Zdravím, budu si kupovat tento notebook: https://www.alza.cz/lenovo-legion-5i-17?dq=6733519
Plánuji hrát League of Legends na 144fps a u toho volat přes Discord/Teamspeak3
Můj dotaz je následující: Mám k notebooku brát prodlouženou záruku ? +1 rok vyjde na 3650kč
+2 roky vyjdou na 5563kč nebo 3 roky na 7800kč
Má otázka je, vyplatí se to ? Je tam velká poruchovost ? Nebo se vyplatí notebook koupit za 37tis a kdyžtak koupit zase nový ? Jaké mate zkušenosti ?
Používat budu také chladicí podložku Coolermaster Notepal U3 Plus. Teploty by měli při hraní být cca 65-70C (CPU) a 50-55C (GPU.)
Děkuji všem za reakci, Milan
Vyber notebooku + prodloužena záruka
-
- Level 3.5
- Příspěvky: 890
- Registrován: červenec 12
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Mr. Incognito
- Level 3.5
- Příspěvky: 855
- Registrován: červen 20
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Prodlužovat záruku jedině u výrobce, tyhle "prodloužené záruky" u Alzy a CZC jsou vlastně jen pojištění a IMHO se nevyplatí.
- Karrex
- Elite Level 10
- Příspěvky: 9596
- Registrován: listopad 08
- Bydliště: Brno
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Tady tě teď sežerou hned za obě otázky . Že vůbec zvažuješ podložku a pojištění záruky.
Podložka je pro notebook špatná, čidla si myslí, že je chladný, tak boostuje víc a víc, přitom není a tak se zahřívá okolí ještě víc.
Prodloužená, není záruka, je to služba/pojištění prodejce, který si stanovuje vlastní podmínky. Někdy se to vyplatí, pokud je to fakt prokazatelná vada notebooku, u jiných vad to třeba znamená ztracené peníze i za pojištění v případě neuznané reklamace - u notebooku častější varianta, protože se blbě hledá přičina (nebo spíš se jim v servisu nechce hledat přímá spojitost, tak se vyměňuje rovnou největší/nejdražší část jako je deska) a ty pak máš ntb dýl v reklamacích, než doma.
Neopravitelnost v této lhůtě se taky většinou řeší tak, že dostaneš zpět jen % z původní částky.
To je vše potřeba si přečíst v podmínkách. Podle toho se rozhodni, zda se ti to vyplatí. To ti nikdo jiný asi říct nemůže, protože záleží, jak jsi na tom finančně, jestli je pro tebe ok si po 2 letech koupit nový.
Dle testů se CPU drží minutu přes 90°C, pak shodí výkon a drží 80°C.
GPU kolem 80°C.
Oboje se třeba vleze do limitu, ale je to blízko sebe, takže ve výsledku je to samozřejmě dost. Hlavně pro desku atp.
Podložka je pro notebook špatná, čidla si myslí, že je chladný, tak boostuje víc a víc, přitom není a tak se zahřívá okolí ještě víc.
Prodloužená, není záruka, je to služba/pojištění prodejce, který si stanovuje vlastní podmínky. Někdy se to vyplatí, pokud je to fakt prokazatelná vada notebooku, u jiných vad to třeba znamená ztracené peníze i za pojištění v případě neuznané reklamace - u notebooku častější varianta, protože se blbě hledá přičina (nebo spíš se jim v servisu nechce hledat přímá spojitost, tak se vyměňuje rovnou největší/nejdražší část jako je deska) a ty pak máš ntb dýl v reklamacích, než doma.
Neopravitelnost v této lhůtě se taky většinou řeší tak, že dostaneš zpět jen % z původní částky.
To je vše potřeba si přečíst v podmínkách. Podle toho se rozhodni, zda se ti to vyplatí. To ti nikdo jiný asi říct nemůže, protože záleží, jak jsi na tom finančně, jestli je pro tebe ok si po 2 letech koupit nový.
Dle testů se CPU drží minutu přes 90°C, pak shodí výkon a drží 80°C.
GPU kolem 80°C.
Oboje se třeba vleze do limitu, ale je to blízko sebe, takže ve výsledku je to samozřejmě dost. Hlavně pro desku atp.
Funguji už jen přes SZ. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
-
- Level 3.5
- Příspěvky: 890
- Registrován: červenec 12
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Ty čidla přece musí být až někde u čipu a ne mezi mou podložkou a čipem ne? V tom případě nemůže být teplota čidla vyzobrazovaná špatně. Je možné, že se pletu, ale dávalo by mi to logiku, to co píšu. Vesměs jde jen o to, že je notebook ve vyšší poloze než klasicky na stole (to mu prospívá, protože nemá 2mm mezeru odkud tahat vzduch, ale cca 35mm. A druhá věc, tenhle Legion tahá vzduch odspodu, což já tou podložkou zařizuji to, že taha studenější vzduch než okolní vzduch, nedává mi moc logiku, že bych tím jakkoliv obelhal čidla teploty, jde nejspíše ale i o to, kde ta čidla jsou, notebook jsem rozebraný neměl.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
"Má otázka je, vyplatí se to ? Je tam velká poruchovost"
Poruchovost u hernich notebooku je podstatne vetsi, nez kolik je clovek za tu cenu ochoten akceptovat.
Ta "prodlouzena zaruka" neni zaruka ale pojisteni jako u auta, kdyz odejde deska, tak ti samozrejmne
nikdo nezaplati novou za 20-30.000 Kc ale dostanes par korun jako zustatkovou hodnotu, tzn totalka.
Co se vyplati je ten notebook prodat az konci bezna zaruka (dokud jeste funguje) a koupit novy, dostanes
vic nez od likvidatora pojistovny.
Poruchovost u hernich notebooku je podstatne vetsi, nez kolik je clovek za tu cenu ochoten akceptovat.
Ta "prodlouzena zaruka" neni zaruka ale pojisteni jako u auta, kdyz odejde deska, tak ti samozrejmne
nikdo nezaplati novou za 20-30.000 Kc ale dostanes par korun jako zustatkovou hodnotu, tzn totalka.
Co se vyplati je ten notebook prodat az konci bezna zaruka (dokud jeste funguje) a koupit novy, dostanes
vic nez od likvidatora pojistovny.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Akože nechcem ťa odhovárať, ale dobre si rozmysli kúpu Lenovo Legion. Synovi som kúpil na Vianoce model Legion 5-15IMH05H (Lenovo) - Type 81Y6 a po vybalení nás čakalo nemilé prekvapenie v podobe chybného displeja - pás cez celý displej v spodnej tretine obrazovky. Od 27.12.2021 je notebook v reklamácii a tak arogantné jednanie ako s podporou Lenovo som ešte nikdy a nikde nezažil.
Podľa informácií ktoré som si medzitým dohľadal, nie som jediný s chybným displejom a problémami so servisom. Servis je u vás v Čechách v Lovosiciach. S Lenovom som mal predtým veľmi dobré skúsenosti - T-čková rada, preto som zvolil Lenovo, ale teraz už nikdy viac.
Podľa informácií ktoré som si medzitým dohľadal, nie som jediný s chybným displejom a problémami so servisom. Servis je u vás v Čechách v Lovosiciach. S Lenovom som mal predtým veľmi dobré skúsenosti - T-čková rada, preto som zvolil Lenovo, ale teraz už nikdy viac.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Problem je, ze Thinkpady maji servis v kazdem vetsim meste, zbytek notebooku od Lenova ma jeden centralni. Pred par lety byl myslim v Polsku a obcas nekomu prisel notebook bez zapojene klavesnice, poskozeny, pripadne s neuznanou zarukou pro poskozeni papirove plomby...
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Tckove Thinkpady maji hlavne onsite zaruku, takze servisak prijede za zakaznikem domu.
Tyhle lacine klumpry maji jeden v servis v EU a kvalita podle toho vypada, to nema s Teckem nic spolecneho.
Zakaznik chce laciny herni notebook, zakaznik dostane laciny herni notebook.
Tyhle lacine klumpry maji jeden v servis v EU a kvalita podle toho vypada, to nema s Teckem nic spolecneho.
Zakaznik chce laciny herni notebook, zakaznik dostane laciny herni notebook.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
V tom máš síce pravdu, ale akú majú výstupnú kontrolu, ak sa najmenej sedem kupujúcich, ktorých som dohľadal v len Čechách a na Slovensku, sťažuje na chybný displej z výroby?
S tým T-čkom som navyše od kúpy v 2014 doteraz nemal jediný problém, takže servis neviem porovnať. Ale to čo zažívam teraz od 27.12.2021, je niečo neuveriteľné. A to ho stále nemám späť.
S tým T-čkom som navyše od kúpy v 2014 doteraz nemal jediný problém, takže servis neviem porovnať. Ale to čo zažívam teraz od 27.12.2021, je niečo neuveriteľné. A to ho stále nemám späť.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Na reklamaci je ze zakona 30 dnu - pokud to nestinou, vraci penize.
Co resis s Lenovem? Reklamaci vyrizuje prodejce, je to jeho povinnost.
Ten displej mohl byt jeste na vystupni kontrole v poradku, nicmene toto
je vada nepodstatna na kterou se prijde hned, prehrivani zakladni desky
a s tim spojena kratka zivotnost je vetsi prusvih, protoze nova deska je
drazsi jak notebook. Bohuzel v tomto jsou na tom temer vsechny "herni"
notebooky stejne.
Osobne bych bral notebook s 3 letou zarukou a po par letech prodal, jinak
z nej muze byt casem tezitko - pekne drahe tezitko.
Co resis s Lenovem? Reklamaci vyrizuje prodejce, je to jeho povinnost.
Ten displej mohl byt jeste na vystupni kontrole v poradku, nicmene toto
je vada nepodstatna na kterou se prijde hned, prehrivani zakladni desky
a s tim spojena kratka zivotnost je vetsi prusvih, protoze nova deska je
drazsi jak notebook. Bohuzel v tomto jsou na tom temer vsechny "herni"
notebooky stejne.
Osobne bych bral notebook s 3 letou zarukou a po par letech prodal, jinak
z nej muze byt casem tezitko - pekne drahe tezitko.
Re: Vyber notebooku + prodloužena záruka
Reklamácia sa zadáva cez web Lenovo, predajca nič nerieši. Oni objednajú odvoz do servisu, vytvoria reklamačný prípad a kuriér si notebook vyzdvihne u zákazníka. Vraj je to jednoduchšie a rýchlejšie. Ale po týchto skúsenostiach tomu neverím. Dnes som konečne dostal e-mail, že notebook je pripravený na odoslanie. Po kontrole na webe DPD som zistil, že v spiatočnej adrese sú chyby.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5
- 1477
-
od bobek127
Zobrazit poslední příspěvek
06 pro 2023 18:53
-
- 2
- 769
-
od frenkie
Zobrazit poslední příspěvek
19 říj 2023 22:43
-
- 8
- 1237
-
od mango35712
Zobrazit poslední příspěvek
06 lis 2023 06:58
-
- 0
- 925
-
od Dusan96
Zobrazit poslední příspěvek
29 srp 2023 14:14
-
- 2
- 686
-
od Denis1
Zobrazit poslední příspěvek
08 bře 2024 20:24
Zpět na “Problémy s hardwarem”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů