Ahoj,
Měl bych na Vás otázku, protože si vůbec nejsem jistej jak to je. Podnikám v IT od března, ale tento problém nastal poprvé. Sestavoval jsem zákazníkovi kompletně PC (návrh, složení a instalace). Vše fungovalo bez problému, podepsali jsme fakturu, předali peníze. Problém nastal dnes, kdy mi volal, že mu nenabíhá obraz, zkoušel sem mu po telefonu vysvětlit co může doma sám zkusit, ale problém u něj přetrvává.
A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili?
Samozřejmě problém může být s grafikou, kterou bych případně musel poslat na reklamaci, ale jak to potom řešit se zákazníkem? Kdo bude platit náklady na odeslání apod?
Díky za radu
Sestavení PC - záruka?
-
- Level 3
- Příspěvky: 489
- Registrován: leden 09
- Bydliště: Sokolov
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Sestavení PC - záruka?
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN
Re: Sestavení PC - záruka?
Platí snad společnost, kde to reklamuješ ne?
-
- Level 3
- Příspěvky: 489
- Registrován: leden 09
- Bydliště: Sokolov
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Sestavení PC - záruka?
Moje zkušenost je taková, že když sem něco reklamoval, tak sem si musel balík zaplatit.
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN
Re: Sestavení PC - záruka?
Tohle snad nemuzes myslet vazne...... zakony musis znat, zvlast kdyz podnikas. Zaruka je dana zakonem, nemuzes se z ni vykroutit. Takze zakaznik ma u tebe dva roky plne zaruky na pocitac.
"A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili? "
Postovne samozrejmne plati prodejce - tedy ty svemu zakaznikovi pokud ti pocitac neda k reklamaci osobne. Na vyrizeni reklamace mas 30 dnu, jinak vracis penize. Jestli to chces urychlit, dej tam zakaznikovi hned jinou grafiku (muzes mu ji treba i zapujcit).
"A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili? "
Postovne samozrejmne plati prodejce - tedy ty svemu zakaznikovi pokud ti pocitac neda k reklamaci osobne. Na vyrizeni reklamace mas 30 dnu, jinak vracis penize. Jestli to chces urychlit, dej tam zakaznikovi hned jinou grafiku (muzes mu ji treba i zapujcit).
Naposledy upravil(a) petr22 dne 30 čer 2014 20:10, celkem upraveno 2 x.
- Karrex
- Elite Level 10
- Příspěvky: 9606
- Registrován: listopad 08
- Bydliště: Brno
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Sestavení PC - záruka?
Tak logicky, když mu něco prodáváš, tak mu to prodáváš jako funkční, když to funkční není, musíš s tím něco dělat.
Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
-
- Level 3
- Příspěvky: 489
- Registrován: leden 09
- Bydliště: Sokolov
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Sestavení PC - záruka?
Zakázku na HW sem měl poprvé.. při programování tohle není třeba řešit. Úplně sem s tím nepočítal, že by se mohlo něco podělat... nadruhou stranu od toho problému neuhýbám, ale chci ho vyřešit.
K těm zákonům samozřejmě vím, že záruka je zákonem daná. Úplně sem nevěděl jak to pořešit s tou poštou, proto sem v tomhle bodě trochu znejistěl. Kdykoliv sem totiž něco reklamoval, vždy sem platil poštu já (kupující) , budu tedy požadovat po prodejci proplacení.
K těm zákonům samozřejmě vím, že záruka je zákonem daná. Úplně sem nevěděl jak to pořešit s tou poštou, proto sem v tomhle bodě trochu znejistěl. Kdykoliv sem totiž něco reklamoval, vždy sem platil poštu já (kupující) , budu tedy požadovat po prodejci proplacení.
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN
Re: Sestavení PC - záruka?
Kdyz neco reklamujes, tak ti prodejce ma proplatit i naklady (tzn treba to postovne na zaslani). To ze sis to zaplatil sam a nic si proplatit nechtel byla chyba. Ciste technicky ty byc mel platit postovne tomu cos prodal pocitac.
Ale pozor - pokud jsi ty dily na pocitac koupil jako firma, tak plati to co je uvedeno ve smlouve.
Coz znamena, ze ty mas zaruku nejspis jen 1 rok u dodavatele a zakaznik ma u tebe 2 roky (tzn druhy rok jdou reklamace z tvych penez).
Ale pozor - pokud jsi ty dily na pocitac koupil jako firma, tak plati to co je uvedeno ve smlouve.
Coz znamena, ze ty mas zaruku nejspis jen 1 rok u dodavatele a zakaznik ma u tebe 2 roky (tzn druhy rok jdou reklamace z tvych penez).
-
- Level 3
- Příspěvky: 489
- Registrován: leden 09
- Bydliště: Sokolov
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Sestavení PC - záruka?
Dobře. Moc ti děkuji za vysvětlení, dám už si na to pozor. Ještě se ale zeptám na jednu otázku.
Když zákazník v tuhle chvíli bude požadovat opravu a má u mě 2 roky záruku, můžu si na case přilepit záruční plombu? Jelikož bych nerad, aby se do toho počítače hrabal někdo jiný a poté to musel já na své náklady opravovat. V případě poškození plomby by tedy zanikala záruka?
Když zákazník v tuhle chvíli bude požadovat opravu a má u mě 2 roky záruku, můžu si na case přilepit záruční plombu? Jelikož bych nerad, aby se do toho počítače hrabal někdo jiný a poté to musel já na své náklady opravovat. V případě poškození plomby by tedy zanikala záruka?
AMD Athlon X4 640 3,5GHz - NVIDIA GeForce9600GT - Kingston DDRIII 8GB 1033MHz - ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - WD 2,5TB - 500W Enermax NAXN
Re: Sestavení PC - záruka?
Udelat to muzes, ale problem je v tom, ze porusenim plomby nemuze zaniknout zaruka, protoze to nepovoluje zakon. Zanikala by pouze v pripade, kdybys dokazal ze zavada primo souvisi s porusenim te peceti, coz by v mnoha pripadech slo pomerne obtizne.
Pecet ale nejspis naproste vetsine lidi zabrani se v tom v zaruce hrabat. Bude to spis psychologicka zabrana ktera nema oporu v zakone.
V extremnim pripade ze ty budes tvrdit ze to zakaznik rozbil a zakaznik bude tvrdit ze se v tom nevrtal tak to muze skoncit i u soudu a pak bude zalezet na tom jaky budes mit posudek soudniho znalce. Kdyz si druha strana sezene rozdilny tak je to pak zabava na nekolik let.
Navic nezapomen ze prvoradym cilem je spokojeny zakaznik, takze se obcas vyplati poskytnout servis i nad ramec zaruky. Zakaznikem muze byt i naprosty k...t, ale i s nim je nutne jednat slusne.
Jestli je to zatim jeden zakaznik a je to blizko, nejlepsi by bylo se na to podivat primo u nej.
Pecet ale nejspis naproste vetsine lidi zabrani se v tom v zaruce hrabat. Bude to spis psychologicka zabrana ktera nema oporu v zakone.
V extremnim pripade ze ty budes tvrdit ze to zakaznik rozbil a zakaznik bude tvrdit ze se v tom nevrtal tak to muze skoncit i u soudu a pak bude zalezet na tom jaky budes mit posudek soudniho znalce. Kdyz si druha strana sezene rozdilny tak je to pak zabava na nekolik let.
Navic nezapomen ze prvoradym cilem je spokojeny zakaznik, takze se obcas vyplati poskytnout servis i nad ramec zaruky. Zakaznikem muze byt i naprosty k...t, ale i s nim je nutne jednat slusne.
Jestli je to zatim jeden zakaznik a je to blizko, nejlepsi by bylo se na to podivat primo u nej.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
PC HAL3000 RTX 4070 Ti Super ZÁRUKA do 06/2027 Příloha(y)
od SerhiiMErcy » 20 dub 2025 11:00 » v P: Hardware - 1
- 2909
-
od negror
Zobrazit poslední příspěvek
21 dub 2025 10:25
-
-
- 3
- 1610
-
od Alferi
Zobrazit poslední příspěvek
16 pro 2024 15:21
-
-
Sestavení pracovního PC pro architekta
od AnDr3as » 14 úno 2025 09:01 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC - 4
- 3146
-
od RIKI22
Zobrazit poslední příspěvek
17 úno 2025 16:55
-
-
- 5
- 1556
-
od petr22
Zobrazit poslední příspěvek
11 pro 2024 22:03
-
- 3
- 1892
-
od Toodles
Zobrazit poslední příspěvek
07 říj 2024 18:32
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti