Win7 - rozdíl 32bit a 64bit

Operační systémy Windows z dílny Microsoft a vše kolem nich

Moderátoři: Pic, Mods_senior

Mr.Voza
nováček
Pohlaví: Muž
Stav:

Win7 - rozdíl 32bit a 64bit

Příspěvekod Mr.Voza » 29 zář 2013 10:39

Ahoj všem,

do dneška jsem žil v domnění, že 32 bitový operační systémy jsou určený pro 1 jádrový CPU a 64 bit OS pro 2 a vícejádrový CPU. A taky, že 64 bit systém na 1 jádrovej CPU ani nepůjde nainstalovat - tohle jsem myslím v minulosti i zkoušel a napsalo mě to, že nelze nainstalovat (myslím).

Dneska jsem vzal manželky NTB, že ho komplet přeinstaluju a místo původních zahnojenejch a zabržděnejch XP tam zkusím nacpat Win7 - je to starej NTB, takže zatím jenom na test, jak to bude použitelný. NTB je Acer Aspire 5315 - CPU je Celeron 550 2GHz.

Strčil jsem do mechaniky placku s Win7 v domění, že to jsou Win7 32bit. V průběhu instalace jsem ale zjisil, že Win7 32bit zůstaly ležet na stole a to co se instaluje jsou Win7 64bit.

Když už teda instalace běžela, nechal jsem jí dokončit a k mýmu překvapení všechno funguje. Po nainstalování Win jsem ještě zkontroloval ve správci zařízení, že je CPU fakt 1 jádrovej a ve vlastnostech počítače, že Win jsou fakt 64bit.

Prosím teda o vysvětlení, jak je to ve skutečnosti s 1 jádrovejma a dvoujádrovejma CPU a s 32bit a 64bit OS. Jakej je pro mě jako pro uživatele rozdíl v tom, jestli budu mít na 1 jádrovým CPU nainstalovaný Win7 32bit nebo 64bit a jakej je rozdíl v tom, jestli budu mít 32bit nebo 64bit na 2 nebo vícejádrovým CPU?

Předem moc dík za ujasnění. Jsem z toho volaký taký zmetený :?

Reklama
Uziv00
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Win7 - rozdíl 32bit a 64bit

Příspěvekod Uziv00 » 29 zář 2013 10:44

Tak si prohledej tohle fórum, protože podobných dotazů jsou zde kvanta.

Arha
Level 4.5
Level 4.5
Stav:

Příspěvekod Arha » 29 zář 2013 10:49

Tvůj CPU je 64bit, takže žádný problém.
Výhoda 64bit systému je v tom, že dokáže pracovat s více než 3,25GB RAM +-.