Jak publikovat na PC-Help.cz

Moderátor: Mods_senior

Prosím ohodnoťte tento návod (článek, diskusi) 5 možností = 5 známek jako ve škole

(1) Výborný
14
82%
(2) Chvalitebný (drobné chyby)
2
12%
(3) Dobrý, průměrný
0
Žádná hlasování
(4) Podprůměrný
0
Žádná hlasování
(5) Brak, škoda to číst.
1
6%
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
Jan Pašek
Tvůrce článků
Level 6.5
Level 6.5
Příspěvky: 3701
Registrován: leden 06
Bydliště: Plzeň
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Vaše publikace na PC-Help.cz

Příspěvekod Jan Pašek » 10 led 2009 14:03

Doplnění článku
Bodový scénář jak postupovat při tvorbě článku pro PC-Help.cz

Tato kapitola vychází z poměrně čerstvé zkušenosti a mohla by se také jmenovat „Jak z editora neudělat chudáka“, čímž se mu pokud se v textu pozná ještě jednou omlouvám děkuji za jeho trpělivost.
Možná že vám některé pasáže budou připadat povědomé ale ... "Opakování je matkou moudrosti" ... podle tohoto rčení k chybě určitě nedochází.
Následující řádky by měli ušetřit spoustu času i vám, kteří si po napsání budete editovat a vkládat text na fórum sami.

Bodový scénář jak postupovat při tvorbě článku první společná část:
  1. Ať už se posléze rozhodnete pro jakýkoli způsob vložení do fóra začněte nejprve v textovém editoru (pokud možno opatřeném jak kontrolou gramatiky tak kontrolou pravopisu viz. Bojuji s psanou češtinou, ale mám chuť psát, co mi poradíte?) sestavovat samotný text.
  2. Chcete-li text opatřit obrázky, uložte si je do samostatného adresáře ve stejné složce kam budete ukládat i sestavovaný text.
  3. Pokud nebudete mít text definitivně zeditovaný nevkládejte obrázky do textu! Místo obrázku si vložte do textu pouze poznámku, která by měla obsahovat název souboru patřičného obrázku aby se vám obrázek při vkládání dobře hledal.
  4. Text do ukončení editačních prací sestavujte bez úvodu, obsahu a také jej příliš neformátujte. Stačí dodržovat odstavce a kapitoly.
  5. Složku se sestaveným textem včetně vnořené složky s obrázky zkomprimujte a pošlete editorovi ke kontrole. Jestliže si budete text editovat samy nechte si dostatečný časový odstup mezi sestavením textu a jeho editací. (Pokud mluvím za sebe rozhodně ihned po napsání nejsem schopen registrovat maximum chyb, přinejmenším těch věcných)
  6. Proveďte věcnou (jestli vámi napsaný text nelže), pravopisnou, slohovou editaci pokud je třeba nebo si překontrolujte opravený text tak jak vám jej vrátil editor.
    V tomto bodě tvorby publikace hrozí následující: Text bude ...
    a) v případě že si publikaci editujete sami věcně správně ale nebude správně česky
    b) správně česky ale věcně bude pokulhávat protože editor zcela (nebo úplně) nerozumí popisované problematice
  7. Takto upravený text bez obrázků nechte chviličku odležet nebo pokud k němu máte nějaké připomínky odesílá se s vyznačenými změnami zpět editorovi a vrátíte se zpět k bodu 5.
    Tohle kolečko opakujete tak dlouho dokud neuznáte že text je zralý na zveřejnění a již na něm nehodláte nic měnit ani opravovat. Samozřejmě chce to s rozumem editor na vás nemá celý rok života.
    Nejhorší dle mne je číst vlastní text opravený editorem po příliš dlouhé časové odmlce. Pak hned vidím kolik věcí by šlo napsat věcně úplně jinak, kolik sem toho kde zapomněl a nyní se ubraňte nové svěží múze, když holka nemá rozum.
  8. Pokud jste v prodlevách mezi úpravami textu neprovedli potřebné úpravy na ilustračních obrázcích (např. zvýraznění určitých tlačítek ořezy a podobně) proveďte je nyní.
  9. Původní zdrojové obrázky, které nebudou v textu použity, přeneste mimo hlavní složku s textem článku.
  10. Dopište úvod a sestavte text obsahu.
  11. Pošlete celý text k závěrečné kontrole editorovi nebo ji proveďte sami pokud článek sami redigujete.
  12. Zjistěte si velikost adresáře s připraveným textem včetně adresáře s obrázky a znásobte jí 2*. Dostanete přibližnou velikost konečného souboru v PDF formátu. Rozhodněte se pro způsob vložení na fórum PC-Help

Dále se postupy budou lišit podle toho který způsob vložení na fórum PC-Help jste si vybrali. Nejprve vložení obsáhlejšího článku přímo do fóra PC-Help (kapitoly členěny do jednotlivých odpovědí)Druhá samostatná část.
  1. Nejspíše v sekci FAQ založte novou diskusi.
  2. Do prvního příspěvku na první řádek napište velkým červeným písmem například: „Článek se zpracovává“. Odsaďte si řádek. Nakopírujte úvod a text obsahu.
  3. Okopírujte si z obsahu do schránky PC (Ctrl+C) název první kapitoly.
  4. Klikněte ve fóru na odpovědět.
  5. Do editačního okna odpovědi vložte název kapitoly (Ctrl+V) a proveďte formátování písma (velikost, tloušťka, sklon, barva). Klikněte v editačním okně fóra na odeslat.
  6. Využijte funkci fóra odkaz na konkrétní odpověď. Nyní máme tedy nakopírovaný odkaz ve schránce PC.
  7. Otevřete si v prohlížeči druhé okno s vaším článkem v diskusním fóru a v první odpovědi s obsahem klikněte na upravit.
  8. V editačním okně příspěvku označte tažením myší název první kapitoly a stiskněte tlačítko „Url“. Ze schránky vložíme odkaz na první kapitolu.
  9. Do schránky PC okopírujte název další kapitoly.
  10. Přepněte se do okna s odpověďmi (s názvem první kapitoly) a klikněte na odpovědět.
  11. Vraťte se k postupu od bodu 5 s tím že vynecháte bod 7 pouze se budete přepínat do již otevřeného okna. Označovat a vkládat budete název další kapitoly v pořadí. Postup budete opakovat dokud nevyčerpáte všechny položky obsahu.
  12. Pokud je to nutné nyní upravíte text obsahu do bloků. Tzn. odřádkování a využití funkcí (tlačítek) „List =“, „[ *]“ a „List“
  13. Stiskněte ve fóru tlačítko náhled a překontrolujte si upravený obsah před odesláním případně opravte chyby.
  14. Odešlete upravený obsah do fóra. Stiskem tlačítka odeslat.
  15. Uzavřete okno prohlížeče s obsahem článku.
  16. Ve fóru klikněte v první kapitole na tlačítko upravit.
  17. Do dialogu editace překopírujte text první kapitoly z předtím vytvořeného konceptu.
  18. Pokud jsou v kapitole odkazy na umístění obrázků nahrajte tyto obrázky jako přílohu odpovědi. Nahrávané obrázky, pokud to dle Vás má tak být, při nahrávání opatřete popiskami a po té je podle poznámek umístěte do textu.
  19. Proveďte kontrolu umístění a popisek obrázků pomocí náhledu a pak odstraňte z textu poznámky o obrázcích.
  20. Proveďte v kapitole formátování písma (velikost, tloušťka, sklon, barva).
  21. Vyhledejte v kapitole klíčová slova, pod která chcete schovat odkazy. (Vysvětlení pojmů například pomocí stránek http://www.wikipedia.cz, odkaz na vysvětlení v podobném článku na fóru nebo odkaz na další nebo předchozí kapitolu, která pojem vysvětluje).
  22. Postupně při vyhledávání klíčových slov doplňujte za užití tlačítka „URL“ odkazy skryté pod textem. Po každém umístění odkazu si v náhledu překontrolujte jeho funkčnost. Čím více bude kapitola protkána odkazy tím méně přehledná a srozumitelná se stává otevřená v editačním okně odpovědi fóra. Proto je doporučena kontrola po každém vložení odkazu.
  23. Stiskněte odeslat do fóra
  24. Přesuňte se na další kapitolu (odpověď) a stiskněte tlačítko upravit.
  25. Do dialogu editace překopírujte text další kapitoly z předtím vytvořeného konceptu.
  26. Vraťte se k bodu 18 a kolečko opakujte dokud nepřenesete a neupravíte celý text článku.
  27. Po zasloužené práci nechte chvíli článek odležet po té jej naposledy zkontrolujte.
  28. Klikněte v prvním příspěvku s obsahem článku na tlačítko upravit. Odstraňte upozornění „Článek se zpracovává“ a založte hlasování (známkování).

Nyní dokončení editace článku v textovém editoru a převod textu do formátu PDF, pokud jste se rozhodli vložit článek jako přílohu.
  1. Doplňte skryté odkazy (hypertextové odkazy) z obsahu na nadpisy jednotlivých kapitol
  2. V článku vyhledejte klíčová slova k dalšímu vysvětlení a doplňte externí skryté odkazy na např. www stránky s vysvětlujícím textem.
  3. Od první kapitoly začněte vkládat obrázky s postupným vymazáním odkazu na obrázek po jeho vložení. Pokud si to obrázek vyžaduje nezapomeňte jej opatřit popisem.
  4. Souběžně s vkládáním obrázků také formátujeme text (velikost, tloušťka, sklon, barva).
  5. Pokud jste s formátováním textu a vkládáním obrázků hotovi vyberte si převodník do PDF (viz čím převádět do PDF) a proveďte převod.
  6. Nejspíše v sekci FAQ založte novou diskusi.
  7. Do prvního příspěvku na první řádek napište velkým červeným písmem například: „Článek se zpracovává“ - pokud anotaci na článek nezvládnete vložit jedním dechem.
  8. Odsaďte si řádek.
  9. Napište nadpis s názvem článku
  10. Napište úvod (obvykle kopíruji alespoň část z úvodu přímo v článku) ve kterém čtenáře upozorníte že článek je publikován jako příloha, aby jej mohli číst musí si jej stáhnout a následně otevřít ve svém PDF prohlížeči.
  11. Protože ne všichni jsou hned do stahování žhaví. Dejte jim ochutnat alespoň nadpisů jednotlivých kapitol tedy do citace uzavřeného textu obsahu.
  12. Pokud jste anotaci na článek psali na na pokračování odstraňte nápis „Článek se zpracovává“
  13. Přiložte soubor v PDF
  14. Založte hlasování (známkování)
  15. Odešlete anotaci včetně přílohy do fóra
--------
Jendův rozcestník (Odkazy, které jsem měl dříve v podpisu najdete v mém rozcestníku.) Jendovy novinky - Co je pro Vás odemne nového Pokud potřebujete mermomocí vědět na čem páchám PC kriminalitu sestavy jsou v profilu.

Reklama

Zpět na “PC-HELP faq”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host