Zdravim,
nedávno jsem si pořídil Smart TV od Sony a zároveň si nechal navýšit rychlost internetu (od o2) na 100/10 Mb z původních 50/5. Problém nastává ve chvíli, kdy chci využít funkci HbbTV.
Rychlost downloadu se okamžitě sníží z původních 100Mb na 10 a internet na jakémkoliv jiném zařízení je zcela nepoužitelný. Problém nastává pouze ve chvíli, kdy využívám právě tuto funkci, bez ohledu na kvalitu videa, ať už je to 1080p, nebo 480p. Pokud je na televizi puštěné video z Youtube, s rychlostí internetu to ani nehne, podobně je na tom Netflix, který sice sníží rychlost, ale ne natolik, že je internet nepoužitelný.
Televize byla původně připojená přes wifi, ale ani propojení kabelem nic nezměnilo.
Vůbec netuším, kde by mohl být problém. Jediné co mě napadlo, tak je omezit rychlost připojení pro TV, ale bohužel takovou možnost v nastavení nemám.
Předem děkuji za rady.
Problém s internetem po pořízení smart TV
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
jaky mas router?
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Původně jsem měl nějaký jejich ZyXEL VMG1312-B30B, na kterém to taky zlobilo, ale s navýšením rychlosti nám poslali O2 Smart Box.
-
- Pohlaví:
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Rychlost na speedtest.net máš jakou?
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Rychlost odpovídá tarifu https://www.speedtest.net/result/8957919259
-
- Pohlaví:
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
QoS to neumí, nebo jsem to aspoň nenašel. Zkus v rozšířených nastaveních zapnout UPnP.
Rychlost je naprosto dostačující.
Ještě k tomu kabelu - jaké je kategorie? Najdeš na něm napsáno něco jako Cat5e.
Rychlost je naprosto dostačující.
Ještě k tomu kabelu - jaké je kategorie? Najdeš na něm napsáno něco jako Cat5e.
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Kabel je Cat5e 16192M. Zkusím zapnout UPnP, otestovat a dám vědět.
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Vysílání TV běží na DVB-T/T2 (pozemní) / DVB-S/S2 (satelitní) / DVB-C (kabelové) nebo na O2 vysílání TV?
Pokud to poslední, tak je to kapitola sama pro sebe, je známo že často brzdí nejen takového uživatele, ale i okolí.
Pokud jedeš na DVB-T/T2/S/S2/C a dělá to jen při HbbTV (nejpravděpodobnější varianta z tvého popisu), může být chyba v nastavení jejich O2 Smart Boxu, či Netu. O2 na to není moc šikovné a na jejich Netu jsou často problémy, co jinde neexistují. Já mám providera 365internet, také VDSL až 100 / 10 Mb/s (prakticky 79 / 10 Mb/s) a nic takového se mi při HbbTV neděje, současně mám připojeno: 2x TV, 1x sat, 1 - 2 PC, 1x 3v1, 2x smartmobil ...
Pokud to poslední, tak je to kapitola sama pro sebe, je známo že často brzdí nejen takového uživatele, ale i okolí.
Pokud jedeš na DVB-T/T2/S/S2/C a dělá to jen při HbbTV (nejpravděpodobnější varianta z tvého popisu), může být chyba v nastavení jejich O2 Smart Boxu, či Netu. O2 na to není moc šikovné a na jejich Netu jsou často problémy, co jinde neexistují. Já mám providera 365internet, také VDSL až 100 / 10 Mb/s (prakticky 79 / 10 Mb/s) a nic takového se mi při HbbTV neděje, současně mám připojeno: 2x TV, 1x sat, 1 - 2 PC, 1x 3v1, 2x smartmobil ...
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Vysílání TV je přes satelit. Je pravda, že s O2 je téměř pořád nějaký problém, ale nejsem si jistý, jestli je to zrovna jejich chyba, jakožto poskytovatele, vzhledem k tomu, že se to opravdu děje jen při HbbTV, ale s YT a Netflixem problém není.
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Zkus při tom HbbTV změřit rychlost Netu, hlavně ping by mě zajímal ...
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
Ping to ukazuje normální, nějakých 10-15ms, jako když internet není vytížen. Jediný co se mění je download speed, která spadne z těch 100 na nějakých 10-15Mb/s.
Re: Problém s internetem po pořízení smart TV
1) zkontrolovat nastavení Sony TV - sítě
2) urgovat providera aby nastavil řádně O2 Smart Box (inzerovaná vlastnost nastavení na dálku), případně svou síť (O2)
3) přemýšlet o jiném providerovi - já jsem za 2 roky na VDSL neměl jediný problém, případný výpadek kvůli změnám v síti jsou hlášeny týdny dopředu e-mailem (asi celkem 3x) - navíc bys ještě každý měsíc dost ušetřil, stačí porovnat nabídky
2) urgovat providera aby nastavil řádně O2 Smart Box (inzerovaná vlastnost nastavení na dálku), případně svou síť (O2)
3) přemýšlet o jiném providerovi - já jsem za 2 roky na VDSL neměl jediný problém, případný výpadek kvůli změnám v síti jsou hlášeny týdny dopředu e-mailem (asi celkem 3x) - navíc bys ještě každý měsíc dost ušetřil, stačí porovnat nabídky
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11
- 4774
-
od RIKI22
Zobrazit poslední příspěvek
06 dub 2025 20:42
-
- 1
- 4625
-
od meda2016
Zobrazit poslední příspěvek
31 led 2025 21:50
-
- 2
- 2222
-
od Riviera kid
Zobrazit poslední příspěvek
28 led 2025 13:54
-
- 4
- 1994
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
15 říj 2024 14:51
-
- 4
- 4005
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
28 lis 2024 10:06
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Seznam[Bot] a 5 hostů