Americký studia vztekle kvílejí že jim indický Bollywood kopíruje filmy a zatím sama produkují jednu vykrádačku za druhou. Napadá mě třeba celá řada francouzských komedií, které prostě obšlehli, pochopitelně ve svém vlastním stylu (tak aby se divákům neudělal mozol na mozku), takže ve většině případů se kvalitě originálu ani zdaleka nepřiblížili.
To že Sedm statečných je jen mizerná napodobenina Kurosawowých Sedmi samurajů ví dnes snad každý, ale jiný jeho film,
Yojimbo, inspirovaný americkou
drsnou detektivkou, se stal prvním článkem celé řady napodobenin.
Krátce po jeho vzniku se stal námětem pro western Sergia Leoneho
Pro hrst dolarů s Clintem Eastwoodem, následovaný soudním procesem, který Kurosawa vyhrál a vydělal tak víc peněz než na celém Yojimbovi. Hrát v něm měl původně Charles Bronson, ale ten prohlásil že je to nejhorší scénář jaký kdy četl. Přesto, a přes 109 mrtvých, se z něj stal kasovní trhák a legenda žánru.
Leoneho plagiát byl vzápětí vykraden ve filmu, který je špičkovou ukázkou spaghetti westernu,
Django, s Francem Nerem neustále tahajícím podivnou rakev. Pro obrovské množství násilí byl ve Velké Británii téměř třicet let zakázaný.
Až po těch dlouhých třech desetiletích letargie se konečně objevil další zástupce téměř vymizelého žánru,
Poslední zůstává, ve kterém Bruce Willis slezl z koně do auta a pětačtyřicítku revolverovou nahradil pětračtyřicítkou samočinnou, ale i přes řadu kvalitně provedených drsných scén zůstal jen slaboučkým odvarem starého dobrého Yojimba.
A hned pár let na to se Takeshi Miike, známý svými šílenými horory (nebo hororovými šílenostmi?) rozhodl namixovat všechno předchozí dohromady, a se svým podobně úchylným kamarádem Quentinem Tarantinem spáchali Shakespearem stříknutou parodii
Sukiyaki Western Django, která je gejzírem vtipného násilí a násilných vtipů, míchajícím revolvery se samurajskými meči tak, že člověk prostě netuší jestli je v Americe, v Japonsku, nebo na úplně jiné planetě. Tarantinova scéna s hadem film uvádí, a i přes svou malou ale klíčovou roli si jako obvykle neodpustil pár narážek na jiné klasické filmy, třeba
gumový kačer na kolečkovém křesle je jedna z jeho
oblíbených rekvizit...