Sestavení PC - záruka?

...

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

silky
Level 3
Level 3
Příspěvky: 489
Registrován: leden 09
Bydliště: Sokolov
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod silky » 30 čer 2014 19:34

Ahoj,

Měl bych na Vás otázku, protože si vůbec nejsem jistej jak to je. Podnikám v IT od března, ale tento problém nastal poprvé. Sestavoval jsem zákazníkovi kompletně PC (návrh, složení a instalace). Vše fungovalo bez problému, podepsali jsme fakturu, předali peníze. Problém nastal dnes, kdy mi volal, že mu nenabíhá obraz, zkoušel sem mu po telefonu vysvětlit co může doma sám zkusit, ale problém u něj přetrvává.

A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili?

Samozřejmě problém může být s grafikou, kterou bych případně musel poslat na reklamaci, ale jak to potom řešit se zákazníkem? Kdo bude platit náklady na odeslání apod?

Díky za radu
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN

Reklama
Uživatelský avatar
Oxxid
člen BSOD týmu
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6194
Registrován: prosinec 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod Oxxid » 30 čer 2014 19:45

Platí snad společnost, kde to reklamuješ ne?

silky
Level 3
Level 3
Příspěvky: 489
Registrován: leden 09
Bydliště: Sokolov
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod silky » 30 čer 2014 19:50

Moje zkušenost je taková, že když sem něco reklamoval, tak sem si musel balík zaplatit.
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54871
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod petr22 » 30 čer 2014 20:02

Tohle snad nemuzes myslet vazne...... zakony musis znat, zvlast kdyz podnikas. Zaruka je dana zakonem, nemuzes se z ni vykroutit. Takze zakaznik ma u tebe dva roky plne zaruky na pocitac.

"A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili? "

Postovne samozrejmne plati prodejce - tedy ty svemu zakaznikovi pokud ti pocitac neda k reklamaci osobne. Na vyrizeni reklamace mas 30 dnu, jinak vracis penize. Jestli to chces urychlit, dej tam zakaznikovi hned jinou grafiku (muzes mu ji treba i zapujcit).
Naposledy upravil(a) petr22 dne 30 čer 2014 20:10, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9606
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod Karrex » 30 čer 2014 20:06

Tak logicky, když mu něco prodáváš, tak mu to prodáváš jako funkční, když to funkční není, musíš s tím něco dělat.
Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

silky
Level 3
Level 3
Příspěvky: 489
Registrován: leden 09
Bydliště: Sokolov
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod silky » 30 čer 2014 20:17

Zakázku na HW sem měl poprvé.. při programování tohle není třeba řešit. Úplně sem s tím nepočítal, že by se mohlo něco podělat... nadruhou stranu od toho problému neuhýbám, ale chci ho vyřešit.

K těm zákonům samozřejmě vím, že záruka je zákonem daná. Úplně sem nevěděl jak to pořešit s tou poštou, proto sem v tomhle bodě trochu znejistěl. Kdykoliv sem totiž něco reklamoval, vždy sem platil poštu já (kupující) , budu tedy požadovat po prodejci proplacení.
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54871
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod petr22 » 30 čer 2014 20:20

Kdyz neco reklamujes, tak ti prodejce ma proplatit i naklady (tzn treba to postovne na zaslani). To ze sis to zaplatil sam a nic si proplatit nechtel byla chyba. Ciste technicky ty byc mel platit postovne tomu cos prodal pocitac.

Ale pozor - pokud jsi ty dily na pocitac koupil jako firma, tak plati to co je uvedeno ve smlouve.

Coz znamena, ze ty mas zaruku nejspis jen 1 rok u dodavatele a zakaznik ma u tebe 2 roky (tzn druhy rok jdou reklamace z tvych penez).

silky
Level 3
Level 3
Příspěvky: 489
Registrován: leden 09
Bydliště: Sokolov
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod silky » 30 čer 2014 20:28

Dobře. Moc ti děkuji za vysvětlení, dám už si na to pozor. Ještě se ale zeptám na jednu otázku.

Když zákazník v tuhle chvíli bude požadovat opravu a má u mě 2 roky záruku, můžu si na case přilepit záruční plombu? Jelikož bych nerad, aby se do toho počítače hrabal někdo jiný a poté to musel já na své náklady opravovat. V případě poškození plomby by tedy zanikala záruka?
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54871
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Sestavení PC - záruka?

Příspěvekod petr22 » 30 čer 2014 20:32

Udelat to muzes, ale problem je v tom, ze porusenim plomby nemuze zaniknout zaruka, protoze to nepovoluje zakon. Zanikala by pouze v pripade, kdybys dokazal ze zavada primo souvisi s porusenim te peceti, coz by v mnoha pripadech slo pomerne obtizne.

Pecet ale nejspis naproste vetsine lidi zabrani se v tom v zaruce hrabat. Bude to spis psychologicka zabrana ktera nema oporu v zakone.

V extremnim pripade ze ty budes tvrdit ze to zakaznik rozbil a zakaznik bude tvrdit ze se v tom nevrtal tak to muze skoncit i u soudu a pak bude zalezet na tom jaky budes mit posudek soudniho znalce. Kdyz si druha strana sezene rozdilny tak je to pak zabava na nekolik let.

Navic nezapomen ze prvoradym cilem je spokojeny zakaznik, takze se obcas vyplati poskytnout servis i nad ramec zaruky. Zakaznikem muze byt i naprosty k...t, ale i s nim je nutne jednat slusne.

Jestli je to zatim jeden zakaznik a je to blizko, nejlepsi by bylo se na to podivat primo u nej.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • PC HAL3000 RTX 4070 Ti Super ZÁRUKA do 06/2027 Příloha(y)
    od SerhiiMErcy » 20 dub 2025 11:00 » v P: Hardware
    1
    2909
    od negror Zobrazit poslední příspěvek
    21 dub 2025 10:25
  • Sestavení malého PC
    od helpmeboys » 16 pro 2024 13:08 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    1610
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    16 pro 2024 15:21
  • Sestavení pracovního PC pro architekta
    od AnDr3as » 14 úno 2025 09:01 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    4
    3146
    od RIKI22 Zobrazit poslední příspěvek
    17 úno 2025 16:55
  • Sestavení nového herního PC
    od davolten2 » 11 pro 2024 16:21 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    5
    1556
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    11 pro 2024 22:03
  • Sestavení nového herního PC
    od Toodles » 05 říj 2024 23:51 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    1892
    od Toodles Zobrazit poslední příspěvek
    07 říj 2024 18:32

Zpět na “Vše ostatní (hw)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů