Mám účet u FAYNu http://www.fayn.cz, používám SW telefon od nich a pokud volám já, je vše OK. Pokud mi někdo zavolá např. z mobilu tak ho slyším zkresleně, zvuk dělá takové záškuby (něco jako tremolo). Mám kabel UPC 25Mb/s.
Co s tím?
//připouštím, že po třech letech už si nepamatuješ, co se píše v Pravidlech ohledně názvu tématu. Název typu Problém s ... určitě nepatří mezi ty chytré
//přejmenováno
//mmm
Zkreslený hlas při volání z mobilu na voip FAYN *
- memphisto
- Guru Level 13
- Příspěvky: 21113
- Registrován: září 06
- Bydliště: Zlín - České Budějovice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: problem s voip FAYN
Jaký máš ping? Změř na www.speedtest.net
PRAVIDLA PC-HELP.CZ, PRAVIDLA sekce HijackThis, HijackThis návod, Memtest, CCleaner
Logy z programu HijackThis neposílejte prosím přes SZ, ale vkládejte je do patřičné sekce. Děkuji
Logy z programu HijackThis neposílejte prosím přes SZ, ale vkládejte je do patřičné sekce. Děkuji
Re: Zkreslený hlas při volání z mobilu na voip FAYN *
Některé programy umožnují nastavit zvlášt hlasový kodek pro příchozí i odchozí hovory. Jestli tam nemáš nastaven ten uplně nejhorší kvůuli přenosům na hořší lince. Ted zhlavim to nevim, ale nejpoužívanější je nějak tzv. G795 G975
-
- Level 2
- Příspěvky: 190
- Registrován: duben 08
- Bydliště: Ostrava-Zábřeh
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Zkreslený hlas při volání z mobilu na voip FAYN *
Odezva:
speedtest.net
24ms ( 26.8Mbps / 1.6Mbps )
ping sip3.fayn.cz -t
Statistika ping pro 213.168.165.13:
Pakety: Odeslané = 93, Přijaté = 93, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 11ms, Maximum = 66ms, Průměr = 13ms
Většinou to kolísá mezi 10 až 15
--- Doplnění předchozího příspěvku (27 Lis 2011 22:06) ---
Odezva:
speedtest.net
24ms ( 26.8Mbps / 1.6Mbps )
ping sip3.fayn.cz -t
Statistika ping pro 213.168.165.13:
Pakety: Odeslané = 93, Přijaté = 93, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 11ms, Maximum = 66ms, Průměr = 13ms
Většinou to kolísá mezi 10 až 15
--- Doplnění předchozího příspěvku (27 Lis 2011 22:01) ---
<SW telefon X-lite>
V nastavení je:
Enabled codecs:
GSM
iLBC
Speex FEC
Speex Wideband
Speex Wideband FEC
Disabled codecs:
BroadVoice-32
BroadVoice-32 FEC
DVI4
DVI4 Wideband
G711 aLaw
G711 uLaw
L16 PCM Wideband
Speex
Ve FAQ je:
How can I force an audio or video codec.
To force the client to use only a specific audio or video codecs, you must disable all codecs except the one you want to use (Preferences > Audio Codecs).
Note that the order in which codecs appear in the enabled list is irrelevant; a higher placement does not mean it will be used first.
What is "Honor First Codec"
On Preferences > Audio Codecs there is a field "Accept the first codec offered when negotiating audio codecs". This field, also know as "The Honor First Codec" changes the way that audio codecs are negotiated between your X-Lite and the other person in a phone call.
When this setting is unchecked (the default), X-Lite chooses one of the codecs in the other person's offer, based on which codec will give the best sound.
When this setting is checked, X-Lite simply chooses the first codec in the list.
Checking this field may resolve the problem of no audio when another person phones you. Here's why: When someone phones you, their softphone presents an "offer" of codecs. X-Lite (your softphone) replies with a codec it wants to use. The call then goes ahead. According to the standard, your softphone (the callee) is allowed to choose any codec. But the other softphone may assume that your softphone will choose the first codec and will simply go ahead with that codec. The result is no audio!
Můžu se pokusit vynutit použití určitého kodeku, jen nevím který mám použít ???
speedtest.net
24ms ( 26.8Mbps / 1.6Mbps )
ping sip3.fayn.cz -t
Statistika ping pro 213.168.165.13:
Pakety: Odeslané = 93, Přijaté = 93, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 11ms, Maximum = 66ms, Průměr = 13ms
Většinou to kolísá mezi 10 až 15
--- Doplnění předchozího příspěvku (27 Lis 2011 22:06) ---
Odezva:
speedtest.net
24ms ( 26.8Mbps / 1.6Mbps )
ping sip3.fayn.cz -t
Statistika ping pro 213.168.165.13:
Pakety: Odeslané = 93, Přijaté = 93, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 11ms, Maximum = 66ms, Průměr = 13ms
Většinou to kolísá mezi 10 až 15
--- Doplnění předchozího příspěvku (27 Lis 2011 22:01) ---
<SW telefon X-lite>
V nastavení je:
Enabled codecs:
GSM
iLBC
Speex FEC
Speex Wideband
Speex Wideband FEC
Disabled codecs:
BroadVoice-32
BroadVoice-32 FEC
DVI4
DVI4 Wideband
G711 aLaw
G711 uLaw
L16 PCM Wideband
Speex
Ve FAQ je:
How can I force an audio or video codec.
To force the client to use only a specific audio or video codecs, you must disable all codecs except the one you want to use (Preferences > Audio Codecs).
Note that the order in which codecs appear in the enabled list is irrelevant; a higher placement does not mean it will be used first.
What is "Honor First Codec"
On Preferences > Audio Codecs there is a field "Accept the first codec offered when negotiating audio codecs". This field, also know as "The Honor First Codec" changes the way that audio codecs are negotiated between your X-Lite and the other person in a phone call.
When this setting is unchecked (the default), X-Lite chooses one of the codecs in the other person's offer, based on which codec will give the best sound.
When this setting is checked, X-Lite simply chooses the first codec in the list.
Checking this field may resolve the problem of no audio when another person phones you. Here's why: When someone phones you, their softphone presents an "offer" of codecs. X-Lite (your softphone) replies with a codec it wants to use. The call then goes ahead. According to the standard, your softphone (the callee) is allowed to choose any codec. But the other softphone may assume that your softphone will choose the first codec and will simply go ahead with that codec. The result is no audio!
Můžu se pokusit vynutit použití určitého kodeku, jen nevím který mám použít ???
Re: Zkreslený hlas při volání z mobilu na voip FAYN *
Fayn používá tyto kodeky G.711 aLaw, G.711 uLaw, G.722, G.729
Z těch jelikož máš UPC dej G.722 nebo G.729
Tady máš detail pro Fayn
http://www.fayn.cz/pece-a-podpora/navody-a-nastaveni/
X-lite + foto návod
http://www.fayn.cz/download/telefony/na ... X-Lite.zip
Pokud i přesto máš problémy, tak to spíš bude vypadat na konflikt zbuku v OS Windows
Mikrofon může být nastaven dobře, ale zpětná vazba směrem cizího hlasu k tobě s vývodem na sluchátka (repra) už ne.
Máš možnost vyzkoušet VOIP přes klasickou HW VOIP bránu či VOIP telefon? Nebo zkus jiný VOIP software abys mohl porovnat a zjistit problém
--- Doplnění předchozího příspěvku (29 Lis 2011 00:59) ---
Máš na routeru ošetřený a naplno povoleny příchozí a odchozí porty jak v X-lite?
1) Pokud používáte softwarový firewall, je třeba povolit uvedené rozsahy portů (TCP a UDP 5060, RTP 10000-20000). Pokud používáte hardwarový firewall, doporučujeme vám přesměrovat porty na IP adresu vašeho telefonu nebo počítače.
Z těch jelikož máš UPC dej G.722 nebo G.729
Tady máš detail pro Fayn
http://www.fayn.cz/pece-a-podpora/navody-a-nastaveni/
X-lite + foto návod
http://www.fayn.cz/download/telefony/na ... X-Lite.zip
Pokud i přesto máš problémy, tak to spíš bude vypadat na konflikt zbuku v OS Windows
Mikrofon může být nastaven dobře, ale zpětná vazba směrem cizího hlasu k tobě s vývodem na sluchátka (repra) už ne.
Máš možnost vyzkoušet VOIP přes klasickou HW VOIP bránu či VOIP telefon? Nebo zkus jiný VOIP software abys mohl porovnat a zjistit problém
--- Doplnění předchozího příspěvku (29 Lis 2011 00:59) ---
Máš na routeru ošetřený a naplno povoleny příchozí a odchozí porty jak v X-lite?
1) Pokud používáte softwarový firewall, je třeba povolit uvedené rozsahy portů (TCP a UDP 5060, RTP 10000-20000). Pokud používáte hardwarový firewall, doporučujeme vám přesměrovat porty na IP adresu vašeho telefonu nebo počítače.
-
- Level 2
- Příspěvky: 190
- Registrován: duben 08
- Bydliště: Ostrava-Zábřeh
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Zkreslený hlas při volání z mobilu na voip FAYN *
Fayn používá tyto kodeky G.711 aLaw, G.711 uLaw, G.722, G.729
Z těch jelikož máš UPC dej G.722 nebo G.729
Bohužel, v X-lite mám k dispozici pouze tyto kodeky:
GSM
iLBC
Speex FEC
Speex Wideband
Speex Wideband FEC
BroadVoice-32
BroadVoice-32 FEC
DVI4
DVI4 Wideband
G711 aLaw
G711 uLaw
L16 PCM Wideband
Speex
Zakázal jsem všechny až na: G711 aLaw, G711 uLaw
Sláva: Zkreslení - když mi někdo volá - je pryč
Zůstala jediná "moucha": je třeba velmi silně mluvit přímo do mikrofonu (nevím jak by se to dalo zesílit)
Když to srovnám např. s konverzací přes Skype => tam mohu mluvit přes půl pokoje
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11
- 10298
-
od AirCrew
Zobrazit poslední příspěvek
03 bře 2025 19:26
-
- 13
- 5592
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
13 zář 2024 14:32
-
-
Podpora mobilů s formátem avif
od p3v4x » 22 pro 2024 22:01 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení - 6
- 3142
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
23 pro 2024 11:04
-
-
-
Vzdálený přístup z mobilu na mobil
od czTANIScz » 30 čer 2024 14:32 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení - 4
- 4158
-
od czTANIScz
Zobrazit poslední příspěvek
11 črc 2024 21:11
-
-
-
Ochrana proti nadměrnému nabíjení u mobilu
od walderan » 19 led 2025 21:41 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení - 1
- 2477
-
od kecalek
Zobrazit poslední příspěvek
20 led 2025 16:06
-
Zpět na “Komunikace na internetu”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti