Mám to dát na reklamaci? Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Grander
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1342
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod Grander » 26 kvě 2020 13:16

renek11: já o tom nemluvím, já se ptám, jak jsi přišel nárok na nové zboží do 6 měsíců. Pokud je to tak, tak Ok, ale já to nikde najít nemůžu, a to to jsi tu uvedl, už neplatí. Tak pošli kdyžtak odkaz na zákon, kde je něco o výměně do 6 měsíců, a to aktuální zákon, ne něco z roku 2003.



Reklama
Uživatelský avatar
drobino
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 907
Registrován: září 16
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod drobino » 26 kvě 2020 14:06

To: Grander: § 2161 https://www.coi.cz/pro-podnikatele/info ... -prevzeti/
Myslím že už se to tu řešilo a jestli se nepletu musí kupující při reklamaci požadovat výměnu zboží jinak je na obchodu jaký způsob opravu/výměnu zboží zvolí. Pokud se pletu snad to tu někdo doplní.

To: Karrex: Mám za to že do půl roku je povinnosti prodávajícího prokázat že věc byla používána v rozporu s manuálem. Ale silně pochybuji, že by stačilo vyjádření technika, který pro prodávajícího pracuje. Musel by to posoudit nezávislý expert. Navíc co si spousta lidí neuvědomuje musí být manuál při prodeji u zboží(případně na vyžádání poskytnut), ať už papírově nebo elektronicky a v jazyce kterému kupující rozumí tedy čeština. Většinou je tam jen velmi stručný popis funkcí a pokud víc prodejce neupravuje pak by neměl být problém prokázat, že v rozporu s přiloženým manuálem nic neprovedl. https://www.coi.cz/faq/4-musim-dostat-cesky-navod/

Největší problém je že v mnohých případech prodejce nejedná podle zákona a spoléhá že kupující se nebude bránit. Ovšem co si budeme nalhávat kupující jsou taky vyčůraní a využívají možnost vrácení zboží k tomu aby si na 14dní věc koupily a poté vrátili použité. Někteří i několik věci naráz. :-)

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 43149
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod petr22 » 26 kvě 2020 15:36

"To znamená, že pokud mu blbne displej, je to rozpor z kupní smlouvou, jelikož pochybuju, že by u toho bylo napsáno, po spuštění zařízení budete mít pruh přes displej "

To je prave ten problem - muzes hadat co se stane, kdyz prodejce rozhodne ze zbozi bylo poskozeno mechanicky
uzivatelem - at ten tvrdi ze o tom vi nebo ne, to na to nema vliv.

Ono se klidne muze stat, ze ti daji vec kterou vratil do 14 dnu nekdo jiny, poskodil ji a zatajil to.

Podpis soudniho znalce prodejce u protokolu ze servisu je cista formalita.

Blbnuti displeje muze byt vyrobni vada - a nebo take nasledek poskozeni uzivatelem (kterymkoliv).

Proto vraceni do 14 dnu nemusi dopadnout uplne dobre kdyz zbozi neni v poradku a bez poskozeni.

V tomhle pripade nejspis reklamace i vraceni do 14 dnu bude reseno stejne - analyzou v autorizovanem
servisu a teprve kdyz ten rekne ze to neni vina uzivatele, vrati penize.

Uživatelský avatar
renek11
Level 2
Level 2
Příspěvky: 188
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod renek11 » 26 kvě 2020 15:42

drobino píše:To: Grander: § 2161 https://www.coi.cz/pro-podnikatele/info ... -prevzeti/
Myslím že už se to tu řešilo a jestli se nepletu musí kupující při reklamaci požadovat výměnu zboží jinak je na obchodu jaký způsob opravu/výměnu zboží zvolí. Pokud se pletu snad to tu někdo doplní.

Je to tak v trochu novějším kabátě, ale stále platné tak jak jsem už napsal.
Prostě stačí jen trvat na výměně zboží za nové v 6ti měsíční lhůtě. Oni to ty kurvy v obchodech vědí, ale neradi to přiznají.
Samozřejmě, pokud tomu prodejce nerozumí, musí to projít standardně servisem. Jen v šestiměsíční lhůtě máte rovnou nárok na výměnu, pokud servis uzná poruchu
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: HyperX Predator DDR4 16GB 3200MHz; VGA: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING TRIO; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + SanDisk SSD Ultra 3D-2TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech Gaming Keyboard G510; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G432

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1242
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod HelFix » 26 kvě 2020 15:43

Poslal jsem to na reklamaci. Napsal jsem jím i to, že bych rád nový kus. Také jsem jim napsal, že jedinou věc, kterou jsem udělal je prvotní nastavení (Nastavení jazyka, přihlášení k Google..), nic jsem neinstaloval. V jakém stavu se to projevilo jsem i telefon nechal. Uvidíme jak se k tomu postaví.

Uživatelský avatar
renek11
Level 2
Level 2
Příspěvky: 188
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod renek11 » 26 kvě 2020 16:19

Musíš ale přesně uvést, že trváš na výměně zboží za nové v 6ti měsíční lhůtě
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: HyperX Predator DDR4 16GB 3200MHz; VGA: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING TRIO; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + SanDisk SSD Ultra 3D-2TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech Gaming Keyboard G510; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G432

Uživatelský avatar
Grander
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1342
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod Grander » 26 kvě 2020 16:30

renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1242
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod HelFix » 26 kvě 2020 16:32

6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.

Uživatelský avatar
renek11
Level 2
Level 2
Příspěvky: 188
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod renek11 » 26 kvě 2020 16:42

Grander píše:renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.


Sorry, ale seš idi*t, že se do toho vůbec ser*š a sebral jsi mu možnost dostat nové vyměněné zboží. Teď mu ho pouze opraví
Já si tou zkušeností prošel na rozdíl od tebe a to naposledy před půl rokem a úspěšně.
A tady máš to znění, který ty tam údajně nevidíš
Ust. § 2161: „Jakost při převzetí

(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“


HelFix píše:6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.

Ty ses tímto vyjádřením obral o možnost výměny za nové. S velkou pravděpodobností, ti to opraví v záruce. :clap:
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: HyperX Predator DDR4 16GB 3200MHz; VGA: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING TRIO; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + SanDisk SSD Ultra 3D-2TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech Gaming Keyboard G510; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G432

Uživatelský avatar
Grander
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1342
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod Grander » 26 kvě 2020 17:11

:-o Sorry, jsem vůl. Přehlídnul jsem to tam, dokonce jsem to hledal přes Ctrl+F, jen jsem hledal 6 jako číslovku, a tam je to napsaný „šesti“ slovně. Tak ještě jednou se omlouvám, ale jestli to chápu správně, tak helfix to tam poslal ještě dřív, než jsem to napsal, a požadavek na nový kus uvedl, tak snad jsem mu žádnou možnost nesebral.

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1242
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod HelFix » 26 kvě 2020 18:52

renek11 píše:
Grander píše:renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.


Sorry, ale seš idi*t, že se do toho vůbec ser*š a sebral jsi mu možnost dostat nové vyměněné zboží. Teď mu ho pouze opraví
Já si tou zkušeností prošel na rozdíl od tebe a to naposledy před půl rokem a úspěšně.
A tady máš to znění, který ty tam údajně nevidíš
Ust. § 2161: „Jakost při převzetí

(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“


HelFix píše:6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.

Ty ses tímto vyjádřením obral o možnost výměny za nové. S velkou pravděpodobností, ti to opraví v záruce. :clap:


Co kdybych ještě napsal na reklamační oddělení (mail), zprávu s tím, že se odvolávám na to co jsi zmínil?

Díky.

Dodatečně přidáno po 31 minutách 37 vteřinách:
Grander píše::-o Sorry, jsem vůl. Přehlídnul jsem to tam, dokonce jsem to hledal přes Ctrl+F, jen jsem hledal 6 jako číslovku, a tam je to napsaný „šesti“ slovně. Tak ještě jednou se omlouvám, ale jestli to chápu správně, tak helfix to tam poslal ještě dřív, než jsem to napsal, a požadavek na nový kus uvedl, tak snad jsem mu žádnou možnost nesebral.


Co myslíte? Je dobrý nápad jím tam ještě napsat?

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1242
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvekod HelFix » 26 kvě 2020 19:26

Něco takového

V doprovodném dopisu neboli ve Vašem reklamačním protokolu, který je ke stažení na Vaších stránkách jsem popsal problém, avšak jsem zapomněl dodat, že trvám na výměně zboží s odvoláním na Ustanovení § 2161 (2).

Nebo, jak to mám napsat?


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Podezřelé sektory na HDD - je to na reklamaci?
    od simio.simsoft » 26 bře 2020 18:48 » v Problémy s hardwarem
    2
    761
    od Diskař
    27 bře 2020 09:53
  • vadný monitor - je to na reklamaci ?
    od Adam339 » 20 bře 2020 03:25 » v Problémy s hardwarem
    13
    1322
    od Santo
    20 bře 2020 17:36
  • Stejný problém i po reklamaci
    od jimbo009 » 23 zář 2019 11:59 » v Reklamace a zákony
    7
    4026
    od kecalek
    28 říj 2019 20:08
  • Rok starý PC, po reklamaci nejde zapnout.
    od Tom4193 » 08 led 2020 17:49 » v Problémy s hardwarem
    6
    465
    od petr22
    08 led 2020 21:39
  • Eshop nechce přijmout reklamaci Adaptéru bez NTB
    od saman250 » 15 lis 2019 14:20 » v Problémy s hardwarem
    6
    539
    od drobino
    16 lis 2019 16:30

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host