chci se s Vámi podělit o zajímavý příběh s elektrickou koloběžkou. Narazil jsem na Alze na zajímavou nabídku - elektrická koloběžka, původní cena 27 990 Kč - jako zánovní byla za 21 173 Kč. Dlouho jsem rozmýšlel, zda do toho jít a po konzultaci s prodavačem na Alze jsem to nakonec risknul. Zboží jako zánovní prezentují jako zboží, které bylo vráceno ve lhůtě 14 dnů a bylo PEČLIVĚ zkontrolováno v servise před uvedením do prodeje.
Koloběžka došla, dovezl jsem ji domů, vybalil a hned jsem začal zjišťovat v jakém je vlastně stavu. Nefungovalo levé brzdové světlo, nabíječka nebyla dostatečně výkonná na to, aby kolobězku nabila na 100% a přiložené nářadí mělo vadu - nástavce (ořechy) na něm nedržely.
Zkusil jsem se s ní tedy projet, abych zjistil ještě další vady a nic se neprojevilo. Šel jsem ji tedy reklamovat a nechal ji opravit.
Po čekání cca tři týdny jsem ji šel vyzvednout opravenou a hned po jízdě do práce zjistil, že pokud po nějaké chvilce jízdy přidám plyn na maximum, tak se nahodile vypne motor. Plyn jsem musel pustit a znovu zmačknout, aby jela dál. Šla tedy znova na reklamaci. Už jsem byl znechucen a řekl prodavači, jestli by bylo možné vrátit peníze, že se objevila skrytá vada. Prodavač byl příjemný a řekl mi, že se nemám ničeho bát, že mi určitě vrátí peníze, jestliže reklamaci uznají a ať se nelekám emailu, kde mě budou vyzývat k vyzvednutí koloběžky - prý mi peníze vrátí přímo Alza, až přijdu na prodejnu.
Nyní trvala reklamace skoro 30 dní, reklamace byla uznána, pro koloběžku jsem přišel, prodavač byl na prodejně samozřejmě jiný a řekl mi, že na nic nemám právo a že kolobězku musím vyzvednout. Co se dalo dělat, koloběžku jsem vyzvedl a hned ten den jsem jel k rodičům a zjistil, že vlastně nic neopravili - závada se stále projevovala. V servisu vyměnili prý baterii. Šel jsem ji tedy znovu reklamovat a znovu dal požadavek na vrácení peněz.
A teď přišla další "bomba". Po třech týdnech mi přišel email, že byla reklamace zamítnuta. Závada se jim neprojevila. Naštvaný a znechucený jsem jim napsal email, jak je to možné:
Dobrý den, jak je prosím Vás možné, že se u Vás závada neprojevila, když u mě se projevila hned u první jizdy?! Už jsem znechucen reklamovaním tohoto produktu, tohle se mi ještě nikdy nestalo! Nefunkční koloběžku nechci. Byla reklamována na plno vad - nefunkční brzdové světlo, špatná nabiječka, rozbité nářadí, vypínání motoru (to bylo první uznané a po údajné opravě se projevilo znovu a bylo zamítnuto). Takhle jsem si zánovní zboží nepředstavoval a ani jste ho na stránkách takhle neprezentovali! Za takové peníze jsem čekal, že bude produkt alespoň funkční a když už ne, tak že nebude problém ho vrátit. Celé léto je jen v servisu.
Na to mi bylo zodpovězeno:
Dobrý den,
velmi nás mrzí vzniklá situace a velmi se omlouváme.
Při převzetí reklamce jste obdržel formulář přímo od autorizovaného servisu, který můžete kontaktovat v případě nespokojenosti se zamítnutou reklamací.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Já odpověděl:
Dobrý den,
produkt jsem zakoupil u Vás na Alze, tak nevidím důvod kontaktovat nějaký servis, to je myslím Vaše zodpovědnost. Zboží jsem nepřevzal, před chvílí mi teprve dorazil email o zamítnutí reklamace. Zboží mělo tři vady zároveň, poté se objevila další skrytá vada, kterou servis neopravil a podruhé už ji zamítl. Žádám o vrácení peněz. Když ne přes Vás, tak to budu řešit jinak.
Děkuji.
A poslední odpověď od nich:
Dobrý den,
děkuji za zprávu.
Zboží se při reklamaci zasílá do servisu. Děkuji za pochopení.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Nevím jak Vám, ale přijde mi to celé postavené na hlavu. Jak se v tomto případě zachovat? Na Alze jsem utratil tolik peněz a nechápu to jejich chování. Už nemám chuť u nich cokoli kupovat a tímto chci upozornit i Vás. Radši u nich nic nekupovat, jejich přístup mi přijde neprofesionální a arogantní.