Buducnost GPU

...

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

zeus
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 11108
Registrován: únor 12
Bydliště: Pankrac
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Buducnost GPU

Příspěvekod zeus » 17 kvě 2025 13:31

a protoze si vetsina konzumentu (zrejme) zada graficke orgie, jsou nove hry takove, jake jsou.
Prazaci jo ty se maj, az kdyz si me zavolaj..

Reklama
AirCrew
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 114
Registrován: únor 25
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Buducnost GPU

Příspěvekod AirCrew » 17 kvě 2025 14:15

Uprimne, moj nazor je ten, ze ak taky Rockstar Games ma EXTREMNY zisk, tak nie je problem najat XY ludi a urobit kvalitnejsi engine a napumpovat tam masakralnu grafiku.

Samozrejme, ze ziadame novu grafiku a aby grafika napredovala. Kto by chcel hrat nove hry s grafikou v roku 2010? Ja urcite nie.

Momentalne pocitujem v hrach tieto problemy, ktore by mali zacat riesit:

1. Nacitavanie objektov. Napriklad v takej GTA V sa nacitavaju objekty postupne, ale uz to nestaci a je to viditelne. Chcelo by to engine, ktory nacita objekty do 3x vacsej vzdialenosti. To by ma potesilo.

2. Viac pracovat na odrazoch svetla, pridat silnejsie odrazy a simulovat skutocny a realny ohen aj jeho vykyvy { ked zafuka vietor }

3. Moznost tie hry prezit inak...nastavit viac konverzacii, viac dialogov, viac roznych argumentov / vyrokov NPC apod....

Aby to malo realitu, aj aby bolo vidno do budov, ze viem vojst do toho apartmanu alebo vidno do tych apartmanov ako v skutocnosti. Moznost v kazdej hre ist do akejkolvek budovy, to mi v GTA chyba

Uživatelský avatar
Kminek
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 268
Registrován: říjen 23
Bydliště: planeta Země
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Buducnost GPU

Příspěvekod Kminek » 17 kvě 2025 15:14

Je vidět, že danému tématu asi moc nerozumíš? Možná se v IT pohybuješ, ale tohle jde mimo tvoje chápání.
Ad 1 ) GK by na načítání objektů na tebou zvažovanou vzdálenost musela počítat mnohem, mnohem víc objektů, teré má zobrazit. Na to by byl třeba mnohonásobně (a ne jen 3x) vyšší výpočetní výkon, aby se objekty daly zobrazit "v reálném čase" a mnohonásobně víc VRAM, aby bylo kam načtené objekty uložit.
Vždyť i dnes se ve hrách používá "finta", že grafika zobrazuje jen to, co hráč může aktuálně vidět, aby se snížila náročnost toho, co se zobrazuje.
AD 2) Opět na výpočet odrazů světla, odlesků a stínů je třeba spousta výpočetní síly (viz momentálně top technologie PT), kterou ani RTX 5090 vlastně NEMÁ. A nebo chceš mít na nejprodávanější mainstreamové kartě 1 FPS?
Ad 3) TO je věc scénáristů a celově vývoje hry jako takové. A k tomu se nabízí otázka: Chtějí vůbec hráči něco takovýho? Jestli ano, tak kolik? Zaplatí to náklady na vývoj hry?

AirCrew
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 114
Registrován: únor 25
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Buducnost GPU

Příspěvekod AirCrew » 17 kvě 2025 18:02

Ja tomu rozumiem ako to funguje, aj ked to z toho textu nevyzera, ale to znamena len jednu vec: este sme nedosli do doby ked tie GPU by to zvladali. 20 rokov dozadu sme boli radi za Mafiu 1 a ze to islo ako tak...

Ale o 20-30 rokov budu GPU tiez niekde inde. Ono to raz pride, ale nie teraz.

Uprimne, take GPU nie je nemozne vyrobit, avsak za tu cenu to kupi len nejaky lepsi podnikatel.

Momentalne 5090 je GPU, ktore je stale slabe na to vsetko....zvladne to hry na vela FPS, ale staci, ze sa prida to, tamto, hento, ono a uz ma 20 fps....

Dodatečně přidáno po 9 minutách 7 vteřinách:
Viac-menej ti, ktori mali 15-20 rokov v dobe ked vysla Mafia 1, boli z tej grafiky uplne rozcarovany, ale dnesne deti budu rozcarovane z grafiky GTA V? Alebo grafiky nejakej Mafie 3? To uz su velmi stare hry. GTA V ma realne 12 rokov coskoro. To je velmi zastaraly engine, zastarala grafika apod....uz len rok je velky skok, nie nejakych 12. Ta grafika v GTA V je sice Enhanced v novej verzii, ale stoji to za staru backoru....blurry vsetko mozne, velmi zla praca RG.

Ked sa pozrieme na grafiku Battlefieldu, ked je ta misia v noci ako sa snazi ten vojak dostat naspat ku svojej linii, tak je to celkom okay. Svetlo, ohen, je to super, ale ak sa pozrieme na Red Dead Redemption 2.

RDR 2 - kupil som si tuto hru pred nedavnom. Nazor? Katastrofalna kvalita grafiky. TAA v tej hre je na zaplakanie, jedine ako sa to AKO-TAK da kombinovat je TAA + FXAA s nastavenim TAA Sharpeningu na 20-27, inak to vyzera ako cartoon rozpravka.... pri rychlejsom pohybe ten obraz je neostry a posobi ako omalovanky pre deti, az ked clovek zastavi pohyb, potom sa grafika tych objektov, vratane travy a stromov pekne vykresli, ale o com je taka hra a grafika ked to vykreslovanie nie je real time?

A potom ked da clovek FSR alebo DLSS v RDR2, tak vidi na ohni tie pixele a kocky...no uplna katastrofa....vobec s tou grafikou nie som spokojny v tej hre RDR2, je to onicom a velmi zla praca.


Podme sa pozriet na grafiku hry Last of Us 2 Remastered, je to o inom, ale stale vidno tie ANIMOVANE objekty....kreslene ako v skicari....nie je tam ta realita tych objektov, tej pokozky, tej travy.....toho dreva...tej podlahy....nepaci sa mi to.

Ja chapem, ze to nie je lahke takuto realistickejsiu grafiku spravit, ale mne to pride ako nedokonale...

Pozriem sa na tu postavu a vidim v tom Laru Croft Tomb Raider 2016 hra...

Dodatečně přidáno po 13 minutách 19 vteřinách:
Mam pocit, ze nevymysleli sposob ako naozaj riesit vypocty uplnych detailov bez extremneho naroku na vykon {nebavim sa o AI }.

Ved ak pracujem na nejakej zbrani, tak tu zbran riesim do detailov od vzhladu, po funkciu, po fyziku az po finalny vystrel.

Ked pracujem na trave, stromoch, krikoch....tak to robim detailne....som az tak narocny alebo nemaju na to vyvojari cas alebo ja fakt neviem....


Zpět na “Vše ostatní (hw)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů