otázky k bootování

...

Moderátor: Mods_senior

Alcië
nováček
Pohlaví: Žena
Stav:

otázky k bootování

Příspěvekod Alcië » 22 dub 2011 21:56

Dobrý den!
Mám vypálené Live CD Ubuntu a potřebuji nastavit bootování nejprve z CD.
BIOS jsem viděla na živo 3x v životě, ale změny tam vždy prováděl někdo jiný. Vím, co přesně mám změnit, ale mám k tomu ještě pár blbých otázek. Teprve až to sama úspěšně provedu, budu se za toto téma stydět. :) Ale s více informacemi budu více klidnější.
Ubuntu nechci instalovat, pouze vyzkoušet, co za OS to je.

Odpovědi typu "když si na to netroufáš, tak tam nelez", neberu. Nejsem úpný začátečník uživatel, který si s ničím neporadí, ale také ne profesionál. Dokážu zvážit, jestli do toho půjdu nebo ne. Koneckonců, vycouvat z toho můžu kdykoli, s informacemi i bez nich. ;)

1. Musím bootování nastavit přímo v BIOSu (delete), nebo stačí pouze Boot menu (F12). Jaký v tom je rozdíl?
2. Změnou pouze upřednostňuji CD. Když CD nebude v mechanice, PC startuje tak, jako dříve.
3. Pokud bych byla v BIOSu (a měnila mnoho hodnot), co by se stalo, kdyby došlo k výpadku elektřiny nebo k vypnutí PC natvrdo (držení vypínače 5s) ? Ne/uloží se změny, nastartuje potom PC v pořádku?

Děkuji moc za odpovědi.

Reklama
Žbeky
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Pohlaví: Muž
Stav:

Re: otázky k bootování

Příspěvekod Žbeky » 22 dub 2011 22:04

1. F12 je aktuální jednorázové, BIOS je trvalý do další změny
2. Pokud bude v pořadí stále HDD (třeba jako druhé), tak to nabootuje. Jen si to vždycky ověří, jestli v mechanice není CD
3. Změny se neuloží a PC by mělo v pořádku naběhnout.
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.

HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra

Alcië
nováček
Pohlaví: Žena
Stav:

Příspěvekod Alcië » 22 dub 2011 22:11

Děkuji za velmi rychlou odpověď.
Takže vložit do mechaniky CD→restart→F12→nastavit CD a můžu být v klidu.

Žbeky