GTX 1060
- Martab
- Moderátor / člen HW týmu
-
Guru Level 14
- Příspěvky: 28652
- Registrován: březen 11
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: GTX 1060
ne, ani jedno vadit nebude, důležité je aby seděla mezi CPU a MS patice + podpora BIOSu a mezi MB a grafikou je třeba PCIe 16x zbytek je prakticky jedno (ještě teda EFI Boot, ale to dnešní desky umí už všechny).
i5-3350P/P8B75-M LX/Kingston DDR3 8GB/GV-N960IXOC/SS-500ET/Seagate VS35.6/Transcend SSD370-128GB/Samsung BX2250 + Dell 1909W
ThinkPad X230 - i7-3520M + Kingston Savage SSD
„Neexistuje důvod, proč by kdokoli chtěl mít doma něco jako počítač"(Ken Olsen)
Neboj se použít SZ a upozornit na své téma
Přehled desktopových socketů a CPU
ThinkPad X230 - i7-3520M + Kingston Savage SSD
„Neexistuje důvod, proč by kdokoli chtěl mít doma něco jako počítač"(Ken Olsen)
Neboj se použít SZ a upozornit na své téma

Přehled desktopových socketů a CPU
Re: GTX 1060
Díkym oc za rady!!'
Re: GTX 1060
C o se v tuto chvíli vyplatí 1060 3gb přez alzu za 5500 ? nebo stále RX 480 ?
Re: GTX 1060
Stále RX480, ta 3GB verze není dobrá volba. Jinak na co tady vybíráš grafiku když v sousedním tématu skládáš PC za 30k?
AMD Ryzen 5 5600x
MSI B450-A PRO
16GB DDR4 3200MHz
XFX AMD RADEON RX 6700 XT
EVGA GQ 750
MSI B450-A PRO
16GB DDR4 3200MHz
XFX AMD RADEON RX 6700 XT
EVGA GQ 750
Re: GTX 1060
ne, jen se ptám toho co tam psal o amd procesorech ,kdy maj vyjít
-
- nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: říjen 15
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: GTX 1060
petr22 píše:Je to ostatne jediny zpusob jak vyuzit procesory ktere maji vic nez 4 jadra.
Jediny zpusob? to je dobry vtip. Napovim: napr. Crysis 3...

A dalsi podstatna vec, ctyrjadro neni v mnohych hrach schopne nakrmit dostatecne karty typu GTX 1080 a vyssi.
Re: GTX 1060
To neni vtip, to je omezeni tykajici se vsech her vyuzivajicich Direct X 11 a nizsi.
Muzes se postavit na hlavu, ale vic nez 4 vlakna soucasne pristupujici na grafickou kartu proste nespustis. Muze ti to skakat z jadra na jadro, muzes spoustet vlakna ktera nepristupuji na grafiku, ale to omezeni na 4 vlakna soucasne tam proste je.
Ani programatori Crysis 3 s tim nedokazali udelat vubec nic, pouze optimalizovat engine tak, aby zbyvajici jadra byla vyuzita napr. k vypoctu fyziky. Ake to omezeni na 4 vlakna tam je.
Direct X 12 je prvni API ktere dokaze vyzit jak vsechna jadra CPU soucasne, tak vice CPU soucasne tak vice grafickych karet soucasne.
"ctyrjadro neni v mnohych hrach schopne nakrmit dostatecne karty typu GTX 1080 a vyssi."
Pokud ty hry vyuzivaji Direct X 11 tak jim vic jader nepomuze protoze je porad omezeni na 4 vlakna (jadra) soucasne. Proto je mezi Direct X 11 a 12/Vulkan tak velky rozdil v FPS.
Muzes se postavit na hlavu, ale vic nez 4 vlakna soucasne pristupujici na grafickou kartu proste nespustis. Muze ti to skakat z jadra na jadro, muzes spoustet vlakna ktera nepristupuji na grafiku, ale to omezeni na 4 vlakna soucasne tam proste je.
Ani programatori Crysis 3 s tim nedokazali udelat vubec nic, pouze optimalizovat engine tak, aby zbyvajici jadra byla vyuzita napr. k vypoctu fyziky. Ake to omezeni na 4 vlakna tam je.
Direct X 12 je prvni API ktere dokaze vyzit jak vsechna jadra CPU soucasne, tak vice CPU soucasne tak vice grafickych karet soucasne.
"ctyrjadro neni v mnohych hrach schopne nakrmit dostatecne karty typu GTX 1080 a vyssi."
Pokud ty hry vyuzivaji Direct X 11 tak jim vic jader nepomuze protoze je porad omezeni na 4 vlakna (jadra) soucasne. Proto je mezi Direct X 11 a 12/Vulkan tak velky rozdil v FPS.
-
- nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: říjen 15
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: GTX 1060
petr22 píše:To neni vtip, to je omezeni tykajici se vsech her vyuzivajicich Direct X 11 a nizsi.
Ja to taky nemyslel jako vtip. Pokud jsi to myslel jinak, tak jsi to mel napsat jinak. Proto jsem reagoval.
Puvodne jsi psal, ze jediny zpusob, jak vyuzit vice jak 4 jadra, je dx12 a to je proste nesmysl.Muzes se postavit na hlavu, ale vic nez 4 vlakna soucasne pristupujici na grafickou kartu proste nespustis. Muze ti to skakat z jadra na jadro, muzes spoustet vlakna ktera nepristupuji na grafiku, ale to omezeni na 4 vlakna soucasne tam proste je.
Ani programatori Crysis 3 s tim nedokazali udelat vubec nic, pouze optimalizovat engine tak, aby zbyvajici jadra byla vyuzita napr. k vypoctu fyziky. Ake to omezeni na 4 vlakna tam je.
Pockat, takze lze vyuzit dalsi jadra, ale zaroven nelze?. Nektery hry proste vyuzijou vic jader a clovek diky tomu ma napriklad vice fps, a to je to o co mi jde. O to jde asi kazdemu.
Direct X 12 je prvni API ktere dokaze vyzit jak vsechna jadra CPU soucasne, tak vice CPU soucasne tak vice grafickych karet soucasne.
Jasne, takze DX11 a nizsi neumi SLI a CF? DX 12 je nove, melo by byt lepsi a umet kdovi co, ale zatim je to spise teorie.
"ctyrjadro neni v mnohych hrach schopne nakrmit dostatecne karty typu GTX 1080 a vyssi."
Pokud ty hry vyuzivaji Direct X 11 tak jim vic jader nepomuze protoze je porad omezeni na 4 vlakna (jadra) soucasne. Proto je mezi Direct X 11 a 12/Vulkan tak velky rozdil v FPS.
Praveze pomuze a da se to na netu dohledat :).
Edit: V ramci API a pristupu CPU ke GPU mas v podstate pravdu, to souhlasim, to sem si neuvedomil

Ja to myslel kazdopadne obecne, zda se ve DX 11 a starsich hrach vyuzije vice jak 4jadrove CPU, mno a do urcite miry v nekterych hrach rozhodne :).
Este detail, v DX 11 v jednom okamziku muze 1 jadro CPU komunikovat s jednim jadrem GPU, pokud se nemylim. Ale to tu nechcu resit (to sem si jen ted nekde precet

Re: GTX 1060
V Direct X 11 nelze pouzit vic nez 4 vlakna soucasne pro komunikaci s grafickou kartou. Proste to nejde. Proto je takovy rozdil ve FPS u AMD 8 jader a Intel 4 jader, nekdy i dvojnasobek, protoze AMD jsou ty 8 jadra prakticky na nic, hry neumi vyuzit 8 jader. Je potreba DX12/Vulkan, zrychleni az 60%.
Muzes mit treba 200 jader na kterych bezi 200 vlaken soucasne, ale pouze 4 z nich dokazi v jednu chvili komunikovat s grafickou kartou. Pro procesory co maji vic nez 4 jadra je to pomerne problem, protoze to vyrazne zpomaluje nektere graficke operace.
A presne na tohle jsou navrzeny Nvidia karty, proto je v DX 11 hrach vykonnejsi GTX 1060 6GB nez Radeon RX 480, prestoze samotny vypocetni vykon GPU u RX 480 je vyssi. Nicmene Geforce 1060 paradoxne nepodporuje SLI, kdezto RX 480 Crossfire ano.
"Jasne, takze DX11 a nizsi neumi SLI a CF?"
Ne, neumi, protoze Direct X nijak nesouvisi s SLI/CF. SLI a CF existuje prave proto, aby ze je treba obejit softwarove limity na hardwarove urovni.
Direct X 12 umi pouzivat vice grafickych karet aniz by k tomu potrebovalo SLI nebo Crossfire - staci samotna existence vice grafickych karet libovolneho vyrobce.
Proste si nastrkas do pocitace 4 karty od Nvidie a 4 od AMD, zaskrtnes aby se pouzivalo vice GPU soucasne a muzes hrat hru na vsech najednou, Direct X uz si to rozdeli mezi karty.
Muzes mit treba 200 jader na kterych bezi 200 vlaken soucasne, ale pouze 4 z nich dokazi v jednu chvili komunikovat s grafickou kartou. Pro procesory co maji vic nez 4 jadra je to pomerne problem, protoze to vyrazne zpomaluje nektere graficke operace.
A presne na tohle jsou navrzeny Nvidia karty, proto je v DX 11 hrach vykonnejsi GTX 1060 6GB nez Radeon RX 480, prestoze samotny vypocetni vykon GPU u RX 480 je vyssi. Nicmene Geforce 1060 paradoxne nepodporuje SLI, kdezto RX 480 Crossfire ano.
"Jasne, takze DX11 a nizsi neumi SLI a CF?"
Ne, neumi, protoze Direct X nijak nesouvisi s SLI/CF. SLI a CF existuje prave proto, aby ze je treba obejit softwarove limity na hardwarove urovni.
Direct X 12 umi pouzivat vice grafickych karet aniz by k tomu potrebovalo SLI nebo Crossfire - staci samotna existence vice grafickych karet libovolneho vyrobce.
Proste si nastrkas do pocitace 4 karty od Nvidie a 4 od AMD, zaskrtnes aby se pouzivalo vice GPU soucasne a muzes hrat hru na vsech najednou, Direct X uz si to rozdeli mezi karty.
-
- nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: říjen 15
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: GTX 1060
Jasne, uz mi doslo jak jsi to myslel
Ale stejne umi, jenze ne efektivne a v ramci API 
A to SLI a CF v DX 11 jsem myslel ciste obecne v DX 11 hrach bez ohledu na to zda to ovlada API bo ne. Radsi mizim, zbytecne to tu zasiram
Edit:
Vazne? Tomu moc neverim, protoze alespon u intelu to ve hrach naopak dava vice FPS :). V CPU limited lokacich/hrach predevsim.
Vliv ma predevsim vyssi IPC a vetsi cache. Tam uz prave mnohdy nastava solidni bottleneck ze strany CPU a jedine reseni je i7 a lepsi, pripadne to kompenzovat rychlejma pametma.
To je prave duvod, proc se neda rici, ze na dnesni hry staci 4jadro. Za mnohych okolnosti nestaci a brzdi grafickou kartu.

posledni edit: Omlouvam se za nedorozumeni, ja pisu 4jadro a mam tim na mysli bezne 4j bez HT ala i5, cimz jsem trochu mystifikoval. takze pardon


A to SLI a CF v DX 11 jsem myslel ciste obecne v DX 11 hrach bez ohledu na to zda to ovlada API bo ne. Radsi mizim, zbytecne to tu zasiram

Edit:
petr22 píše:Pro procesory co maji vic nez 4 jadra je to pomerne problem, protoze to vyrazne zpomaluje nektere graficke operace.
Vazne? Tomu moc neverim, protoze alespon u intelu to ve hrach naopak dava vice FPS :). V CPU limited lokacich/hrach predevsim.
Vliv ma predevsim vyssi IPC a vetsi cache. Tam uz prave mnohdy nastava solidni bottleneck ze strany CPU a jedine reseni je i7 a lepsi, pripadne to kompenzovat rychlejma pametma.
To je prave duvod, proc se neda rici, ze na dnesni hry staci 4jadro. Za mnohych okolnosti nestaci a brzdi grafickou kartu.

posledni edit: Omlouvam se za nedorozumeni, ja pisu 4jadro a mam tim na mysli bezne 4j bez HT ala i5, cimz jsem trochu mystifikoval. takze pardon

Naposledy upravil(a) chrochtadlo dne 26 led 2017 21:26, celkem upraveno 3 x.
Re: GTX 1060
Kdyz se nad tim zamyslis, tak ta Geforce 1060 neni zrovna ted vyhodna karta.
- o 2000 Kc drazsi nez RX 480
- nepodporuje ani SLI
- nizsi vykon v DX12/Vulkanu
Presto spousta lidi trva na tom, ze si za 9000 Kc koupi Geforce 1060 a ne za 6300 Kc RX 480.
- o 2000 Kc drazsi nez RX 480
- nepodporuje ani SLI
- nizsi vykon v DX12/Vulkanu
Presto spousta lidi trva na tom, ze si za 9000 Kc koupi Geforce 1060 a ne za 6300 Kc RX 480.
Re: GTX 1060
Díky všem za rady - komp už mám poskládany a hraju ,zatím jsem to nezkoušel na těžších hrách protože stahuju ,ale chod mi příjde hezky tichý tak snad to bude dobréé
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1
- 2275
-
od Zivan
Zobrazit poslední příspěvek
06 pro 2024 13:53
Zpět na “Rady s výběrem hw a sestavením PC”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 9 hostů