Odcituji to, ať je vedět o čem je řeč
Vytvoření Spustitelného programu linkerem
Pro programy v C++ je typické, že se vytváří propojením jednoho
nebo více objektových souborů .obj s jednou nebo více knihovnami. Knihovnou
rozumíme sbírku propojitelných souborů, které jsou buď součstí vašeho kompilátoru,
nebo jež jste zakoupili zvlášť nebo jste je sami vytvořili a zkompilovali. Každý
kompilátor C++ je opatřen knihovnou praktických funkcí (nebo procedur)
a tříd, které se mohou stát součástí vašeho programu.
Postup při vytvoření spustitelného programu je následující:
1. Vytvořte zdrojový soubor s příponou .cpp
2. Tento zdrojový soubor zkomprimujte do souboru s příponou .obj
3. Propojte soubor .obj se všemmi potřebnými knihovnami, čímž vytvoříte
spustitelný program.
Ten postup bych zatím neřešil. To je jen zhruba představení, jak se vytváří už složitější aplikace s třídami. S tímhle si zatím nelam hlavu. Dál se k tomu dostaneš.
1. napíšeš zdrojový kód programu a ten bude uložen do souboru s koncovkou .cpp
2. zkomprimování znamená přeložit zdrojový kód do srozumitelné řeči pro libovolné PC. Vytvoří se spouštěcí soubor s koncovkou exe a pomocné knihovny .obj obsahující ostatní součásti
3. pokud se dá dohromady exe soubor a ty knihovny .obj, tak nám to dá dohromady program, který bude provádět operace, které jsi mu naprogramoval