Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Tholus
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 3073
Registrován: prosinec 07
Pohlaví: Muž

Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod Tholus » 04 srp 2019 11:27

Ahoj,

chci se s Vámi podělit o zajímavý příběh s elektrickou koloběžkou. Narazil jsem na Alze na zajímavou nabídku - elektrická koloběžka, původní cena 27 990 Kč - jako zánovní byla za 21 173 Kč. Dlouho jsem rozmýšlel, zda do toho jít a po konzultaci s prodavačem na Alze jsem to nakonec risknul. Zboží jako zánovní prezentují jako zboží, které bylo vráceno ve lhůtě 14 dnů a bylo PEČLIVĚ zkontrolováno v servise před uvedením do prodeje.
Koloběžka došla, dovezl jsem ji domů, vybalil a hned jsem začal zjišťovat v jakém je vlastně stavu. Nefungovalo levé brzdové světlo, nabíječka nebyla dostatečně výkonná na to, aby kolobězku nabila na 100% a přiložené nářadí mělo vadu - nástavce (ořechy) na něm nedržely.
Zkusil jsem se s ní tedy projet, abych zjistil ještě další vady a nic se neprojevilo. Šel jsem ji tedy reklamovat a nechal ji opravit.
Po čekání cca tři týdny jsem ji šel vyzvednout opravenou a hned po jízdě do práce zjistil, že pokud po nějaké chvilce jízdy přidám plyn na maximum, tak se nahodile vypne motor. Plyn jsem musel pustit a znovu zmačknout, aby jela dál. Šla tedy znova na reklamaci. Už jsem byl znechucen a řekl prodavači, jestli by bylo možné vrátit peníze, že se objevila skrytá vada. Prodavač byl příjemný a řekl mi, že se nemám ničeho bát, že mi určitě vrátí peníze, jestliže reklamaci uznají a ať se nelekám emailu, kde mě budou vyzývat k vyzvednutí koloběžky - prý mi peníze vrátí přímo Alza, až přijdu na prodejnu.
Nyní trvala reklamace skoro 30 dní, reklamace byla uznána, pro koloběžku jsem přišel, prodavač byl na prodejně samozřejmě jiný a řekl mi, že na nic nemám právo a že kolobězku musím vyzvednout. Co se dalo dělat, koloběžku jsem vyzvedl a hned ten den jsem jel k rodičům a zjistil, že vlastně nic neopravili - závada se stále projevovala. V servisu vyměnili prý baterii. Šel jsem ji tedy znovu reklamovat a znovu dal požadavek na vrácení peněz.
A teď přišla další "bomba". Po třech týdnech mi přišel email, že byla reklamace zamítnuta. Závada se jim neprojevila. Naštvaný a znechucený jsem jim napsal email, jak je to možné:

Dobrý den, jak je prosím Vás možné, že se u Vás závada neprojevila, když u mě se projevila hned u první jizdy?! Už jsem znechucen reklamovaním tohoto produktu, tohle se mi ještě nikdy nestalo! Nefunkční koloběžku nechci. Byla reklamována na plno vad - nefunkční brzdové světlo, špatná nabiječka, rozbité nářadí, vypínání motoru (to bylo první uznané a po údajné opravě se projevilo znovu a bylo zamítnuto). Takhle jsem si zánovní zboží nepředstavoval a ani jste ho na stránkách takhle neprezentovali! Za takové peníze jsem čekal, že bude produkt alespoň funkční a když už ne, tak že nebude problém ho vrátit. Celé léto je jen v servisu.


Na to mi bylo zodpovězeno:

Dobrý den,

velmi nás mrzí vzniklá situace a velmi se omlouváme.

Při převzetí reklamce jste obdržel formulář přímo od autorizovaného servisu, který můžete kontaktovat v případě nespokojenosti se zamítnutou reklamací.

V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Přeji Vám pěkný zbytek dne.


Já odpověděl:

Dobrý den,

produkt jsem zakoupil u Vás na Alze, tak nevidím důvod kontaktovat nějaký servis, to je myslím Vaše zodpovědnost. Zboží jsem nepřevzal, před chvílí mi teprve dorazil email o zamítnutí reklamace. Zboží mělo tři vady zároveň, poté se objevila další skrytá vada, kterou servis neopravil a podruhé už ji zamítl. Žádám o vrácení peněz. Když ne přes Vás, tak to budu řešit jinak.

Děkuji.


A poslední odpověď od nich:

Dobrý den,

děkuji za zprávu.
Zboží se při reklamaci zasílá do servisu. Děkuji za pochopení.

V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Přeji Vám pěkný zbytek dne.


Nevím jak Vám, ale přijde mi to celé postavené na hlavu. Jak se v tomto případě zachovat? Na Alze jsem utratil tolik peněz a nechápu to jejich chování. Už nemám chuť u nich cokoli kupovat a tímto chci upozornit i Vás. Radši u nich nic nekupovat, jejich přístup mi přijde neprofesionální a arogantní.



Reklama
Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2708
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod Turion » 04 srp 2019 11:49

Oni tě nepotřebují, protože mají hodně jiných zákazníků, tak jednoho problémového klidně odepíší. U CZC jsem měl stejnou odpověď závada se neprojevila a nazdar.
"Pokud se vám na zboží potřetí objevila stejná vada, máte právo odmítnout možnost třetí opravu a namísto toho požadovat vrácení peněz či výměnu zboží."
Pokud jsem četl dobře, tak jsi ten plyn reklamoval jen 2x, tak reklamuj potřetí a požaduj rovnou vrácení peněz.

Uživatelský avatar
Rewqa
Moderátor
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7814
Registrován: říjen 06
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod Rewqa » 04 srp 2019 11:51

Řekl bych, že problém asi bude v tom, že ty jdeš pokaždé koloběžku reklamovat a chceš vrátit peníze kvůli té reklamaci. Prostě si nech vrátit peníze v zákonné 14 denní lhůtě bez jakékoliv reklamace.
MSI B85-G43 | Intel i5 4460 | MSI GTX 1060 6GB Camo Squad | 16GB Crucial DDR3 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39564
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod petr22 » 04 srp 2019 11:58

Narok na vraceni penez jen pokud je trikrat UZNANA reklamace stejne zavady.

Neuznane reklamace se nepocitaji.

Neprevzeti zbozi po zamitnute reklamaci neresi vubec nic, nebudes mit ani penize,
ani vyrobek. To same zpusob reseni reklamace urcuje prodejce.

Existuje pouze jedine reseni - posudek soudniho znalce a soudni cesta.

Vraceni do 14 dnu bude mit nejspis jediny vysledek - opravu v servisu a snizeni
vracene castky o cenu opravy, co tazatel pise tak to bude dele nez 14 dnu.

"jejich přístup mi přijde neprofesionální a arogantní."

Jejich pristup je takovy, jako prodejce, ktery ma v ruce papir, ze zbozi reklamovanou vadu nema.

"Prostě si nech vrátit peníze v zákonné 14 denní lhůtě bez jakékoliv reklamace."

Podle me 14 denni lhuta uz davno vyprsela.

"Při převzetí reklamce jste obdržel formulář přímo od autorizovaného servisu, který můžete kontaktovat v případě nespokojenosti se zamítnutou reklamací."

Alzak ma pravdu, muzes stale dokola reklamovat a oni to budou stale dokola zamitat, muzes kontaktovat
COI, ale ta slouzi jen k tomu aby zjistila zda byl porusen zakon.

Tholus
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 3073
Registrován: prosinec 07
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod Tholus » 04 srp 2019 12:17

26.4. Zakoupena
29.4 Reklamace 1
21.5. Reklamace 1 vyřízena
22.5. Převzata
8.6. Reklamace 2
6.7. Reklamace 2 vyřízena
6.7. Převzata
8.7. Reklamace 3
3.8. Reklamace 3 vyřízena

Takže pokud to dobře chápu, tak už na vrácení zboží v 14 denní lhůtě právo nemám... Co dělat, když koloběžka vadu má a oni jí neuznali?

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39564
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod petr22 » 04 srp 2019 12:18

Nejjednodussi je kontaktovat primo ten servis at vysvetli,
proc se zavada neprojevila.

Uživatelský avatar
Karrex
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7801
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod Karrex » 04 srp 2019 12:38

Tak nějak, dělal jsem rok u konkurence Alzy. Prodejce jako jsou oni s tím vůbec nic neudělají. Nejlepší řešení je kontaktovat servis, kterej to měl přímo v ruce, většinou se člověk dohádá tam, natočit video, co to dělá a poslat s tím.

Já zase nechápu, že tohle lidi nechápou, řešil jsem podobných reklamací desítky a pokaždé slyšel tu samou větu, koupil jsem to u vás, budu to řešit s vámi. A co přesně? To, že ten člověk v prodejní firmě neví o tom zboží zhola nic, v čem může být závada? To, že se musí dle logiky řídit tím, co řekne autorizovaný servis značky?

Přinést prokazatelný důkaz vady, ideálně ukázat přímo na prodejně, ten kdo to sepisuje pak sám ví, jak to přesněji popsat a věří tomu. Pak poslat znovu. Hotovo.
Funguji už jen přes SZ a Skype. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39564
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Příspěvekod petr22 » 04 srp 2019 12:46

Reklamaci ze zakona resi prodejce, pokud zakaznik resi primo ze servisem je to jen jeho dobra vule.

Prodejce nema co posilat zakaznika s reklamaci do autorizovaneho servisu, je povinnen to resit sam.

Konkretne v tomhle pripade je to zacarovany kruh, kdy prodejce neuzna reklamaci pokud nedostane
ze servisu potvrzeni ze zbozi ma zavadu - nicmene ze zakona o reklamaci rozhoduje prodejce, ne servis.

Z pravniho hlediska by byl spravny postup nechat vyhotovit posudek soudniho znalce a resit to soudni cestou
s prodejcem.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Alza reklamace
    od Thrasher » 10 říj 2019 20:40 » v Vše ostatní (hw)
    10
    946
    od ITCrowd
    09 lis 2019 17:33
  • Alza reklamace bez účtenky
    od Rewqa » 18 srp 2019 10:38 » v Reklamace a zákony
    7
    2728
    od Rewqa
    20 srp 2019 20:08
  • Alza - slevové kupony
    od sherry » 11 črc 2019 10:55 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    0
    863
    od sherry
    11 črc 2019 10:55
  • vrácení zbozí alza
    od name66 » 11 říj 2019 12:17 » v Vše ostatní (inet)
    9
    787
    od atari
    11 říj 2019 16:41
  • Alza GameBox RTX2060
    od rincenzo » 27 črc 2019 15:01 » v Rady s výběrem hardwaru a sestavením PC
    23
    966
    od xbs
    28 črc 2019 21:50

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 20 hostů