Příspěvekod petr22 » 13 zář 2017 18:03
Cely zasadni problem je v tom, ze naprosta vetsina lidi vcetne navrharu skrini nedavala pozor pri fyzice na zakladni skole, jinak by nemohla vymyslet hovadiny jako ventlatory ve vrchni strane skrine, v bocnici, zbytecnou perforaci tam kde neni potreba a hlavne chladic graficke karty, ktery ma uchladit chip produkujici 2-5x vice tepla nez procesor, presto je v porovnani s chladicem procesoru mnohem, mnohem mensi.
Jediny kdo daval pozor jsou navrhari Apple, kteri spravne pochopili ze skrin PC je aerodynamicky tunel, kterym musi plynule produit vzduch - a to jednim jedinym smerem, odpredu dozadu. Do produdu vzduchu proto umistili vsechny chladice a jeste jednotlive prostory oddelili prepazkami, aby byl oddelen prostor HDD, zdroje, procesoru a rozsirujicich karet.
Je jasne, ze z hlediska airflow ve skrini skodi jakekoliv otvory nebo dokonce ventilatory v bocnici nebo horni stene skrine. Druha vec, ktera pasivne ceka az bude ochlazena proudicim vzduchem je vodni chlazeni a jeho radiator.
Zname fyzikalni zakoni rikaji, ze cim vetsi je prumer otvoru kterym ma proudit vzduch, tim nizsi je jeho rychlost a naopak pro vyssi rychlost skrz vetsi prostor je treba ucinnejsi ventilatory. Proto je treba snizit velikost vstupniho a vystupniho otvoru - zaslepeni vsech perforaci a zbytecnych otvoru snizi teplotu o nekolik stupnu.
Co by ale pomohlo nejvic je to co jsem rikal - lacine malo ucinne vodni chlazeni pryc, misto toho poradnou Noctuu se 120 nebo 140mm ventilatory.
Obycejny jednoduchy pokus - vezmu prebytecny Gelid Tranquillo, pridelam ho na gpu (mista pod grafickou kartou ve skrini je plno) a sup, teplota gpu o plnych 17 (!!!!) stupnu Celsia dole.