Zdravím,
potřeboval bych si vytvořit databázi klientů, která by se dala průběžně upravovat a aktualizovat a měla by první list - souhrný a další listy kdy by byly jednotlivé řádky rozepsány v nějaké přehlednější formě a tisknutelné podobě
vzor dat je v příloze, jen nějak nevím, jak to udělat aby to pracovalo tak jak je to manuálně nabouchané v příloze v excelu.
Vím že by něco takového měl umět snad i lépe MS acces , ale s ním nemám vůbec zkušenost...
jednalo by se v podstatě o databázi do 300 klientů - rád si nechám poradit případně i nějaký již fungující prográmek...
Díky za rady
Databáze klientů excel/acces - jak na to?
-
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: červen 13
- Pohlaví:
Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- člen BSOD týmu
-
Level 4.5
- Příspěvky: 1654
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Most
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Vítej!
Já jsem si databáze tvořil tak, že v ms excel jsem si vytvořil 2 listy, jeden obsahuje hlavní data a ten druhý data vedlejší. Pak už stačí v ms access nahrát soubor z excelu přes průvodce databáze, vytvořit relaci a je to..
Já jsem si databáze tvořil tak, že v ms excel jsem si vytvořil 2 listy, jeden obsahuje hlavní data a ten druhý data vedlejší. Pak už stačí v ms access nahrát soubor z excelu přes průvodce databáze, vytvořit relaci a je to..
-
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: červen 13
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Děkuji za info,
bohužel sám s MS acces nemám vůbec žádnou zkušenost, vím pouze to že je - dalo by se to nějak podrobněji vysvětlit jak to propojit?
Děkuji
bohužel sám s MS acces nemám vůbec žádnou zkušenost, vím pouze to že je - dalo by se to nějak podrobněji vysvětlit jak to propojit?
Děkuji
-
- člen BSOD týmu
-
Level 4.5
- Příspěvky: 1654
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Most
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Koukal jsem na tvůj soubor "databáze klientů.xlsx" a popravdě jsem se v tom moc nevyznal, tak ti to ukážu na mém příkladu.
1. V příloze si stáhni "Databáze.xlsx" a ulož na plochu
2. Otevři si Access
3. Hned na začátku po spuštění programu vyber "Prázdná databáze", v pravé části si vytvoř cestu a klikni na "Vytvoř"
4. Na hoře v liště najeď na "Externí data" a klikni na "Excel" - tam klikni na procházet a najdi soubor "Databáze.xlsx"
5. Vyber list1 - další - zaškrtni "První řádek obsahuje záhlaví sloupců" - další - další - další - dokončit
6. Teď udělej stejné kroky 4 a 5, ale místo list1 vyber list2
7. Teď v liště nahoře vyber "Tabulka" a klikni na "Relace"
8. Přidej list1 a list2 a propoj ID z listu1 s ID v listu2
9. Hotovo, výsledek by měl vypadat takhle:

1. V příloze si stáhni "Databáze.xlsx" a ulož na plochu
2. Otevři si Access
3. Hned na začátku po spuštění programu vyber "Prázdná databáze", v pravé části si vytvoř cestu a klikni na "Vytvoř"
4. Na hoře v liště najeď na "Externí data" a klikni na "Excel" - tam klikni na procházet a najdi soubor "Databáze.xlsx"
5. Vyber list1 - další - zaškrtni "První řádek obsahuje záhlaví sloupců" - další - další - další - dokončit
6. Teď udělej stejné kroky 4 a 5, ale místo list1 vyber list2
7. Teď v liště nahoře vyber "Tabulka" a klikni na "Relace"
8. Přidej list1 a list2 a propoj ID z listu1 s ID v listu2
9. Hotovo, výsledek by měl vypadat takhle:

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: červen 13
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Díky moc,
tak dle instrukcí zvládnuto, jen mám ještě dotaz - protože primárně mi šlo také o to, že pokud si následně informace k jednotlivému kontaktu rozkliknu budu mí přístup třeba k zápisu ze schůzky, ale ten se mi do jednoho excelovského pole úplně nevleze...
Nějaký nápad ještě na toto?
Díky
--- Doplnění předchozího příspěvku (13 Čer 2013 23:51) ---
Ještě dotaz,
jak udělat abych , když rozbalím v listu 1 "podlist 2" jak udělat abych tam (v tom podokně) mohl časem přidávat další a další řádky?
Díky
tak dle instrukcí zvládnuto, jen mám ještě dotaz - protože primárně mi šlo také o to, že pokud si následně informace k jednotlivému kontaktu rozkliknu budu mí přístup třeba k zápisu ze schůzky, ale ten se mi do jednoho excelovského pole úplně nevleze...
Nějaký nápad ještě na toto?
Díky
--- Doplnění předchozího příspěvku (13 Čer 2013 23:51) ---
Ještě dotaz,
jak udělat abych , když rozbalím v listu 1 "podlist 2" jak udělat abych tam (v tom podokně) mohl časem přidávat další a další řádky?
Díky
-
- člen BSOD týmu
-
Level 4.5
- Příspěvky: 1654
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Most
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Dlouho jsem v tom nedělal, takže to z hlavy nedokážu říct a nemám čas se na to kouknout, ale v podstatě to bude všechno na stejný princip. Trošku si s tím pohraj :-)
-
- nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: březen 13
- Pohlaví:
Re: Databáze klientů excel/acces - jak na to?
Doporučil bych se toho nebát!
Jdi do toho na tvrdo. Spustit Access a vytvořit pár ukázkových databázi. trochu je prozkoumat a pohrát si s němá. Pro začátek tam jsou tabulky pro sběr dat, formuláře pro editaci a sestavy pro tisk. vše si hlavně prohlédnout v návrhovém zobrazeni. cokoli se pokazí, nic se neděje vytvořená databáze se smaže a vytvoří se znovu. Doporučují vše číst, na vše kliknout pravým tlačítkem a prozkoumat mistrní nabídku, a co nechápeš označit a F1 Hledat v napovědě. Z prvá to přijde složité, ale určitě to pochopíš.
Pak se pustit do tvorby první databáze.
Nejdůležitější je struktura tabulek. S postupným poznáváním Accessu si budeš tvořit dokonalejší databázi. Na začátek potřebuješ 2 tabulky.
1. Klienti
2. Jednání
Každý záznam (řádek) v tabulce by měl být označeny jedinečným číslem (ID)
Struktura Tabulky Klienti tedy bude asi taková (v návrhovém zobrazeni)
Název pole / Datový typ
IdKlienta / Automatické číslo ( kliknutím pravým na čtvereček na začátku řádku označit jako Primární klič)
Titul / Text
Jmeno / Text
Funkce / Text
atd do vyčerpaní potřebných položek k osobě klienta (Město, Ulice, mail, ...)
Struktura tabulky Jednání
Název pole / Datový typ
IdJednani / Automatické číslo ( kliknutím pravým na čtvereček na začátku řádku označit jako Primární klič)
IdKlienta / číslo ( dle tohoto pole budou dále přiřazený zápisy ke klientům)
Datum / Datum
Zápis / Text ( max 255 znaku) nebo Memo (max z hlavy nevím)
Příloha / Příloha ( přiložený soubor)
Pak otevřít nový formulář v návrhovém zobrazení ve vlastnostech (F4) Záložka Datové -> Zdroj záznamů -> propojit z tabulkou Klienti a vložit potřebné pole do formuláře (buďto kliknutím na Přidat existující pole, nebo vkládat textové pole a nastavit vlastnost. Uložit třeba jako Klienti
Dále vytvořit formulář Jednání obdobným způsobem a zavřít formulář.
Vrátit se zpět k formuláři klienti a vložit prvek podformulář či podsestava a nastavit pomocí průvodce propojení.
Narychlo Vzor (doufám, že pomůže) -> http://uloz.to/xJ1USJ2G/klienti-vzor-accdb) <-
G.
Jdi do toho na tvrdo. Spustit Access a vytvořit pár ukázkových databázi. trochu je prozkoumat a pohrát si s němá. Pro začátek tam jsou tabulky pro sběr dat, formuláře pro editaci a sestavy pro tisk. vše si hlavně prohlédnout v návrhovém zobrazeni. cokoli se pokazí, nic se neděje vytvořená databáze se smaže a vytvoří se znovu. Doporučují vše číst, na vše kliknout pravým tlačítkem a prozkoumat mistrní nabídku, a co nechápeš označit a F1 Hledat v napovědě. Z prvá to přijde složité, ale určitě to pochopíš.
Pak se pustit do tvorby první databáze.
Nejdůležitější je struktura tabulek. S postupným poznáváním Accessu si budeš tvořit dokonalejší databázi. Na začátek potřebuješ 2 tabulky.
1. Klienti
2. Jednání
Každý záznam (řádek) v tabulce by měl být označeny jedinečným číslem (ID)
Struktura Tabulky Klienti tedy bude asi taková (v návrhovém zobrazeni)
Název pole / Datový typ
IdKlienta / Automatické číslo ( kliknutím pravým na čtvereček na začátku řádku označit jako Primární klič)
Titul / Text
Jmeno / Text
Funkce / Text
atd do vyčerpaní potřebných položek k osobě klienta (Město, Ulice, mail, ...)
Struktura tabulky Jednání
Název pole / Datový typ
IdJednani / Automatické číslo ( kliknutím pravým na čtvereček na začátku řádku označit jako Primární klič)
IdKlienta / číslo ( dle tohoto pole budou dále přiřazený zápisy ke klientům)
Datum / Datum
Zápis / Text ( max 255 znaku) nebo Memo (max z hlavy nevím)
Příloha / Příloha ( přiložený soubor)
Pak otevřít nový formulář v návrhovém zobrazení ve vlastnostech (F4) Záložka Datové -> Zdroj záznamů -> propojit z tabulkou Klienti a vložit potřebné pole do formuláře (buďto kliknutím na Přidat existující pole, nebo vkládat textové pole a nastavit vlastnost. Uložit třeba jako Klienti
Dále vytvořit formulář Jednání obdobným způsobem a zavřít formulář.
Vrátit se zpět k formuláři klienti a vložit prvek podformulář či podsestava a nastavit pomocí průvodce propojení.
Narychlo Vzor (doufám, že pomůže) -> http://uloz.to/xJ1USJ2G/klienti-vzor-accdb) <-
G.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1
- 708
-
od petr22
24 čer 2022 11:48
-
- 4
- 1294
-
od Lukkys4
28 črc 2022 23:09
-
- 7
- 1624
-
od Strakery
18 říj 2022 20:35
-
-
Databáze v access pro suplování práce ERP systému
od knys » 12 črc 2022 19:52 » v Kancelářské balíky - 2
- 1217
-
od petr22
14 črc 2022 11:47
-
-
- 3
- 1115
-
od lubo.
14 srp 2022 14:27
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů