PS 5 Raytracing

Xbox, Playstation, Wii a další...

Moderátor: Mods_senior

Fjúčuring
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 111
Registrován: srpen 18
Pohlaví: Nespecifikováno

PS 5 Raytracing

Příspěvekod Fjúčuring » 30 srp 2019 09:11

Jeden Slovák se se mnou hádá, že grafika v PS 5 bude na úrovni RTX 2080, protože má oficiálně podporovat Ray tracing. Já mu nemůžu vysvětlit, že mobilní verze grafik jsou mnohem slabší. Jak mu mám odpovědět? Díky za rady.



Reklama
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 44758
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod petr22 » 30 srp 2019 09:28

Uz se to tady resilo.

Do APU se spotrebou maximalne 100W nejde nacpat CPU se spotrebou 100W a GPU se spotrebou 150W soucasne.

Cena toho APU navic bude 1500-3000 Kc, pricemz by melo mit vlastnosti CPU a GPU za 20.000 Kc ?

Fjúčuring
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 111
Registrován: srpen 18
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod Fjúčuring » 30 srp 2019 09:35

Ok, to chápu, že mobilní vnitřnosti konzole nemůžou mít takový výkon. Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Skeleton
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 726
Registrován: říjen 12
Bydliště: Kutná Hora
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod Skeleton » 30 srp 2019 13:11

Hlavně jak by se to asi uchladilo? Když se podíváš na PS4, tak uvidíš, že se chladí jedním ventilátorem typu jako v ntb. Jak by takový ventilátor uchladil uchladil tak výkonné komponenty jak píše petr22. Všechno jsou jen spekulace, ale je to nerálné, to by museli udělat velký pasiv nebo vodní chlazení na tak malé rozměry celého zařízení, jak je dnes zvykem všechno zmenšovat a zešťíhlovat.
► Zobrazit spoiler

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 44758
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod petr22 » 30 srp 2019 13:39

Vsak PS4 se chladi hodne spatne, odchazi jako na bezicim pasu a prehrivani neni zadna vyjimka.

A to je to nejakych 100-120 Wattu pri vykonu FX-4100 a Radeonu 270.

Azmir
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2120
Registrován: březen 15
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod Azmir » 30 srp 2019 16:14

S chlazením by asi až tak velký problém nebyl. Nějaké pořádné heatpipe vedoucí celým vnitřkem, k tomu 1-2 větráčky a jak vidíme na dnešních all in one pc, mac pro a podobných. I do malých zarízení se dá nacpat klidně 2080. Kouknětě na jedno z posledních linusových videí, sice reklamní, ale je to tak all in one pc víceméně v monitoru(podobná velikost jakou by klidně ps5 mít mohlo - bude třeba jenom tlustší, v prospěch ostatních rozměrů) a taky s 2080. Takže spíš než chlazení, bych viděl fakt tu cenu. To by amd muselo sony nabídnou jo super ceny, nehledě na to, že jak se píše jde víceméně o mobilní apu s nízkou spotřebou a nic co by mělo spotřebu 50W a výkon rtx2080 na trhu ještě není a zřejmě pár let nebude.
Intel i7 9700k - 5 GHz@1.285V + Noctua NH-D15, PALiT GeForce RTX 2080 Super GameRock, Crucial Ballistix 2x8 GB 3866 MHz@1.4V, Gigabyte Z390 Aorus Pro, M.2 NVMe 1TB Transcend MTE220S, Seasonic Focus Plus Gold 750W, Fractal Design Define S(4x140mm fans)

144 Hz QHD 27" - HP 27xq, Roccat Kone Pure Owl Eye, Hyperx Cloud Flight, Trust GXT Cada mechanical

Fjúčuring
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 111
Registrován: srpen 18
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod Fjúčuring » 30 srp 2019 20:01

Jde o to, že AMD je hodně drahý topení a zkrátka se dostat na úroveň výkonu NVidia karet je pro AMD jedinou možností zvýšit spotřebu, takže i rychleji chladit.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 44758
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod petr22 » 30 srp 2019 21:22

To je ciste hypoteticka otazka, protoze Nvidia APU neexistuje.

AMD je jediny vyrobce schopny to APU vyrobit.

Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7062
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž

Re: PS 5 Raytracing

Příspěvekod faraon » 31 srp 2019 09:15

Fjúčuring píše:grafika v PS 5 bude na úrovni RTX 2080, protože má oficiálně podporovat Ray tracing

Ray tracing se dělal už v osmdesátých letech na počítačích, které žádný grafický výstup neměly, takže druhé polovině citace nemám problém věřit. Pro první polovinu mu řekni, že má počkat na věrohodné nezávislé testy, a až potom se vyjadřovat. Ono se tím ray tracingem totiž může označovat víc různých technologií, s velmi rozdílnými výsledky.

Ostatně Trabant měl:
  • čtyři sedačky,
  • čtyři kola,
  • čtyřrychlostní převodovku,
  • dvoje dveře se stahovacími okénky,
  • jeden kufr,
  • jeden volant,
  • elektrické stěrače,
a nikoho by snad nenapadlo tvrdit, že je na úrovni Jaguaru E-Type s tabulkově shodnými údaji!

Připomnělo mi to mojí dávnou diskuzi s jedním klukem, který po hodině fyziky, kde se dozvěděl o změnách skupenství, tvrdil, že výfukové plyny stačí ochladit a bude z nich zase benzín, stejně jako z ochlazené vodní páry voda. Rozdíl mezi odpařováním a spalováním prostě nepochopil. Naštěstí ten blb nechodil do stejné třídy jako já, jinak bych se musel dodnes stydět.
"Dokud nebyly počítače, programování nebylo problémem.
Jestliže bylo několik slabých počítačů, bylo programování malým problémem.
Když však programátoři získali počítače na svou dobu ohromné síly, stalo se také programování ohromným problémem."

E. W. Dijkstra, 1972


Zpět na “Herní konzole”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 host