možnosti v místě bydliště. Víc se dělat nedá, ledaže byste měli dost peněz a šli třeba do starlinku.
Naposledy upravil(a) Uziv00 dne 30 lis 2023 07:41, celkem upraveno 1 x.

Gerete
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 371
Registrován: leden 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Gerete » 30 lis 2023 07:39

Ono taky LTE se nejspíš už moc nerozšiřuje. Spíš bych se podíval jestli u vás není pokrytí 5G. Nebo taky se poptat co používají sousedi.

Stenatko
nováček
Příspěvky: 39
Registrován: červen 23
Pohlaví: Žena
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Stenatko » 30 lis 2023 08:28

Dobrý den, páni poradci,
rychlost 5G podle mapy pokrytí jede jen v Praze, Brně a Ostravě, vesnice je ráda za kabel.
Včerejší vysvětlení pomalého internetu podpora vysvětlila následovně: Internet patří CETIMu a O2 je jen provozovatel, čili pokud máte malou rychlost může za to CETIM. Na to nestačí ani selský rozum.
Jinak když volal technik a ptal se na upřesnění, řekla jsem mu, že když z O2 nic nejde, tak on zde nemá co opravit, což takhle napsal do poruchy a O2 to zas nepochopilo, že když od nich nic nejde, tak to nejde ani mě.
Jste na omylu, Vaše stížnosti a certifikované měření ze stránek ČTÚ je větší kouzlo než to vypadá, ta stránka je Českého telekomunikačního úřadu a jejich měření je sakra přesné, screeny O2 nebere jako důkaz, ale měření, tam už nic nenadělá

Uziv00
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Uziv00 » 30 lis 2023 09:05

Není to CETIM, alébrž CETIN. A službu poskytuje O2, nikoli CETIN. Takže reklamace musí probíhat u O2.
Stejně jako reklamaci roztržené punčochy uplatňuješ u prodejce. Nikoli u výrobce, dopravce a toho pikolíka, co ji uložil do skladu. ČTÚ je jen regulační úřad a jakási státní autorita.
Pokud se tak dříve nedělo, pak se mohlo stát, že na tu lajnu navěsili víc zákazníků, než je schopna pojmout. Nebo se hrabali v ústředně a něco neklaplo - možností je spousta.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54265
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod petr22 » 30 lis 2023 09:20

Podle popisu se to chova jako ADSL/VDSL na hranici vzdalenosti od ustredny, kdy jeste nejak funguje.

Kdysi technici tvrdili, ze nepripoji zakaznika, pokud nejnizsi garantovana rychlost neni polovinou namerene
hodnoty pred aktivaci pripojeni. Aktivace 1 dalsiho zakaznika v sousedstvi mela stejny efekt, kdyz prisel domu
po poledni, zapnul modem a pocitac - a az do vecera byl internet prakticky nepouzitelny. Ve chvili kdy vse
vypnul, tak pripojeni fungovalo relativne normalne v ramci te doslova smesne mozne rychlosti. Bylo to na kraji
obce, skoro az v lese u kamarada ze skoly. Takhle to mel nekolik let az se nastval a poridil LTE.

Uziv00
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Uziv00 » 30 lis 2023 09:49

Tomu xDSL nasvědčuje jak comtrend (dával se dříve), tak ten zyxel (nyní).

zeus
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 11020
Registrován: únor 12
Bydliště: Pankrac
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod zeus » 30 lis 2023 10:17

Co by lidi nechteli za 50 Kc...
Draty jsou opravdu Cetinu a dokud je "nezlepsi" treba predsunutym DSLAMem (coz kvuli ctyrem lidem opravdu nehrozi), pak se stav sam zazracne nezlepsi.
Prazaci jo ty se maj, az kdyz si me zavolaj..

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54265
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod petr22 » 30 lis 2023 10:22

Presne takhle to bylo u spoluzaka, vesnice kde ty draty tahal jeste Telecom blahe pameti. Sama stara zastavba
nejnovejsi baraky 1960. Technici tvrdili ze je to doslova na nejnizsi hranici pouzitelnosti, kdyz si zaplati 400.000 Kc
vsichni co chteji v miste internet, tak ty draty vymeni, jinak ze se to nevyplati. Jenze ten net chteli jednotlivci,
ne vsichni.

Stenatko
nováček
Příspěvky: 39
Registrován: červen 23
Pohlaví: Žena
Stav:
Offline

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Stenatko » 30 lis 2023 17:20

ITCrowd píše:Není to CETIM, alébrž CETIN. A službu poskytuje O2, nikoli CETIN. Takže reklamace musí probíhat u O2.
Stejně jako reklamaci roztržené punčochy uplatňuješ u prodejce. Nikoli u výrobce, dopravce a toho pikolíka, co ji uložil do skladu. ČTÚ je jen regulační úřad a jakási státní autorita.
Pokud se tak dříve nedělo, pak se mohlo stát, že na tu lajnu navěsili víc zákazníků, než je schopna pojmout. Nebo se hrabali v ústředně a něco neklaplo - možností je spousta.


OK, CETIN, ale O2 není schopno pochopit, že když on je poskytovatel, že za rychlost odpovídá on, což já taky chápu.
Podle měření linka snese teoreticky 8MB, ale 4 km od ústředny zatěžují jen 4 přípojky, což jedna jsme my. Takže rychlost 5,5 - 5,8 bylo maximum co z nich šlo vydolovat a než to vyladili, jelo to třeba jen 4,7. Dnešní ranní certifikované měření bylo z 6 testů 2,2 Mb průměr, ale byly tam i měření v testu 0,18 a 0,24 Mb. Teď pojede měření v 17:30 oblíbená doba klesání rychlosti. :D

Dodatečně přidáno po 5 minutách 52 vteřinách:
zeus píše:Co by lidi nechteli za 50 Kc...
Draty jsou opravdu Cetinu a dokud je "nezlepsi" treba predsunutym DSLAMem (coz kvuli ctyrem lidem opravdu nehrozi), pak se stav sam zazracne nezlepsi.


Ano, tohle mi už vysvětlil technik CETINu, že na rychlejší ústřednu máme málo obyvatel, njn 123 obyvatel není nic moc. :D
A k těm 50 Kč, to je přeplatek faktury za Zyxel co jsem vrátila, fa a ještě cosi, takže si odpočítávají ze zaplacené faktury těch 50 Kč.

Jinak já se technické podpory ptala, zda má O2 výpadek, řekli, že ne.......takže když to nejede a nehrají si s tím technici, tak jde jen o zásah vyšších mocností :D :D . Poradci, večer kouknu, ale jdu měřit :D

Uziv00
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Dobrá rada potěší

Příspěvekod Uziv00 » 30 lis 2023 17:47

Nikoli, žádná vyšší moc. Je to přesně tak, jak psal petr:
petr22 píše:Podle popisu se to chova jako ADSL/VDSL na hranici vzdalenosti od ustredny, kdy jeste nejak funguje.
A neodpověděla jsi, jestli to dříve fungovalo.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • iPhone SE 2022 - dobrá volba?
    od HelFix » 06 úno 2024 06:10 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení
    4
    3428
    od HelFix Zobrazit poslední příspěvek
    09 úno 2024 17:48
  • Rada s upgradem PC na CS2
    od gikox54986 » 31 bře 2024 14:11 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    1739
    od Vlada47 Zobrazit poslední příspěvek
    31 bře 2024 17:08
  • Bootstrap - rada - responsivita Příloha(y)
    od pikaso.andreas » 31 pro 2023 11:46 » v Programování a tvorba webu
    2
    4045
    od Arha Zobrazit poslední příspěvek
    06 led 2024 01:51
  • rada s výběrem brašny na notebook
    od DeNNI85 » 27 pro 2023 18:17 » v Vše ostatní (hw)
    1
    2554
    od mmmartin Zobrazit poslední příspěvek
    27 pro 2023 19:45
  • Rada s výběrem komponent/PC - cenový strop 70 000 Kč
    od Narthelianail » 16 črc 2024 07:29 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    4
    1517
    od Kminek Zobrazit poslední příspěvek
    16 črc 2024 11:29

Zpět na “Internet a internetové prohlížeče”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti