Zdravím, mám problém který nevím jak úplně popsat, jedná se "nevzhledné" okraje objektů, vlasů, porostu, listí, vodní hladiny atp... Vypadá to, jako by se několik pixelů, složitějších hran/objektů, sloučilo do jednoho a tím degradují celkovou kvalitu obrazu. Problém je vidět v některých hrách více v některých méně ale vždy je to znatelné. (viz. přiložené screeny)
- Problém trvá od prvního zapnutí PC
- Zkoušel jsem: jiný monitor, jiný DP kabel, jiný HDMI, různá nastavení v "Nvidia Control Panelu" - po radě Nvidia supportu, problém stejný.
- Vyzkoušeno mnoho různých verzí driverů.
- Grafika nebyla nikdy taktována, dosahuje max. teplot okolo 63 stupňů v zátěži, sem první majitel (stejně jako zbytku PC)
- GPU: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, 6GB GDDR5
- Monitor: Acer KG241Pbmidpx
Napadá někoho nějáké řešení, nějáká poznámka, něco, co by mohlo pomoct? Děkuji a hezký zbytek dne.
Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.
Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.
Vyhlazování jsi ve hře jsi zkoušel vypnout? Jediný defekt vidím na vlasech v posledním screenshotu, u toho zbytku to vypadá a vlastnost enginu, podobně s zobrazují vzdálené objekty i u GTA V.
Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.
Filip Hák píše:Zdravím, mám problém který nevím jak úplně popsat, jedná se "nevzhledné" okraje objektů, vlasů, porostu, listí, vodní hladiny atp... Vypadá to, jako by se několik pixelů, složitějších hran/objektů, sloučilo do jednoho a tím degradují celkovou kvalitu obrazu. Problém je vidět v některých hrách více v některých méně ale vždy je to znatelné. (viz. přiložené screeny)
- Problém trvá od prvního zapnutí PC
- Zkoušel jsem: jiný monitor, jiný DP kabel, jiný HDMI, různá nastavení v "Nvidia Control Panelu" - po radě Nvidia supportu, problém stejný.
- Vyzkoušeno mnoho různých verzí driverů.
- Grafika nebyla nikdy taktována, dosahuje max. teplot okolo 63 stupňů v zátěži, sem první majitel (stejně jako zbytku PC)
- GPU: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, 6GB GDDR5
- Monitor: Acer KG241Pbmidpx
Napadá někoho nějáké řešení, nějáká poznámka, něco, co by mohlo pomoct? Děkuji a hezký zbytek dne.
Ahoj, ja mam uplne stejny problem, problem uz pul roku. PC sem mel 3krat na reklamaci pry vse v poradku. Procetl sem tuny zahranicnich for, a pry to neni problem hardwaru, ale nejaky sotek ci vir, sem z toho zoufaly.
Ja sam sem vymemil zdroj, monitor, disky, kabely, bez uspechu problem furt pretrava. Zjistil sem ze nejvic je to videt ve hrach s vyhlazovanim Msaa, naopak TAA antialisng problem skoro vymze, nicmene lod stinu a textur je furt mizerny. Me teda jeste dost bůlbne efekt ambientni okluze ktere se nevykresluje spravne a zpusobuje duchy. Mrkni treba do tehle diskuze, lidi s podobnym problemem je plno, otazka je co to zpusobuje???
https://forums.geforce.com/default/topi ... -ect-/133/
Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.
Na všech těch screenech kromě posledního je dost znatelný aliasing (zubaté hrany), předpokládám, že to je to, co Ti vadí?
Zubaté hrany jsou běžná vada obrazu způsobená nízkým rozlišením. Existuje spousta metod jak se aliasingu zbavit - různé anti alising technologie. Vyhni se FXAA, protože pouze rozmazává obraz, ale prakticky nestojí žádný výkon. TAA vyhladí hrany, ale trochu rozmaže celý obraz, stojí trochu výkonu). MSAA a SSAA stojí tunu výkonu, ale mají nejlepší výsledky - zbaví tě zubatých hran nerozmazává obraz. Bohužel dnešní moderní hry podporují MSAA a SSAA zřídka kdy. Dají se částečně nahradit skrz DSR/VSR, což jsou technologie od AMD a nVidie které donutí grafiku vyrenderovat obraz ve vyšším rozlišení (třeba 4K) a pak ho převést na nižší rozlišení (třeba FullHD). Kdyby sis chtěl s hrami trochu pohrát, existují programy které donutí grafiku používat SMAA, což je metoda podobná FXAA, ale mnohem lépe vyhladí hrany a méně rozmaže obraz. Podle mě je SMAA většinou lepší řešení než TAA.
Na tom posledním screenu je vidět dithering, cožjsou chybně vyrenderované transparetní textury. Zkusil bych aktualizovat ovladače. Je to chyba přímo hry/enginu/ovladače grafiky.
Zubaté hrany jsou běžná vada obrazu způsobená nízkým rozlišením. Existuje spousta metod jak se aliasingu zbavit - různé anti alising technologie. Vyhni se FXAA, protože pouze rozmazává obraz, ale prakticky nestojí žádný výkon. TAA vyhladí hrany, ale trochu rozmaže celý obraz, stojí trochu výkonu). MSAA a SSAA stojí tunu výkonu, ale mají nejlepší výsledky - zbaví tě zubatých hran nerozmazává obraz. Bohužel dnešní moderní hry podporují MSAA a SSAA zřídka kdy. Dají se částečně nahradit skrz DSR/VSR, což jsou technologie od AMD a nVidie které donutí grafiku vyrenderovat obraz ve vyšším rozlišení (třeba 4K) a pak ho převést na nižší rozlišení (třeba FullHD). Kdyby sis chtěl s hrami trochu pohrát, existují programy které donutí grafiku používat SMAA, což je metoda podobná FXAA, ale mnohem lépe vyhladí hrany a méně rozmaže obraz. Podle mě je SMAA většinou lepší řešení než TAA.
Na tom posledním screenu je vidět dithering, cožjsou chybně vyrenderované transparetní textury. Zkusil bych aktualizovat ovladače. Je to chyba přímo hry/enginu/ovladače grafiky.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3
- 1588
-
od Lebedil
Zobrazit poslední příspěvek
23 říj 2023 15:53
-
- 4
- 835
-
od jiri096
Zobrazit poslední příspěvek
04 čer 2023 08:11
-
- 2
- 4665
-
od showpayne
Zobrazit poslední příspěvek
05 říj 2023 17:59
-
-
Jak na joystitku předefinovat tlačítka a jak ho zprovoznit v různých hrách
od Speed_dead » 24 bře 2024 11:25 » v Vše ostatní (hw) - 3
- 821
-
od meda2016
Zobrazit poslední příspěvek
25 bře 2024 07:15
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů