Proboha NE! NE! NE!
Ty repráky jsou každý na 200W !!!
Nelze si říci, že max. výkon repráků je 800 a max. výkon zesu je 800, tak to dáme dohromady.
RMS = root mean square = trvalý výkon (zesilovače). Tohle je rozhodující parametr. Zkus si představit hrající kapelu a teď úder bubeníka do kopáku (pokud máš radši disco, pak si představ tuc). Jestliže mám kapelu na 200W, pak ten úder vytvoří špičku (peak), který těch 200W překročí. Ale nic se nestane - je s tím počítáno. A to až do 400W. Takhle je myšlen ten max. výkon u repra. Těch 400W nesmí být ale připojeno trvale!
Nebo ještě takhle - při měření budeš používat čistý sinus - tedy signál jednoho kmitočtu stálé amplitudy. Výstup bude 200W. Repro může být připojeno klidně 10 hodin a nic se neděje. Ale, pokud zvýším výkon na 400W, pak se z něj do 2 - 5 minut začudí a je po něm.
Ten zes dá 800W rms - tedy stálého výkonu - viz popis měření v článku. Pokud bys k němu připojil ty repra paralelně, tak vzhledem k impedanci 2 ohmy dostaneš ze zesilovače 800W rms (tedy trvale). Repra takhle zapojená ale můžou být zatížena jen 400W rms! Tedy zesilovač dává dvojnásobek povoleného výkonu! A tudíž se z nich začudí a bude po nich.
Zeptej se jakéhokoli zvukaře, napiš do amatérského rádia, napiš sem:
http://www.audioweb.cz ,
http://www.zesilovace.cz ,
http://www.zewel.tuliscz.com/dpa.php , ověř si to ve škole - takhle to prostě je. A jestli pochybuješ, pak ty repra klidně zapoj podle wattmetra a ověříš si to praktickou zkouškou.
Tedy wattův návrh na paralelní spojení je přímý návod ke zničení repráků. Aby to bylo bez problémů, pak by každé repro muselo být dimenzováno na 400W rms.
A k těm faktům:
Pic to píše správně, až na to, že místo "trvalý výstupní výkon" zvolil nešťastně "trvalý hudební výkon". Každému, kdo v PA někdy dělal, okamžitě naskočí co tím myslel (rms).
Zlaté minulé doby, kdy se udával jen výkon rms a žádné max. Aspoň to nikoho nemátlo.
Onen max. výkon, který je zde stále chybně zmiňován je pouze ve špičkách (úder do kopáku, nebo tuc, jak je libo). U repro je uveden, u zesilovače jej lze přibližně odhadnout podle schématu, nebo změřit.
Odhad probíhá na poli teoretické elektroniky - např. při kladné půlvlně se celá horní strana tranzistorů otevře a tím se na zátěž (repro) dostane prakticky plné napětí (80V). Max. proud je pak omezen řadou odporů j47. Výsledek se pak násobí 0,3 - 0,5 (empiricky - tranzistory se totiž ve skutečnosti naplno neotevřou)).
Pokud si koupíš profesionální PA (a k tomu stejně dojde), pak údaje přesně korespondují s tím, co zde píšu. Ono totiž to není jen o tom, postavit zes. Budeš potřebovat obvod ochrany reproduktorů, ekvalizer budeš potřebovat vstupní (mikrofonní) předzesilovač, ekvalizer (korekce), (pokud zes nebude buzen např. z mixu), atd. atd.
Doufám, že teď už ti to (a wattmetrovi) je jasné. Ptej se, zjišťuj, pátrej. A pokud bys opravdu pořád pochyboval, ověř si to praktickou zkouškou. Jen si nachystej další peníze na nové repráky.