faraon:
Ba naopak, šablona třídy je jasná a tu bude kopírovat do zblbnutí a velice dobře ho to naučí, jak si představit jednotlivé části programu, podproblémy a necpat všechno do jednoho texťáku bez ladu a skladu.
Jestli je napsání metody těžké, tak promiň, ale napsat void delej_neco() {} a pokračovat tak jako bych psal kód bez funkcí, to určitě zvládne. Vytvoření nové třídy a zavolání její funkce taky zvládne, pokud ne, tak se na začátku zeptá. Tohle je věc, kterou si člověk celkem rychle zažije. Přece uvnitř těch funkcí nemusí být žádné hororové implementace a nemusí hned programovat raytracing. Ale nevidím důvod, proč by nemohl ve funkci sečíst, vynásobit 2 čísla a vrátit výsledek. Jasně třeba mu to vyhodí chybu - dělení nulou, ale na to by došlo tak jako tak. No a máme tu podmínky, další základní věc. U prvních programů nebudou nijak složité a u každého programovacího jazyka jsou v podstatě stejné.
Jak zvládne tohle, tak určitě narazí na složitější zadání a třeba i použije něco, čemu se bude říká pole a procházení polem. A to jsme vůbec nezabrousili k pointrům, šablonám, abstraktním metodám. Na tohle všechno je čas na začátku čas a dostane se k tomu až po nějakém tom hotovém jednoduchém prográmku.
Tady se opravdu není čeho bát. Nebude se učit žádné složitosti, jen si hned od začátku bude zažívat strukturu programu a způsob myšlení.
proofer:
Je potřeba si odpovědět na pár otázek:
- Funguje ta kaluklačka?
- Víš co dělají jednotlivé příkazy?
- Napsal by si to nyní bez návodu?
Pokud odpovíš na vše ano, tak gratuluji, můžeš kód zkulturnit a dodat mu popisky/komentáře. Pomůže ti to při dalším vývoji, až se budeš vracet k programům, které si už dělal.
Pokud ne, tak nevadí (od čeho jsou testeři

), zkus si to projít ještě jednou a zjisti, od kterého řádku se chová program, tak jak nemá.