Určitě tedy rozumíš principu toho, co Ti tady píšu. Kamery 8mm měly podle Tebe max. 24 FPS a přesto byl pohyb RELATIVNĚ plynulý. Takže o čem chceš diskutovat??
2tux: Promiň, ale tady jsi úplně mimo.
Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Trvalý BAN za trolling a dlouhodobé nerespektování pravidel fóra, duplicitní účty tohoto uživatele: satam, peyrac10, wattmetr, gracia (vydávání se za ženu), jamesbond, jamesbond1...
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
24 FPS je nějak málo to když mám u her tak trpím :/
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Rikam to uz asi popate.
Nejde jen o snimkovou frekvenci, ale i o EXPOZICNI CAS.
Filmova kamera natacejici pri 18 fps nataci natvrdo expozicnim casem 1/18s, tudiz jakykoliv pohybujici se objekt je na jednotlivych snimcich zachycen jakozto pohybove rozmazany. To je tajemstvi toho, proc to lidske oko vnima jakozto plynule a proc v kine funguje 24 fps. Kdyz si film zastavis, uvidis ze vse co se hybe je neostre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur
Kdybys tocil 18 nebo 24 fps snimku za sekundu s expozicnicm casem 1/1000s, dostanes cukaturu naprosto ostrych snimku za sebou, kde cokoliv co se hybe se bude hybat po skocich, protoze to bude zachyceno sice naprosto ostre, ale na jednotlivych snimcich v uplne jinem miste.
To je presne pripad pocitacove hry, na kterou se pri 24 snimich za sekundu neda koukat, protoze tam chybi pohybova neostrost a tim padem pohyb neni plynuly.
Nejde jen o snimkovou frekvenci, ale i o EXPOZICNI CAS.
Filmova kamera natacejici pri 18 fps nataci natvrdo expozicnim casem 1/18s, tudiz jakykoliv pohybujici se objekt je na jednotlivych snimcich zachycen jakozto pohybove rozmazany. To je tajemstvi toho, proc to lidske oko vnima jakozto plynule a proc v kine funguje 24 fps. Kdyz si film zastavis, uvidis ze vse co se hybe je neostre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur
Kdybys tocil 18 nebo 24 fps snimku za sekundu s expozicnicm casem 1/1000s, dostanes cukaturu naprosto ostrych snimku za sebou, kde cokoliv co se hybe se bude hybat po skocich, protoze to bude zachyceno sice naprosto ostre, ale na jednotlivych snimcich v uplne jinem miste.
To je presne pripad pocitacove hry, na kterou se pri 24 snimich za sekundu neda koukat, protoze tam chybi pohybova neostrost a tim padem pohyb neni plynuly.
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Těch 24 FPS není žádný ideál
To kdysi býval kompromis mezi technickými možnostmi a "koukatelností". Pochopitelně to bylo znát. Ale podle mého názoru více jak 50 FPS už lidské oko není schopno rozeznat.
2petr22: Ale o tom se s Tebou nehádám. A při daných fyzikálních vlastnostech lidského oka při více než cca 40 FPS je jedno, zda je expoziční čas takový nebo makový. Pochop, bavíme se o FYZKÁLNÍCH vlastnostech, ne o teorii!!

2petr22: Ale o tom se s Tebou nehádám. A při daných fyzikálních vlastnostech lidského oka při více než cca 40 FPS je jedno, zda je expoziční čas takový nebo makový. Pochop, bavíme se o FYZKÁLNÍCH vlastnostech, ne o teorii!!

Trvalý BAN za trolling a dlouhodobé nerespektování pravidel fóra, duplicitní účty tohoto uživatele: satam, peyrac10, wattmetr, gracia (vydávání se za ženu), jamesbond, jamesbond1...
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Ne mezi technickymi moznostmi, ale mezi cenou materialu. 100 fps umely natacet kamery uz nekdy v roce 1880.
Technicky snimkova frekvence zavisi pouze na tom, jak rychle se toci rotacni zaverka v kamere (coz u kamery na rucni pohon znamena, jak rychle kameraman toci klikou).
Takze poseste.
Bavime se o 40 fps. Pokud to bude natoceno expozicnim casem 1/40s tak ano. Pokud 1/1000s, tak jakykoliv rychlejsi pohyb plynuly nebude. To same rychly svenk kamerou ze strany na stranu nebude uplne plynuly.
Technicky snimkova frekvence zavisi pouze na tom, jak rychle se toci rotacni zaverka v kamere (coz u kamery na rucni pohon znamena, jak rychle kameraman toci klikou).
Takze poseste.
Bavime se o 40 fps. Pokud to bude natoceno expozicnim casem 1/40s tak ano. Pokud 1/1000s, tak jakykoliv rychlejsi pohyb plynuly nebude. To same rychly svenk kamerou ze strany na stranu nebude uplne plynuly.
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Bude, protože to lidské oko není schopno zaregistrovat a pohyb spojí v plynulý. A tím končím, tato diskuze nikam nevede, takže nevidím důvod, proč bych v ní měl pokračovat.
Trvalý BAN za trolling a dlouhodobé nerespektování pravidel fóra, duplicitní účty tohoto uživatele: satam, peyrac10, wattmetr, gracia (vydávání se za ženu), jamesbond, jamesbond1...
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Ta diskuse nevede nikam predevsim proto, ze si nechces experimentalne overit, ze mam pravdu.
Stahni si nekde progresivni zaznam z videokamery (25/30fps) a uvidis ze to neni plynule ani omylem.
Staci i toto: http://www.youtube.com/watch?v=-nU2_ERC_oE
Stahni si nekde progresivni zaznam z videokamery (25/30fps) a uvidis ze to neni plynule ani omylem.
Staci i toto: http://www.youtube.com/watch?v=-nU2_ERC_oE
Re: Kolik snímků za sekundu může vidět lidské oko?
Lidské oko zvládne 12 až 20 obrázků za sekundu, záleží na jednotlivci, a také světelných podmínkách.
Problém počítačových her je v tom, že jejich obraz je ostrý a příliš kvalitní. Jak tu pořád opakuje petr22, filmové snímky jsou "máznuté", vlastně na nich nejsou přímo obrázky ale stav mezi nimi, a výsledný ostrý obraz se vytváží v mozku diváka!
Kdyby totéž dělaly počítačové hry, vystačily by bohatě s těmi 24 FPS, a nikdo by žádné blikání nepozoroval. Při nižších rozlišeních by i to byl zbytečný luxus, většina DOSových her byla časovaná podle přerušení systémových hodin, takže měly jen 18,2 FPS, a přitom pohyb těch kostičkovaných pajduláků vypadal plynule.
Padla tu i zmínka o expoziční době. Pokud je při natáčení špatně nastavená uzávěrka, projeví se to právě tím že jsou vidět jednotlivé pozice rychle se pohybujícího objektu (není dost rozmazaný), ale protože je oko od sebe nedokáže oddělit, vidí je všechny současně. Záleží pak na mozku jak si to přebere - u mozku pařana, který čumí jen do virtuálu a nemá zkušenosti s reálným světem samozřejmě blbě.
Problém počítačových her je v tom, že jejich obraz je ostrý a příliš kvalitní. Jak tu pořád opakuje petr22, filmové snímky jsou "máznuté", vlastně na nich nejsou přímo obrázky ale stav mezi nimi, a výsledný ostrý obraz se vytváží v mozku diváka!
Kdyby totéž dělaly počítačové hry, vystačily by bohatě s těmi 24 FPS, a nikdo by žádné blikání nepozoroval. Při nižších rozlišeních by i to byl zbytečný luxus, většina DOSových her byla časovaná podle přerušení systémových hodin, takže měly jen 18,2 FPS, a přitom pohyb těch kostičkovaných pajduláků vypadal plynule.
Padla tu i zmínka o expoziční době. Pokud je při natáčení špatně nastavená uzávěrka, projeví se to právě tím že jsou vidět jednotlivé pozice rychle se pohybujícího objektu (není dost rozmazaný), ale protože je oko od sebe nedokáže oddělit, vidí je všechny současně. Záleží pak na mozku jak si to přebere - u mozku pařana, který čumí jen do virtuálu a nemá zkušenosti s reálným světem samozřejmě blbě.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1
- 2585
-
od TechShowGamer
Zobrazit poslední příspěvek
24 srp 2024 17:11
-
- 4
- 3222
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
02 zář 2024 07:46
-
-
Obnova fotek z SD karty, která není vidět v souborovém systému
od simio.simsoft » 01 lis 2024 20:00 » v Problémy s hardwarem - 8
- 3222
-
od Speed_dead
Zobrazit poslední příspěvek
05 lis 2024 10:02
-
-
-
Porovnaní sestavy + kde muže být problém? Příloha(y)
od Ribendik » 12 pro 2024 11:04 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC - 2
- 845
-
od Zivan
Zobrazit poslední příspěvek
12 pro 2024 12:26
-
Zpět na “Vše ostatní (Off topic)”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti