Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Místo pro dotazy a rady ohledně programovacích jazyků (C++, C#, PHP, ASP, Javascript, VBS..) a tvorby webových stránek

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 13:11

Ahoj,
Jelikož jsem se rozhodl udělat nějaký ten design do hry pomocí DirectX, tak bych potřeboval pomoc, protože mi to nějak ujíždí.

Kód: Vybrat vše

local sX, sY = guiGetScreenSize ()
-- sY = UP/DOWN
-- sX = LEFT/RIGHT

function header ()
dxDrawRectangle ( sX/(25*100), sY/(25*100), sX/3, sY/30, tocolor ( 0, 125, 255, 255 ) )
end
addEventHandler("onClientRender", root, header )


A o co, že se to vlastně snažím?
Potřebuju vytvořit takovýto proužek na vrchu obrazovky:
Bez názvu-1.jpg


Samozřejmě relativní pozice, protože chci, aby to každý viděl stejně na jakémkoliv rozlišení.
http://screenshare.cz/

Reklama
Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 13:17

čau,
vysvětli nám prosím ty magické konstanty.
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 13:25

No pokusím se to nějak vysvětlit, tak doufám, že to pochopíš.
Je to dx použité v lua, přičemž dxDrawRectangle je vytvoření klasického hranatého tvaru, třeba čtverec nebo obdélník.
tocolor ( R, G, B, A ) = Barvy + Průhlednost
guiGetScreenSize() = Získání informací o obrazovce daného uživatele, který je momentálně na serveru.

dxDrawRectangle | Wiki:
https://wiki.multitheftauto.com/wiki/DxDrawRectangle

guiGetScreenSize | Wiki:
https://wiki.multitheftauto.com/wiki/GuiGetScreenSize

Snad jsi to pochopil :)
http://screenshare.cz/

Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 13:29

Ne, já se ptal na magické konstanty, ne to co si můžu dohledat na Googlu.
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 13:42

No jelikož sX je pohyb do stran, tak jsem si rozvrhl sX/(25*100), což je 25*100=2500 a to mi dává přesný začátek na levé straně a pak sY/(25*100) a tohle je to samé jenže to udává výšku toho, takže můj tvar/objekt začíná v levém rohu nahoře na obrazovce.
A ten zbytek už je šířka a výška daného objektu, který vytvářím, jenže pokud zvětšuji šířku, tak se mi automaticky zmenšuje výška a to pak dosahuje extrémních čísel, abych to trefil přesně a z vlastní zkušenosti vím, že to jde udělat i s menšími čísly, ale otázka už zní jak?
Doufám, že jsi myslel toto :lol:
http://screenshare.cz/

Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 13:48

Co jsou teda ty magický konstanty :? těch 25, 100...
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 14:03

Jak to myslíš?
http://screenshare.cz/

Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 14:05

Co jsou čísla 25 a 100? K čemu tam jsou?
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 14:09

No původně tam bylo 2500, ale udělal jsem z toho 25*100 a je to pozice.
http://screenshare.cz/

Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 16:42

Jaká pozice?
Nejdřív se snaž to dostat do rohu, potom to posuneš jednoduše.
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW

Uživatelský avatar
strangereu
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1719
Registrován: září 11
Bydliště: Vršovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod strangereu » 13 říj 2013 17:01

Já už to mám dané v rohu úplně přesně, ale když to roztahuju do stran tak se mi zmenšuje vejška toho a to už pak lezu do čísla 303513513513513513 abych to natáhl aspoň o 1mm a to je ten problém.
A ten zbytek už je šířka a výška daného objektu, který vytvářím, jenže pokud zvětšuji šířku, tak se mi automaticky zmenšuje výška a to pak dosahuje extrémních čísel, abych to trefil přesně a z vlastní zkušenosti vím, že to jde udělat i s menšími čísly, ale otázka už zní jak?
http://screenshare.cz/

Uživatelský avatar
CZechBoY
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8813
Registrován: srpen 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Umí tu někdo matematické výpočty pro dx a pozicování?

Příspěvekod CZechBoY » 13 říj 2013 18:56

bool dxDrawRectangle ( int startX, int startY, float width, float height [, int color = white, bool postGUI = false] )

takže když nastavíš startX na 25 tak se vykreslí 25px zleva
když nastavíš startY na 25 tak se vykreslí 25px shora

Jsou to absolutní souřadnice.
PHP, Nette, MySQL, C#, TypeScript, Python
IntelliJ Idea, Docker, Opera browser, Linux Mint
iPhone XS
Raspberry PI 3 (KODI, Raspbian)
XBox One S, PS 4, nVidia GeForce NOW


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na “Programování a tvorba webu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti