Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC
autor: Mirek Kočí , publikováno 26.11.2010 (kopie z: PCTuning)
Výkonem jsou nejméně o generaci pozadu. Dokud ale trh s PC hrami nebude vývojářům přinášet slušné zisky, situace se nezmění. Výkonný ředitel herního studia Crytek, Cevat Yerli, v rozhovoru pro magazín Edge uvedl, že co do kvality jsou počítače oproti konzolím Xbox 360 a PlayStation 3 stále o jednu generaci napřed. Crytek momentálně pracuje na sci-fi akci Crysis 2, která mimo PC zavítá i na další platformy. „Dokud bude existovat současná generace konzolí, bude stále těžší a těžší vývojáže motivovat k tomu, aby využili potenciálu PC platformy naplno“, uvedl. Podle něj největší problém spočívá v tom, že většina studií vyvíjí hry napříč všemi platformami, a tak následně nevidí sebemenší důvod PC verzi nějak zásadně vylepšovat. Výkonný hardware zůstává zbytečně nevyužitý. Na vině jsou ale i peníze. „Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou se vývojáři teprve namáhat“, uzavírá rozhovor. My mu dáváme za pravdu.
Můj názor:
1) Nejdříve musí investovat a přesvědčit nejen PC hráče, ale především hráče konzolí, že PC verze je lepší. Oni čekají až vydělají a PAK MOŽNÁ NĚCO VYLEPŠÍ. Sliby chyby.
2) Nenarážel na nízké zisky kvůli snadné dostupnosti nelegálního užívání? Proč to neřekne otevřeně?
3) Nevyužitý výkonný hardware? Mnohdy (nemluvím o Crysis) udělají hru se kterým má problém (větší či menší) i výkonný hardware a hra nikterak neoslňuje. Umí udělat hru o které píše? Nechybí tady náhodou z toho důvodu, že oni NEUMÍ využít hardware a sprzněnou hrou, koušou prostředky, které nejsou vůbec potřeba? Protože hra, o které se bude hodně mluvit a psát a bude mít velkou reklamu, bude ta, která se honosí tím, že musíte mít dvě nataktované grafiky (ve SLI nebo crossfire) a nataktovaný Intel CPU? Benchmark Mafie a zkušenosti vlastní jiných s hrou GTA IV mi to potvrzuje. Taková hra se dobře nabízí i prodává. Hráči snad mají rádi náročné a kvalitní hry. A že na ni budou nadávat? I to je dobře, aspoň o ní mluví a navíc - musí si koupit lepší hardware.
EA Sports a jejich NHL. Verze 2009, kterou jsem měl možnost zahrát mě ničím neoslnila. Od verze 2008 se nezměnilo téměř nic. Grafika oproti jiným hrám (Crysis, Mafia II, DIRT 2, GRID, GTA IV atd.) naprosto ubohá. A to tuto hru dělají každý rok tuším už od nějakého 94 roku? To je práce za posledních 15 let? Nevím proč nevyšla pro PC verze 2010, ale tuším. Neměli PC hráčům co nabídnout a jejich hry se v očích těchto hráčů musí zdát blbé? Jednoduché, nenáročné a levné? Promiňte vlastně drahé? A navíc prodávat NHL za 1000kč nebo více by byl opravdu vtip roku s tím jak se verze od verze liší jen minimálně. Takové hry by se daly nazvat takto: rychlokvašky.
Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC - SOUHLASÍTE?
- samotarrk
- Level 6
- Příspěvky: 3680
- Registrován: listopad 08
- Bydliště: Rakovnicko
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC - SOUHLASÍTE?
MSI Z97 PC Mate * Intel i5 4690K 3,5Ghz(4,9Ghz takt) * Noctua NH-D14 * Corsair 8GB DDR3 * NVIDIA MSI GTX960 2GB * Seasonic M12II-520 * Thermaltake Element G * SSD Crucial MX300 525GB * WD 2TB EARX * Creative SB X-Fi Xtreme Audio * WIN 10* 22" LG Flatron * 5.1 Logitech X-540
- defender3
- Level 2
- Příspěvky: 174
- Registrován: listopad 10
- Bydliště: Windows 7 Ultimate x64
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC - SOUHLASÍTE?
Má naprostou pravdu, ostatně s warez downloaderama bysme mohli polemizovat. Né každý si totiž hru koupí, prostě i když bude hra stát 100vku, tak si jí ten člověk stejně radši stáhne, než aby někde objednával, popřípadě vstal a šel dokonce do obchodu. A z toho plyne, že vývojáři radši vylepší konzolovou verzi, ze které mají doposud větší zisky než z PC platformy.
CPU : Intel Core 2 Quad Q9000 2.0 GHz , 1066 MHz FSB ; GK : NVIDIA GeForce GT240M 1024 MB ; HDD : 500 GB ; RAM : 4 ( 2+2 ) GB DDR2 1066 MHz ; OS : Microsoft Windows 7 Ultimate x64 ; MOUSE : Logitech MX518 ; SPEAKERS : Creative fatal1ty HS - 800 ; MOUSEPADS : SteelSeries QcK a RAZER Vespula
- Marfy
- Moderátor
-
Elite Level 10.5
- Příspěvky: 11988
- Registrován: září 06
- Bydliště: Zlínský kraj
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC - SOUHLASÍTE?
Ohledně her na konzole musíš brát v potaz i druhou stranu mince.Pro vývojáře her je daleko snadnější optimalizovat hru pro herní konzoli,protože ta je vždy stejná.Stejný hardware,možnosti ovládání apod.Kdežto u hry na počítač musí hru navrhnout tak,aby jela na dvoujádru,jednojádru i čtyřjádru navíc od Intelu a taky AMD.To vše musí fungovat se stovkami typů grafik a desítek ovladačů.Pak to nemají lehké.I pro uživatele je snadnější koupit si hru na PS3 a víš 100% ,že ta hra na něm pojede.No a u PC je to trochu sázka do loterie.Někdy musíš stáhnout novější ovladače,Direct X,PhysX různé patche a hotfixy a ještě nemáš jisté,že hru rozjedeš.
Ano - herní PC je určitě výkonější,ale ne za tu cenu jako konzole.PS3 koupíš za 8500,-kč a funkční herní PC s operačním systémem tak 3x dráž.
No a k odpovědi na název tématu : Myslím si,že vývoj nebrzdí.Jen prostě pracují s tím co je k dispozici a taky hry na PS3 se nedají tak lehce zkopírovat jako na PC.

Ano - herní PC je určitě výkonější,ale ne za tu cenu jako konzole.PS3 koupíš za 8500,-kč a funkční herní PC s operačním systémem tak 3x dráž.
No a k odpovědi na název tématu : Myslím si,že vývoj nebrzdí.Jen prostě pracují s tím co je k dispozici a taky hry na PS3 se nedají tak lehce zkopírovat jako na PC.
Intel Core i5 9400F + SilentiumPC Spartan Pro,ASUS Dual GTX 1660S 6GB,Kingston A2000 M2,DDR IV 16GB,Fortron Hyper S 600W
Intel Core i7 6700 + SilentiumPC Spartan,Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB,SSD Kingston Now A400,DDR IV 16GB,Corsair RM 550x
Intel Core i7 6700 + SilentiumPC Spartan,Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB,SSD Kingston Now A400,DDR IV 16GB,Corsair RM 550x
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů