Všichni jsme nejdřív chtěli programovat hry
Mouse_cz píše:press w= play animation (walk w)
chanching hitbox ON
if you are HP is 0> die
Tohle se dá udělat v každém normálním jazyce, prostě si do něj doprogramuješ svoje příkazy, které potřebuješ pro konkrétní úkol, a z těch potom poskládáš celý program. Můžeš tomu říkat třeba engine

Zatím by ses klidně mohl věnovat tomu
Scratchi, protože v něm se hry programují snadněji než v Game Makeru. Dá se v něm udělat třeba tohle:
https://scratch.mit.edu/projects/32402192/Teda, originál běžel na 12MHz 286ce podstatně rychleji než tohle na 2GHz P4, holt moderní technologie
Potom bys mohl pokračovat třeba
Pythonem, je zvládnutelný i pro začátečníka a dá se jím i uživit. S knihovnou PyGame, určenou pro tvorbu her, se dá hodně vyhrát, viděl jsem s ní naprogramovaný dotykový telefon, postavený z Raspberry Pi.
Ale jestli neumíš napsat
#, máš opravdový problém. V různých jazycích se používá spousta speciálních znaků bez kterých se v nich programovat nedá, třeba
~$%^&|[], a bez
\ nenapíšeš ani cestu k souboru

A ve volných chvílích se věnuj třeba tomu Karlovi, schválně jestli v něm dokážeš udělat tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=R9ZeXiz_-B0S podmínkou že funkce nesmí mít (až na výjimky) víc než
dvanáct řádků! Asi dvě nebo tři tam myslím mám delší.
Tady najdeš novější verzi i s pěkným návodem:
http://karel.oldium.net/