Programování ve 2D

Místo pro dotazy a rady ohledně programovacích jazyků (C++, C#, PHP, ASP, Javascript, VBS..) a tvorby webových stránek

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Darthy
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 285
Registrován: červen 07
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Programování ve 2D

Příspěvekod Darthy » 01 kvě 2011 12:32

Tentokráte by mě zajímalo jak se programují 2D hry na způsob Fallouta, Diabla (i II) atd, konkrétně jak jsou dělané objekty a kamery. Dokážu si představit programování 2D na způsob Tetrisu, Maria a pod. ale proč mi sakra do těch (plošinových) 2D RPG her leze to 3D :smile: Dokonce i pro programování v 3D mám větší pochopení. Takže podtrženo sečteno není někde nějaký seriál na tenhle způsob programování nebo alespoň stručné vysvětlení? (O seriálech OpenGL, DirectX, a SDL aj. na programujte.com a builder.cz vím) :smile:
Btw.: mám širší zkušenosti s C++ a základy OpenGL a SDL, ale to ve směs jen v 3D (tím nechci říct že tam nejde dělat 2D samozřejmě)

EDIT: Možná pro lepší pochopení mého dotazu to shrnu: Proč hra jako Diablo je 2D ale vypadá jako 3D??
Intel i7-10700F, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, Patriot VIPER 4 16GB (2x8GB) DDR4 3200 CL16, 256GB Transcend SSD 370S10, ASRock Z490 PHANTOM GAMING 4, Corsair RM550x, SPC Gladius M35 Black

Reklama
Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7397
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Programování ve 2D

Příspěvekod faraon » 01 kvě 2011 12:57

Nejlepší bude podívat se do hloubi osmdesátých let minulého století, třeba na legendární hru Knight Lore od firmy Ultimate, která s tímhle způsobem zobrazení (říká se mu isometrické a používá se třeba v pixel artu) na ZX Spectru začala:



Je to stejně tak 2D hra jako ten Tetris, ale představ si že ho hraješ tak, že ti kostky zobrazované jako tlusté desky kloužou z levého horního rohu směrem vpravo dolů... (To není zase tak blbý nápad, stojí to za pokus :-D)
Mapu hry máš uloženou v prosté dvourozměrné matici, ale místo abys jí zobrazoval ve čtvercové mřížce, musíš spočítat v jakém místě monitoru a jak otočený musí být každý objekt.
Není to zase tak složité, jak vidíš, zvládl to počítač který měl 48 KiB paměti a osmibitový procesor Z80 s frekvencí 3,5 MHz, stejná hra s mnohem barevnější grafikou fungovala na podobně "výkonných" strojích s lepší hardwarovou výbavou, jako byly třeba MSX.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!

(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)

Uživatelský avatar
Darthy
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 285
Registrován: červen 07
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Programování ve 2D

Příspěvekod Darthy » 01 kvě 2011 13:23

Super, izometrie...To je to klíčové slovo :) Teď jen najít články, seriály, temata, knížky apod. kde je tahle problematika her rozebraná podrobněji.
Intel i7-10700F, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, Patriot VIPER 4 16GB (2x8GB) DDR4 3200 CL16, 256GB Transcend SSD 370S10, ASRock Z490 PHANTOM GAMING 4, Corsair RM550x, SPC Gladius M35 Black


Zpět na “Programování a tvorba webu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti