Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Filip Hák
nováček
Příspěvky: 3
Registrován: srpen 18
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.

Příspěvekod Filip Hák » 04 lis 2018 16:16

Zdravím, mám problém který nevím jak úplně popsat, jedná se "nevzhledné" okraje objektů, vlasů, porostu, listí, vodní hladiny atp... Vypadá to, jako by se několik pixelů, složitějších hran/objektů, sloučilo do jednoho a tím degradují celkovou kvalitu obrazu. Problém je vidět v některých hrách více v některých méně ale vždy je to znatelné. (viz. přiložené screeny)

- Problém trvá od prvního zapnutí PC
- Zkoušel jsem: jiný monitor, jiný DP kabel, jiný HDMI, různá nastavení v "Nvidia Control Panelu" - po radě Nvidia supportu, problém stejný.
- Vyzkoušeno mnoho různých verzí driverů.
- Grafika nebyla nikdy taktována, dosahuje max. teplot okolo 63 stupňů v zátěži, sem první majitel (stejně jako zbytku PC)

- GPU: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, 6GB GDDR5
- Monitor: Acer KG241Pbmidpx

Napadá někoho nějáké řešení, nějáká poznámka, něco, co by mohlo pomoct? Děkuji a hezký zbytek dne.
Přílohy
20181104155026_1.jpg
RUST
20181104154820_1.jpg
RUST
20181024194616_1.jpg
COD:BO 1 MP
20181021155021_1.jpg
PUBG
20181015113241_1.jpg
PUBG
20181012173836_1.jpg
PUBG
20180922164940_1.jpg
PUBG

Reklama
Fox_25
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2175
Registrován: duben 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.

Příspěvekod Fox_25 » 04 lis 2018 17:32

Vyhlazování jsi ve hře jsi zkoušel vypnout? Jediný defekt vidím na vlasech v posledním screenshotu, u toho zbytku to vypadá a vlastnost enginu, podobně s zobrazují vzdálené objekty i u GTA V.

Gudas1913
nováček
Příspěvky: 10
Registrován: listopad 18
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.

Příspěvekod Gudas1913 » 07 lis 2018 16:45

Filip Hák píše:Zdravím, mám problém který nevím jak úplně popsat, jedná se "nevzhledné" okraje objektů, vlasů, porostu, listí, vodní hladiny atp... Vypadá to, jako by se několik pixelů, složitějších hran/objektů, sloučilo do jednoho a tím degradují celkovou kvalitu obrazu. Problém je vidět v některých hrách více v některých méně ale vždy je to znatelné. (viz. přiložené screeny)

- Problém trvá od prvního zapnutí PC
- Zkoušel jsem: jiný monitor, jiný DP kabel, jiný HDMI, různá nastavení v "Nvidia Control Panelu" - po radě Nvidia supportu, problém stejný.
- Vyzkoušeno mnoho různých verzí driverů.
- Grafika nebyla nikdy taktována, dosahuje max. teplot okolo 63 stupňů v zátěži, sem první majitel (stejně jako zbytku PC)

- GPU: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, 6GB GDDR5
- Monitor: Acer KG241Pbmidpx

Napadá někoho nějáké řešení, nějáká poznámka, něco, co by mohlo pomoct? Děkuji a hezký zbytek dne.


Ahoj, ja mam uplne stejny problem, problem uz pul roku. PC sem mel 3krat na reklamaci pry vse v poradku. Procetl sem tuny zahranicnich for, a pry to neni problem hardwaru, ale nejaky sotek ci vir, sem z toho zoufaly.
Ja sam sem vymemil zdroj, monitor, disky, kabely, bez uspechu problem furt pretrava. Zjistil sem ze nejvic je to videt ve hrach s vyhlazovanim Msaa, naopak TAA antialisng problem skoro vymze, nicmene lod stinu a textur je furt mizerny. Me teda jeste dost bůlbne efekt ambientni okluze ktere se nevykresluje spravne a zpusobuje duchy. Mrkni treba do tehle diskuze, lidi s podobnym problemem je plno, otazka je co to zpusobuje???
https://forums.geforce.com/default/topi ... -ect-/133/

Uživatelský avatar
dom324
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3161
Registrován: prosinec 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Nevzhledné hrany, objekty ... ve hrách.

Příspěvekod dom324 » 07 lis 2018 17:22

Na všech těch screenech kromě posledního je dost znatelný aliasing (zubaté hrany), předpokládám, že to je to, co Ti vadí?
Zubaté hrany jsou běžná vada obrazu způsobená nízkým rozlišením. Existuje spousta metod jak se aliasingu zbavit - různé anti alising technologie. Vyhni se FXAA, protože pouze rozmazává obraz, ale prakticky nestojí žádný výkon. TAA vyhladí hrany, ale trochu rozmaže celý obraz, stojí trochu výkonu). MSAA a SSAA stojí tunu výkonu, ale mají nejlepší výsledky - zbaví tě zubatých hran nerozmazává obraz. Bohužel dnešní moderní hry podporují MSAA a SSAA zřídka kdy. Dají se částečně nahradit skrz DSR/VSR, což jsou technologie od AMD a nVidie které donutí grafiku vyrenderovat obraz ve vyšším rozlišení (třeba 4K) a pak ho převést na nižší rozlišení (třeba FullHD). Kdyby sis chtěl s hrami trochu pohrát, existují programy které donutí grafiku používat SMAA, což je metoda podobná FXAA, ale mnohem lépe vyhladí hrany a méně rozmaže obraz. Podle mě je SMAA většinou lepší řešení než TAA.

Na tom posledním screenu je vidět dithering, cožjsou chybně vyrenderované transparetní textury. Zkusil bych aktualizovat ovladače. Je to chyba přímo hry/enginu/ovladače grafiky.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • FPS dropy ve hrách, SSD/CPU. Příloha(y)
    od Galli » 23 úno 2025 12:02 » v Problémy s hardwarem
    3
    1928
    od Galli Zobrazit poslední příspěvek
    25 úno 2025 04:43
  • Záseky v UE hrách
    od Fantousek » 02 říj 2024 11:38 » v Problémy s hardwarem
    8
    2268
    od Fantousek Zobrazit poslední příspěvek
    03 říj 2024 14:10
  • Je potřeba 16 nebo 20 a více VRAM ve hrách?
    od p3v4x » 20 črc 2024 23:06 » v Problémy s hardwarem
    2
    2660
    od p3v4x Zobrazit poslední příspěvek
    21 črc 2024 18:39

Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů