nefunkční kabelový Internet přes TP-Link Vyřešeno

Problematika administrace LAN či WIFI sítí

Moderátor: Mods_senior

radis duchoň
nováček
Příspěvky: 3
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

nefunkční kabelový Internet přes TP-Link  Vyřešeno

Příspěvekod radis duchoň » 12 led 2011 11:28

Dobrý den, zdravím, ahoj.
Mrknul jsem na několik příspěvků, dotazů i odpovědí,ale asi je lepší napsat si svůj problém sám.

Mám internetové připojení přes kabel od společnosti NETBOX.
abych mohl používati koupený Notebook, pořídil jsem si router TP-LINK typ TL-WR543G, 54M bezdrát.AP Client Router.
Na internetových stránkách firmy NETBOX jsem si našel jak a kam po přihlášení mám zadat MAC adresu routeru a původní adresu která vedla do pc přepsal. Přímo do sítě může být připojeno jen jedno zařízení. Vše se potom zapojuje za něj.

Přiloženého průvodce rychlou instalací pro TP-LINK už znám pomalu nazpaměť. Mrknul jsem i do českého návodu na přiloženém CD k TP-LINKu.
Snažím se nejprve nakonfigurovat parametry u připojení pomocí kabelu, tedy jen AP Router. Po výběru typu připojení PPPoE, Dynamic Ip a Static IP, jsem zkoušel obě první. Rozdíl je jen že u PPPoE musím zadat přihlašovací jméno a heslo které používám u NETBOXu a dostanu se tak jako přes dynamic IP k nastavení bezdr.sítě, vytvoření adresy - SSID, výběru státu, kanálu a rychlosti internetu.
Přesto, že tyto konfigurace proběhly pokaždé v pořádku na internet jsem se nedostal.

Dle pokynů o závadách a jejich odstranění jsem se dostal až k MAC Clone, což jsem také udělal, opět jsem se nepřipojil.
Poslední krok v průvodci je možný konflikt mezi IP adresami a dle nápovědy změnil IP adresu z původní 192.168.1.1 na 192.168.2.1 nebo i 192.168.5.1 .
Po novém přihlášení na nové IP adrese resetování TP-LINKu a zadáním všeho stejného výše uvedeného opět nedošlo k připojení.
Přes rodinného příslušníka nechal na NETBOXU přepsat MAC adresu na původní a dostat se tak na internet "po staru".
Zkusil jsem pro jistotu na Call centrum NETBOXu zavolat, zda jsem něco nenastavil sám špatně, ale dopadlo to úplně stejně jako když jsem vše nastavoval sám.
Opět nepřipojen.
Pokusil jsem se nastavit i bezdrátové připojení a připojit notebook. Ten je k TP-LINKu připojen, ale ani on samozřejmě nemám přístup na internet.
Takže už si fakt připadám jak debil nebo jsu debil.
Diody routeru na mne svítí nebo blikají tak jak mají dle průvodce, MAC adresu TP-LINKu jsem přepisoval sám, zadával ji i IT operátor NETBOXu, tak už nějak nechápu kde by mohla být chyba. V routeru, NETBOXu nebo ve mně ?

Dík předem za odpovědi

Radis

Reklama
Uživatelský avatar
Žbeky
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Příspěvky: 22288
Registrován: květen 08
Bydliště: Vsetín - Pardubice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: nefunkční kabelový Internet přes TP-Link

Příspěvekod Žbeky » 12 led 2011 15:34

Takže teď jsi připojený přímo počítačem na kabel od Netboxu že? A internet jede, je tam stará MAC.
Jakou ip dostaneš od netboxu?
Máš nějaký modem nebo to, co ti trčí ze zdi, napojuješ přímo do PC?
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.

HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra

radis duchoň
nováček
Příspěvky: 3
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: nefunkční kabelový Internet přes TP-Link

Příspěvekod radis duchoň » 13 led 2011 12:57

IP od netboxu je 95.82.189.203
kabel, který valí do bytu je veden přes switch - kvůli rozdvojení na PC a TV.
K němu tedy připojuji TP-LINK a pak vedu kabel do pc. TV zůstává veden od switche do set-boxu.

U toho TP-LINKu jsem ještě neuvedl, že pro LAN je MAC , který končí např. C1 a ještě je tam MAC pro WAN který končí např. C2 .
Může toto mít ten vliv?
Dosud jsem zadával MAC, který je uveden na přístroji a zároveň je určen pro LAN.

Radis

Uživatelský avatar
Žbeky
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Příspěvky: 22288
Registrován: květen 08
Bydliště: Vsetín - Pardubice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: nefunkční kabelový Internet přes TP-Link

Příspěvekod Žbeky » 13 led 2011 17:52

Musí to být WAN MAC.
Případně přes ipconfig si vyjeď IP,masku, bránu a DNS co máš na PC. Toto napevno nastav na router a naklonuj mu svoji MAC. Potom by to mělo jet. Pokud ne, tak ho vyresetuj a pošli netboxu WAN MAC routeru
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.

HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra

radis duchoň
nováček
Příspěvky: 3
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: nefunkční kabelový Internet přes TP-Link

Příspěvekod radis duchoň » 14 led 2011 14:48

Dikec Žbeky,

než jsem se začal tvojí odpovědí popravdě zaobírat, dorazil mi pomoct kamarád - programátor.
Takže jsem se mu pak už jen díval přes rameno.

ještě odpověď k mé vlastní otázce "V čem je chyba - v routeru, Netboxu nebo ve mně."
Je to ve mně :-( .

Já - laik, jsem měl za to, že koupím router, propojím pár káblů, přepíšu "někde" MAC adresu a tradá funguje to.
Realita je dost podstatně jinde.
já-laik - vůbec tomu nerozumím = DHCP, IP, brány, masky, PPPoE a další - takže za chvíli slušný guláš.
U nastavení routeru kamarád vůbec neprovedl postup, jak je uveden v příručce. Tak jako tak, jsem se tam a bych se tam , těžce motal.
/ najít IP routeru by pro mne byl oříšek, musel by jsi mi to Žbeky popsat jak debilovi, co mám kde propojit, abych ti poslal tu správnou IP /,
jak jsem viděl kamaráda co jak propojil, mne by to nenapadlo.
To by jsi musel mít pevný nervy.
Pak bych vytvrdnul u DHCP, protože tato zkratka je pro mne španělská vesnice. Vůbec bych k tomu nelezl.
Nevím, ale díky příručce, bych byl ještě teď v pr...i. Většinou doporučovala vše nechat v základním nastavení nebo se k určitým oknům s čísly nijak či blíže nevyjadřovala. Takže nechat nastaven kanál č.6 by byla blbost.
Kamarád má nějaké vybavení, takže mi zjistil nejvhodnější signál připojení, v mém případě 12 a přehození základních 11Mbps na 54 Mbps.
Já bez vybavení,bych zjistil kulový.
A zároveň příručka či překlad, tak nějak počítá s tím, že i ten laik zná ty základy, které jsou v příručkách vynechány.

A přitom když jsem se díval přes kamarádovo rameno, to bylo otázkou necelé půlhodiny, včetně nastavení zabezpečení routeru.
Změna MAC na NETBOXu bylo to nejjednodušší :-) .

Ještě jednou Žbeky díky za prvotní informace k mému problému, který se naštěstí pro mne vyřešil, rychleji než jsem doufal.

Radis


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Nefunkční internet po výpadku proudu
    od Neferivet » 15 zář 2024 23:31 » v Sítě - hardware
    2
    3098
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    16 zář 2024 08:53
  • TP Link Archer C6 v2 problém výpadky
    od zdena123 » 26 led 2025 19:11 » v Problémy s hardwarem
    4
    2952
    od RIKI22 Zobrazit poslední příspěvek
    27 led 2025 16:39
  • Herní PC okolo 20k OPRAVA link košíku Příloha(y)
    od Samlitt » 02 dub 2025 20:52 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    5
    1961
    od mmmartin Zobrazit poslední příspěvek
    03 dub 2025 20:50
  • Outlook, účet Google a Family Link - jak připojit
    od MK_Vs » 28 pro 2024 19:10 » v Kancelářské balíky
    1
    2555
    od MK_Vs Zobrazit poslední příspěvek
    29 pro 2024 15:24
  • Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2021 (podpora 2031) - v Českém jazyce? CZ lokace? Kde levně koupit licenci - link? Odkaz?
    od IMB » 30 črc 2024 13:14 » v Windows 11, 10, 8...
    3
    3947
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    30 črc 2024 21:38

Zpět na “Administrace sítě”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti