Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1010
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod HelFix » 25 lis 2017 19:15

Dobrý den,
během čištění počítače v sekci HJT jsem byl nucen odeslat LOG z CDI.
Zjistilo se, že na stáří disku mám vysokou hodnotu času na roztočení ploten.

Bylo mi řečeno tohle:


000000000721 Čas na roztočení ploten
000000000729 Čas na roztočení ploten
00000000077C Čas na roztočení ploten

problém bude s motorkem , ložisky , řízením otáček , to se opravit nedá , jen nový diskem.


určitě bych ho reklamoval , viry to není a jediný ukazatel vykazuje problém s motorkem , při 1100 h provozu bys měl mít ten údaj na nule..a ne aby se každý den zvyšoval.




Bylo mi poraděno, že bych měl dát notebook na reklamaci. Avšak nevím co tam přesně napsat. Mohli by jste mi prosím pomoct? V pondělí to chceme odeslat prodejci. Prodejce potřebuje produkt + popis závady, který máme napsat na papír, který přiložíme k produktu.

Děkuji.


Nezvládl jsem některé předměty na vysoké škole, ale můj kamarád je měl všechny. On je teď inženýr v Microsoftu a já jsem jeho ředitel. - Bill Gates

Reklama
Uživatelský avatar
Peťa
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1984
Registrován: duben 10
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod Peťa » 25 lis 2017 20:21

Předpokládám, že vkládals log do sekce HJT, protože byl s PC nějaký problém a zjistilo se, že to způsobuje disk. Napsal bych tedy, že reklamuju z toho důvodu, který tě dovedl k tomu pátrat, co s PC je (jestli není zavirovaný) a přiložil bych i log z CDI.

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1010
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod HelFix » 25 lis 2017 21:02

Něco ve smyslu -
Dobrý den, reklamuji disk z důvodu zpomalení počítače. Prvně jsme počítač zkontrolovali, zda nejsou v počítače žádné viry. Nic jsme nenašli a provedli jsme kontrolu disku přes program CrystalDiskInfo. Zaskočila nás hodnota "Čas na roztočení ploten", která by měla při době používaní harddisku být na nule. Namísto toho se tato hodnota každodenně zvyšuje. Posíláme i log z CDI. Pravděpodobně se bude jednat o problém s motorkem. Děkuji.



Je to moje první reklamace, tak nevím jestli jsem to zformuloval správně.
Nezvládl jsem některé předměty na vysoké škole, ale můj kamarád je měl všechny. On je teď inženýr v Microsoftu a já jsem jeho ředitel. - Bill Gates

Uživatelský avatar
mmmartin
Moderátor
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7769
Registrován: srpen 04
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod mmmartin » 25 lis 2017 23:59

Vynechal bych poslední větu a nechal na nich, aby sami identifikovali, v čem závada je. Když jdeš k doktorovi, taky mu nenapovídáš, na co se má soustředit. ;)

petr22
Guru Level 14.5
Guru Level 14.5
Příspěvky: 34251
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod petr22 » 26 lis 2017 00:20

Otazka je, zda se vubec jedna o zavadu. Tenhle parametr udava cas milisekundach, za jak dlouho disk dosahne provoznich otacek - je naprosto jasne, ze to nikdy, za zadnych okolnosti nemuze byt 0. To by popiralo vsechny fyzikalni zakony. Tem 1-2s by se dalo verit. Pokud je tam 0 tak to neznamena ze ten cas je 0, ale ze elektronika disku ten udaj nereportuje.

Servis bude zajimat jedina vec - co hlasi diagnostika od vyrobce disku, dlouhy test. Samozrejmne pokud disk nema ocividnou zavadu jako ze nefunguje ubec nebo v nem cvaka.

Napr HP nejaky vypis z CDI vubec nezajima, musi byt z diagnostiky hdd v BIOSu.

nations112
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 901
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod nations112 » 26 lis 2017 01:34

On má čas na roztočení ploten disku nějaký zásadní vliv na jeho výkon v již najetém systému? Nevím, kde na to v sekci HJ přišli, že tam má být nula, ale u této hodnoty jsou různá čísla i u nových disků, záleží, jak to výrobce sleduje. Dle této teorie by byl vadný každý druhý. Nic proti lidem v HJT sekci, ale už několikrát jsme problémy vyřešili v soukromých zprávách během pár minut, zatímco tam to viděli na nový HW a diagnostika HDD podle čísla jiného než nula u roztočení ploten nevidím poprvé. :oops:

Každopádně když ho pošleš na reklamaci, tak si diagnostiku provede samotný výrobce, tvoje diagnostiky ho většinou nezajímají. Pokud bude hodnoty považovat za normální, vrátí ti to se zamítnutou reklamací a akorát budeš několik týdnů bez noťasu.

Čistou instalaci si zkoušel, než to pošleš na reklamaci? Tvůj disk nepatří zrovna mezi nejvýkonnější + je to plotna + do toho W10, které občas po velké aktualizaci vykazují podobné problémy :D

PS: V tvé historii jsem vypozoroval, že v září si měl naprosto totožné hodnoty, za cca 3 měsíce se hodnota nezměnila. není co řešit. Vzhledem k tomu, že máš systém zabordelenej a neustále to jen taháš přes ccleaner a HJT sekce, doporučuji čistou reinstalaci - čistou, ne žádné tovární nastavení a podobné kraviny.

Melis
Level 3
Level 3
Příspěvky: 564
Registrován: říjen 17
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod Melis » 26 lis 2017 08:19

Předně bych vynechal CDI a udělal diagnostiku programem od výrobce disku, ten totiž použijí i v servisu.

Uživatelský avatar
X
Tvůrce článků
Elite Level 12.5
Elite Level 12.5
Příspěvky: 18945
Registrován: květen 07
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod X » 26 lis 2017 08:33

mmmartin píše:Když jdeš k doktorovi, taky mu nenapovídáš, na co se má soustředit. ;)

Vy možná ne, já občas ano ... tedy když už se na to nemůžu dívat :lol: Jsem před pár roky přišel k doktorce (zástup kvůli dovolené) a nenápadně (na)povídám: "Mám tady takovou bouli u žlučníku" ... a ona: "To nebude. Vy jste často trpěl na ty bílkoviny." Při promačkávání břicha na onom místě jsem vyjekl bolestí ... "Pro jistotu vás pošlu na ultrazvuk" ;) Doktor na ultrazvuku: "Tak co vás trápí?" A já: "Ále, mám takovou bouli u žlučníku." A on: "To bude spíš žebro." ... A za chvíli: "A ten 2 cm kámen ve žlučníku jste už měl?" :lol: Já: "Ne!" A on: "Tak to bude ono!!!" :lol: :lol: :lol:

Poznámka: kámen / kameny ve žlučníku vám bouli nezpůsobí, já měl ale díky němu už chronický zánět žlučníku ...
Naposledy upravil(a) X dne 26 lis 2017 17:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1010
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod HelFix » 26 lis 2017 09:18

nations112 píše:On má čas na roztočení ploten disku nějaký zásadní vliv na jeho výkon v již najetém systému? Nevím, kde na to v sekci HJ přišli, že tam má být nula, ale u této hodnoty jsou různá čísla i u nových disků, záleží, jak to výrobce sleduje. Dle této teorie by byl vadný každý druhý. Nic proti lidem v HJT sekci, ale už několikrát jsme problémy vyřešili v soukromých zprávách během pár minut, zatímco tam to viděli na nový HW a diagnostika HDD podle čísla jiného než nula u roztočení ploten nevidím poprvé. :oops:

Každopádně když ho pošleš na reklamaci, tak si diagnostiku provede samotný výrobce, tvoje diagnostiky ho většinou nezajímají. Pokud bude hodnoty považovat za normální, vrátí ti to se zamítnutou reklamací a akorát budeš několik týdnů bez noťasu.

Čistou instalaci si zkoušel, než to pošleš na reklamaci? Tvůj disk nepatří zrovna mezi nejvýkonnější + je to plotna + do toho W10, které občas po velké aktualizaci vykazují podobné problémy :D

PS: V tvé historii jsem vypozoroval, že v září si měl naprosto totožné hodnoty, za cca 3 měsíce se hodnota nezměnila. není co řešit. Vzhledem k tomu, že máš systém zabordelenej a neustále to jen taháš přes ccleaner a HJT sekce, doporučuji čistou reinstalaci - čistou, ne žádné tovární nastavení a podobné kraviny.



Reklamaci tedy dělat nebudu. Při reinstalaci, mám formátovat disk?

Dodatečně přidáno po 4 minutách 38 vteřinách:
Program na diagnostiku disku nic nenašel, napsal mi PASS zelenou barvou.
Nezvládl jsem některé předměty na vysoké škole, ale můj kamarád je měl všechny. On je teď inženýr v Microsoftu a já jsem jeho ředitel. - Bill Gates

Uživatelský avatar
Fiba
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1396
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod Fiba » 26 lis 2017 09:29

Já bych to vyřešil jednoduše a dal do toho ntb SSD. Každej stroj s plotnovým diskem bude pomalej a je jedno jestli se roztočí za 0 nebo 20ms.
CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz DELID, GPU: MSI GeForce GTX 980Ti 6GB 1426 MHz, RAM: Kingston HyperX Savage 16GB DDR4 3000 MHz, MB: Asus ROG Maximus VIII Hero, SSD: Intel SSD 540s 480GB, HDD: WD Black 1TB, PSU: Evga SuperNOVA 750 G2, Case: Corsair Carbide Series 400C

Uživatelský avatar
Petrfoo
Level 3
Level 3
Příspěvky: 489
Registrován: srpen 17
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod Petrfoo » 26 lis 2017 09:37

Souhlasím s Fiba, pokud máš k dispozici finance na SSD disk, tak bych plotnový vyhodil pryč a místo něj dal SSD - na něj následně provedeš čistou instalaci Windows a počítač bude lítat jak z praku.
Lenovo ThinkPad T480 | Intel Core i5-8250U | 8GB RAM DDR4 | Intel UHD Graphics | 256GB SSD
Dell Inspiron 15 7560 | Intel i5-7200U | nVidia GeForce 940MX | RAM 8GB DDR4 2400 MHz | 256GB SSD
Xiaomi Mi 8 | Snapdragon 845 | 6/128 GB

petr22
Guru Level 14.5
Guru Level 14.5
Příspěvky: 34251
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Příspěvekod petr22 » 26 lis 2017 09:47

Disk, ktery se roztoci za 0 nebo 20 milisekund (dvacet tisicin sekundy) je asi tak stejne realny jako perpetum mobile.

1000-2000 milisekund je realny udaj a ten to ukazuje.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Reklamace notebooku u Dellu
    od trinitka » 22 lis 2018 11:18 » v Reklamace a zákony
    3
    243
    od majel007
    22 lis 2018 13:42
  • Zprovoznění a otestování nového harddisku
    od Honzis » 15 srp 2018 09:59 » v Vše ostatní (hw)
    4
    263
    od Honzis
    15 srp 2018 12:54
  • ztráta paketů kvůli zkroucenému kabelu?
    od HelFix » 04 kvě 2018 21:38 » v Sítě - hardware
    3
    629
    od HelFix
    05 kvě 2018 10:09
  • Joomla update kvůli nové verzi PHP
    od cervcek » 02 lis 2018 12:42 » v Programování a tvorba webu
    1
    489
    od cervcek
    02 lis 2018 20:19
  • BSOD pokaždé kvůli jedné int. stránce
    od cerberos2 » 04 zář 2018 06:59 » v BSOD (Blue Screen Of Death)
    2
    474
    od cerberos2
    04 zář 2018 09:31

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 hostů