Cusik, tak mame zase duvod k zamysleni... Slyseli jste o HW narocich DOOM 3? Optimalni konfigurace nekde u 3GHz, 1 GB RAM, GeForce Ultra-brutal-high-end verze? Neverite? Tak bacha! Dle vyjadreni manika z herniho casopisu se mu na sestave PIV 2,4 Ghz, 512 MB RAM, GeForce 4 ti4400 a desce ASUS (netusim typ) hodila optimalni konfigurace pro hrani 640x480 (rozliseni) a vsechny moznosti na low - medium. Tak to me polib zada. Meli by k tomu davat jeste sek na 2000 USD na koupi noveho HW, ze...
+ pozn. Ted po svete udajne pobiha nejaka verze DOOM 3, ktera pry ovsem s finalni verzi ma maloco spolecneho (jedna se pry o nejakou pozdni Betaverzi, mela by byt od cracker skupiny IMMERSION, tak abyste do ni nesli...)
DOOM 3 a jeho brutalni HW naroky
Že bude Doom III náročnej se ví už hodně dlouho... Ale že by až tak moc? Doufám, že na mý sestavě Athlon 2500+, 512MB RAM, 9600 Pro a desce MSI si to snad zahraju na něco lepšího jak 640x480 všechno low.
Téma náročnosti Dooma III je poslední dobou hodně oblíbený, na netu už jsou o tom spousty článků. Hodím sem pár zajímavejch linků
Tady je tip, jak údajně velmi hodně zrychlit tuto hru: http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=12608&topic=15503352&page=0
Klasický benchmarky s dost grafikama i procesorama sou třeba na AnandTechu
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=1
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=1
V podstatě z toho vyplývá, že jakž takž hratelný by to mohlo bejt na něčem podobným co mám já Snad... Když ne 1024x768, medium tak aspoň 800x600 medium.
Jinak na netu se pohybuje více verzí. Už před hodně dlouhou dobou se objevila ukradená alfaverze, obsahující asi jeden level. Vo pozdní betaverzi slyším teď poprvý, ale údajně už je k sehnání i plná hra na některých P2P sítích...[/url]
Téma náročnosti Dooma III je poslední dobou hodně oblíbený, na netu už jsou o tom spousty článků. Hodím sem pár zajímavejch linků
Tady je tip, jak údajně velmi hodně zrychlit tuto hru: http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=12608&topic=15503352&page=0
Klasický benchmarky s dost grafikama i procesorama sou třeba na AnandTechu
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=1
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=1
V podstatě z toho vyplývá, že jakž takž hratelný by to mohlo bejt na něčem podobným co mám já Snad... Když ne 1024x768, medium tak aspoň 800x600 medium.
Jinak na netu se pohybuje více verzí. Už před hodně dlouhou dobou se objevila ukradená alfaverze, obsahující asi jeden level. Vo pozdní betaverzi slyším teď poprvý, ale údajně už je k sehnání i plná hra na některých P2P sítích...[/url]
Navrhuju tady z toho udělat sbírku tipů, jak zrychli DOOMA. Třeba než se to k nám běžnejm smrtelníkům dostane to bude tak zoptimalizovaný, že to pojede i na čtyr vosmě
Tak aby se to tu rozrůstalo, na serveru svethardware píšou toto:
--------------------------------------------------------------------------------------
Zrychlete Doom 3
Martin Štěpánek
Na serveru Planet Doom se objevila informace, podle ktere se dá výrazně zrychlit Doom3. Stačí najít soubor "DoomConfig.cfg", který by měl být v adresáři hry, následně otevřít a najít následující řádek:
seta image_cacheMegs "32"
Pokud hodnotu 32 změníte na 128 nebo 256, pojede hra rychleji. Ovšem nutno podotknout, vše záleží na velikosti vaší RAM, takud máte 512MB, doporučuji nastavit maximálně 128, ti co mají 1GB RAM, mohou experimentovat s vyššími čísly. Toto nastavení by mělo pomoci především těm se slabšími grafickými kartami.
PS: Zkoušel jsem nastavení "256" a výsledný fps byl okolo 8-12% vyšší (mám 1GB RAM).
-------------------------------------------------------------------------------------
Tak aby se to tu rozrůstalo, na serveru svethardware píšou toto:
--------------------------------------------------------------------------------------
Zrychlete Doom 3
Martin Štěpánek
Na serveru Planet Doom se objevila informace, podle ktere se dá výrazně zrychlit Doom3. Stačí najít soubor "DoomConfig.cfg", který by měl být v adresáři hry, následně otevřít a najít následující řádek:
seta image_cacheMegs "32"
Pokud hodnotu 32 změníte na 128 nebo 256, pojede hra rychleji. Ovšem nutno podotknout, vše záleží na velikosti vaší RAM, takud máte 512MB, doporučuji nastavit maximálně 128, ti co mají 1GB RAM, mohou experimentovat s vyššími čísly. Toto nastavení by mělo pomoci především těm se slabšími grafickými kartami.
PS: Zkoušel jsem nastavení "256" a výsledný fps byl okolo 8-12% vyšší (mám 1GB RAM).
-------------------------------------------------------------------------------------
-
- Pohlaví:
- Rimmer
- Level 4
- Příspěvky: 1171
- Registrován: březen 03
- Bydliště: Červený trpaslík
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Ahoj všem, tak jsem tu tak četl ohledně toho Doomu3...pak jsem zabrousil na světové weby - abych se přesvědčil, jestli Doom3 opravdu stojí za to. No, vypadá to že jo
Recenze (english) tady >> http://pc.ign.com/articles/536/536387p4.html, hodnocení opravdu vysoké - jsem zvědavý jak si povede HL2.
A abych také přispěl k tomu zrychlování Doomu3, zapátral jsem a pár návodů jsem našel. Co jsem to letmo pročítal, tak na demoverzi zřejmě nefungují, jinak by to mělo pomoci hru více či méně optimalizovat.
(je tam i stejný tip/trik, co psal Miras......jen je trochu víc rozepsaný)
Taken from : http://www.gpforums.co.nz/showthread.ph ... did=232451
----- ------------------------------------------------------
In ur DOOM3 Folder find "DoomConfig.cfg" under "C:\Program Files\Doom3\base" Open DoomConfig.cfg in Notepad.
Find the line:
seta image_cacheMegs "20"
Change this from 20 to either 128 or 256 depends how much Graphic card onboard ram u have.
It boost ur performance at Ultra High setting the most.
It does help gaining performance but make sure u have 512MB + memory, recommend 1GB ram though. U will notice the game run smoother at Ultra High and High details and have resolution above 1024x768. and yes it dun really help at Low reso and low detail or mid detail since they dun use much textures as High and Ultra High detail. It will help when u starting to bump ur graphic details. and u will also find smoother at intensive fighting.
if u have video card with 128MB and AGP Aperture size at 128MB then u can set the cache value at 256 and yes that will smooth out of fps when u playing Ultra High detail
if u have 256MB graphic card and AGP aperture size at 128MB then u only need to change the cache size to 128MB
so on~
PS: Timedemo is not acurate to test this modification since it's fixed bench with fixed textures, u will only see difference in game play when polygons starts to rise and textures starts to get more, that's the time this cache size thing become useful.
Hope this helps some of gamers that wanna improve performance under High and Ultra High quality setting.
Update: (2004/08/04)
(8:22pm)
Make sure "seta image_usecache" is set to 1 to enable using cache (default Value = 0 )
if u r experiencing crashing when u enabled "seta image_usecache "1"
Have "seta image_cacheMinK" to 25600 and "seta image_cacheMegs" to 256
seta image_cacheMinK = Cache Size minimum in Kilobytes
seta image_cacheMegs = Amount of cache in Megabytes
(8:51pm)
TimeDemo Benchmarking
To enable the console add +seta com_allowConsole "1" to ur short cut
It will look like below:
-> Doom3.exe +seta com_allowConsole "1" <-
Access the console using the "~" key
When above done, type this command in the console without quote "timedemo demo1"
After TimeDemo end itself, it will show ur avg FPS.
(9:01pm)
For Gamers that dun want to mess with DoomConfig.cfg can do followings to auto add codes u want to add~
Create a file called autoexec.cfg in your Doom3 'Base' directory and edit it with Note pad
(2004/08/05)
(8:38am)
NVIDIA Card that support Ultra Shadow Technology and Up Only
Add this -> seta r_useDepthBoundsTest "1" <- (without arrows)
Please save and check the read only file after add this code in doomConfig.cfg
This Tweak is to take advantage on NVIDIA's Ultra Shadow 1 & 2 Technology
and also improves form of occlusion culling (removing pixels that you won't actually see on screen)
With this tweak, u can gain about 5fps more and no IQ lose if u ask
Sorry I dunno how this will do with ATi cards though
(9:05am)
Enable Shadow Culling
add this code to doomConfig.cfg -> seta r_useShadowCulling "1" <- and save then check the read only file again.
(9:10am)
Enable Ocllusion Culling (removing pixels that u dun actually see on screen)
seta r_useCulling "2"
0 = none, 1 = sphere, 2 = sphere + box
(9:27am)
seta g_dragEntity "1"
Allows dragging physics objects around by placing the crosshair over them and holding the fire button
PS: U might want to bind this key to a key in ur own choice (since enabling this will make weapons unswitchable)
seta pm_thirdPerson "1"
Allows third person view
U might want to enable this using console sometimes in the game
(12:26pm)
[seta com_videoRam "64"] ( yes I have no idea why it is set at 64 for video cards above 128MB) And no, this code can not be found in doomConfig.cfg so by adding this code it allows u to set it manually when DOOM 3 detected it wrong. U might wanna ask how to check if DOOM3 detects wrong, read below for more details.
Doom III has detected I have 64mb of ram on my video card but the fact is that I have 128mb, which is probably why a few settings were set wrong in the doomConfig.cfg
set image_downSizeBumpLimit "512" (For 128MB Graphic Card)
1024 for 256mb gfx.
512 for 128mb gfx.
256 for 64mb gfx.
seta image_downSizeBump "1" to enable above
Originally the above was set to 256, as if I had a 64mb card. What I believe it does is decide how large in pixels the bump map textures should be on screen. Without a performance hit I was able to use 512mb with a 128mb card. I am going to try 1024 later to see if it works too.
set image_downSizeLimit "512"
1024 for 256 cards.
512 for 128mb gfx.
256 for 64mb gfx.
seta image_downSize "1" to enable above
Refresh Rate
[seta r_displayRefresh "85"]
Set number of ur own choice.
FOV
[seta g_fov "90"]
FOV = Field of View
THe higer the number to wider area u see, this decreases ur fps though.
(01:14pm)
DOOM3 Cheat Command Codes for people who have finished the game:
Type followings in Console, press "~" key to access console
god - God mode
noclip -> No clipping (fly through walls)
give weapon_machinegun -> Machinegun
give weapon_shotgun -> Shotgun
give weapon_plasmagun - Plasmagun
give weapon_ bfg -> BFG (no space between _ bfg when entering command)
give weapon_chainsaw -> Chainsaw
give weapon_rocketlauncher -> R-Launcher
give ammo -> Ammo
Recenze (english) tady >> http://pc.ign.com/articles/536/536387p4.html, hodnocení opravdu vysoké - jsem zvědavý jak si povede HL2.
A abych také přispěl k tomu zrychlování Doomu3, zapátral jsem a pár návodů jsem našel. Co jsem to letmo pročítal, tak na demoverzi zřejmě nefungují, jinak by to mělo pomoci hru více či méně optimalizovat.
(je tam i stejný tip/trik, co psal Miras......jen je trochu víc rozepsaný)
Taken from : http://www.gpforums.co.nz/showthread.ph ... did=232451
----- ------------------------------------------------------
In ur DOOM3 Folder find "DoomConfig.cfg" under "C:\Program Files\Doom3\base" Open DoomConfig.cfg in Notepad.
Find the line:
seta image_cacheMegs "20"
Change this from 20 to either 128 or 256 depends how much Graphic card onboard ram u have.
It boost ur performance at Ultra High setting the most.
It does help gaining performance but make sure u have 512MB + memory, recommend 1GB ram though. U will notice the game run smoother at Ultra High and High details and have resolution above 1024x768. and yes it dun really help at Low reso and low detail or mid detail since they dun use much textures as High and Ultra High detail. It will help when u starting to bump ur graphic details. and u will also find smoother at intensive fighting.
if u have video card with 128MB and AGP Aperture size at 128MB then u can set the cache value at 256 and yes that will smooth out of fps when u playing Ultra High detail
if u have 256MB graphic card and AGP aperture size at 128MB then u only need to change the cache size to 128MB
so on~
PS: Timedemo is not acurate to test this modification since it's fixed bench with fixed textures, u will only see difference in game play when polygons starts to rise and textures starts to get more, that's the time this cache size thing become useful.
Hope this helps some of gamers that wanna improve performance under High and Ultra High quality setting.
Update: (2004/08/04)
(8:22pm)
Make sure "seta image_usecache" is set to 1 to enable using cache (default Value = 0 )
if u r experiencing crashing when u enabled "seta image_usecache "1"
Have "seta image_cacheMinK" to 25600 and "seta image_cacheMegs" to 256
seta image_cacheMinK = Cache Size minimum in Kilobytes
seta image_cacheMegs = Amount of cache in Megabytes
(8:51pm)
TimeDemo Benchmarking
To enable the console add +seta com_allowConsole "1" to ur short cut
It will look like below:
-> Doom3.exe +seta com_allowConsole "1" <-
Access the console using the "~" key
When above done, type this command in the console without quote "timedemo demo1"
After TimeDemo end itself, it will show ur avg FPS.
(9:01pm)
For Gamers that dun want to mess with DoomConfig.cfg can do followings to auto add codes u want to add~
Create a file called autoexec.cfg in your Doom3 'Base' directory and edit it with Note pad
(2004/08/05)
(8:38am)
NVIDIA Card that support Ultra Shadow Technology and Up Only
Add this -> seta r_useDepthBoundsTest "1" <- (without arrows)
Please save and check the read only file after add this code in doomConfig.cfg
This Tweak is to take advantage on NVIDIA's Ultra Shadow 1 & 2 Technology
and also improves form of occlusion culling (removing pixels that you won't actually see on screen)
With this tweak, u can gain about 5fps more and no IQ lose if u ask
Sorry I dunno how this will do with ATi cards though
(9:05am)
Enable Shadow Culling
add this code to doomConfig.cfg -> seta r_useShadowCulling "1" <- and save then check the read only file again.
(9:10am)
Enable Ocllusion Culling (removing pixels that u dun actually see on screen)
seta r_useCulling "2"
0 = none, 1 = sphere, 2 = sphere + box
(9:27am)
seta g_dragEntity "1"
Allows dragging physics objects around by placing the crosshair over them and holding the fire button
PS: U might want to bind this key to a key in ur own choice (since enabling this will make weapons unswitchable)
seta pm_thirdPerson "1"
Allows third person view
U might want to enable this using console sometimes in the game
(12:26pm)
[seta com_videoRam "64"] ( yes I have no idea why it is set at 64 for video cards above 128MB) And no, this code can not be found in doomConfig.cfg so by adding this code it allows u to set it manually when DOOM 3 detected it wrong. U might wanna ask how to check if DOOM3 detects wrong, read below for more details.
Doom III has detected I have 64mb of ram on my video card but the fact is that I have 128mb, which is probably why a few settings were set wrong in the doomConfig.cfg
set image_downSizeBumpLimit "512" (For 128MB Graphic Card)
1024 for 256mb gfx.
512 for 128mb gfx.
256 for 64mb gfx.
seta image_downSizeBump "1" to enable above
Originally the above was set to 256, as if I had a 64mb card. What I believe it does is decide how large in pixels the bump map textures should be on screen. Without a performance hit I was able to use 512mb with a 128mb card. I am going to try 1024 later to see if it works too.
set image_downSizeLimit "512"
1024 for 256 cards.
512 for 128mb gfx.
256 for 64mb gfx.
seta image_downSize "1" to enable above
Refresh Rate
[seta r_displayRefresh "85"]
Set number of ur own choice.
FOV
[seta g_fov "90"]
FOV = Field of View
THe higer the number to wider area u see, this decreases ur fps though.
(01:14pm)
DOOM3 Cheat Command Codes for people who have finished the game:
Type followings in Console, press "~" key to access console
god - God mode
noclip -> No clipping (fly through walls)
give weapon_machinegun -> Machinegun
give weapon_shotgun -> Shotgun
give weapon_plasmagun - Plasmagun
give weapon_ bfg -> BFG (no space between _ bfg when entering command)
give weapon_chainsaw -> Chainsaw
give weapon_rocketlauncher -> R-Launcher
give ammo -> Ammo
Rimms
- Giovanni Software
- Level 1.5
- Příspěvky: 149
- Registrován: březen 03
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
No, tak já jsem si Doom 3 už na svém kompu zahrál, samozřejmě mluvím o plné verzi od RELOADED, moje komponenty:
P4 2,8GHz 800FSB
2x256MB RAM na Dual DDR
Sapphire Radeon 9700Pro
A jelikož možnosti nastavení detailů jsou:
Ultra
High
Medium
Low
a rozlišení od 640x480 až 1280x1024, tak musím říct že vcelku plynule, jsem si na svém kompu zahrál Dooma 3 na 640x480 na Medium. A to ještě v některých scénách, kde byla vidět většina místnosti se spoustou efektů se to občas "drblo". Ty nároky jsou opravdu obrovské... Zkusím ještě ten tip na zrychlení a napíšu jak to dopadlo
P4 2,8GHz 800FSB
2x256MB RAM na Dual DDR
Sapphire Radeon 9700Pro
A jelikož možnosti nastavení detailů jsou:
Ultra
High
Medium
Low
a rozlišení od 640x480 až 1280x1024, tak musím říct že vcelku plynule, jsem si na svém kompu zahrál Dooma 3 na 640x480 na Medium. A to ještě v některých scénách, kde byla vidět většina místnosti se spoustou efektů se to občas "drblo". Ty nároky jsou opravdu obrovské... Zkusím ještě ten tip na zrychlení a napíšu jak to dopadlo
Naposledy upravil(a) Giovanni Software dne 06 srp 2004 12:23, celkem upraveno 2 x.
Giovanni Software
- Giovanni Software
- Level 1.5
- Příspěvky: 149
- Registrován: březen 03
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
-
- Pohlaví:
dohráno
Tak jsem to dohrál... nForce2, Athlon 2600+, 1 GB 400MHz DDR RAM, GF FX5700 256, HDD RAPTOR - 1024x768, high details, bez AA - 30 fps. Tímto jsem se definitivbě přesvědčil že kupovat kartu za 18000,- (jako GF 6800U) je naprostá hloupost!
Jinak nic moc mě to nenadchlo - bezduchá střílečka, kde se pro zvýšení "bázně" nepřátelé roděj téměř pod nohama, ale na dnešní dobu totálních béček to ušlo...
Jinak nic moc mě to nenadchlo - bezduchá střílečka, kde se pro zvýšení "bázně" nepřátelé roděj téměř pod nohama, ale na dnešní dobu totálních béček to ušlo...
Giovanni Software píše:No, tak odzkoušeno ... Nastavil jsem seta image_cacheMegs na 128, povolil jsem tohle kešování (seta image_usecache "1") a hra se výrazně zrychlila, thx chlapi
tak tohle jsem zkousel, ale vubec se to nerozjelo. Mam 128 MB grafiku GeForce 4 Ti 4400. Nevis, co s tim?
Jinak jeste pomaha jedna vec, ve slozce base jsou 4 archivacni soubory pak000 - pak004.pk4. Rozbalte je primo do slozky base a pak to taky jede o chloupek rychleji.
Tak aby nám ta DOOMmanie tak rychle neutichla, mám tu další zaručený tip na super výkonostní boost
Předesílám, že je to určený pouze pro Atisty, u Nvidií to má efekt prej spíš opačnej... Tohle se teď objevilo na Tiscali:
Dá se to stáhnout už hotový jako soubor z toho linku na konci. Zdálo se, že autoři na tom pořád pracujou, takže se to může ještě měnit.
A když už sme u těch Atin, tak doufám, že ovladače Catalyst 4.9beta sou pro hráče Dooma samozřejmostí
Předesílám, že je to určený pouze pro Atisty, u Nvidií to má efekt prej spíš opačnej... Tohle se teď objevilo na Tiscali:
DOOM III ATI speed hack:
-------------------------------------------------------------------
Otevřete adresář "c:\Program Files\Doom 3\base".
Najeďte na soubor "pak000.pk4" a někam si ho zkopírujte,
abyste ho mohli kdykoliv vrátit v případě nějakého problému.
Originál poté otevřete například programem WinRAR. Přesuňte
se do "GLprogs" adresáře, v něm vyhledejte soubor "interaction.vfp"
(soubor nastavení shaderů) a otevřete ho například v Notepadu.
Najděte řádky:
PARAM subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 };
a za ně dejte:
PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 };
tak aby vzniklo:
PARAM subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 };
PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 };
Tím máte první krok zdárně za sebou a zbývá ještě provést
krok číslo 2. Najděte následující řádky:
# perform a dependent table read for the specular falloff
TEX R1, specular, texture[6], 2D;
Před TEX R1 napište křížek a na další řádek přidejte následující kód:
MAD_SAT R1, specular, 5.0, -4.0;
tak aby vzniklo:
# perform a dependent table read for the specular falloff
# TEX R1, specular, texture[6], 2D;
MAD_SAT R1, specular, 5.0, -4.0;
// Cappy (games.tiscali.cz)
// zdroj http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14874&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=27e97ce20a5b68cfdcba312f27953bd2
Dá se to stáhnout už hotový jako soubor z toho linku na konci. Zdálo se, že autoři na tom pořád pracujou, takže se to může ještě měnit.
A když už sme u těch Atin, tak doufám, že ovladače Catalyst 4.9beta sou pro hráče Dooma samozřejmostí
-
- Pohlaví:
Nároky DOOM3
Mám doma Athlon 2700+, desku Gigabyte GA-7VAX, 1GB RAM, Geforce FX5900 a hraju doom3 na 1024x768 high quality AA 4x. Jede to docela obstojně. Jinak ve Score 127 jsou docela rozumný módy - brokovka s baterkou, pistole s laserem atd.
-
- Pohlaví:
jezis to sou kecy,ja mam athlona 2000xp 256 ddr,grafarnu GF FX 5200 na 128 a dooma parim na 800-600 na medium detaily a zadnej drb,mozna ze zacatku hry nez se to vsechno nacte,kamarad ma to same nastaveni a to ma thunderbirda 1333,GF 3 titanium a 512 ddr ramky a beha mu otaky v pohode,obcas mensi sek ale jako netusim co z toho delate za vec ze to ma velky naroky hmmm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti