Dobry den
Mam jednu kusok obligadnu otazku.
Mam notebook Fujitsu Siemens a neustale sa mi kazi a ma viacej chyb ako by som cakal na rok aj nejaky mesiac stary notebook, ktory stal vyse 27 000 korun.
Najvacsou chybou je, ze sa niekedy vobec nechce nastartovat. Stale pri zapnuti trpnem,ci sa vobec zapne alebo ho musim niekolkokrat za sebou zapinat a vypinat aby sa nastartoval.
Uz bol raz kvoli tomu v reklamovany- nahodou vtedy sa asi ta chyba neukazala, no napriek tomu (ze vraj) vymenila maticnu dosku, no tie problemy sa znova vratili- preto pochybujem,ci nieco vobec urobili. Dalej nefunguje e-sata port a jedno USB mi blbne- niekedy ide niekedy nie. Ale predajca to odskusa dokopy raz a potom na to kasle, preto by som sa chcel spytat, ci existuje nejaka vec ktorou by som dokazal o nieco zviditelnit tie chyby notebooku, lebo uz som v koncoch a neviem co mam urobit aby sa poriadne nanho pozreli a nieco urobili - i ked najradsej by som bol za vratenie penazi.
Viem ze to nie je spravna vec, ale ked ma clovek aj nejake ine rady ako to vyriesit- bol by som mu velmi vdacny
Problemy s Notebookom
-
- nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: září 09
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
-
- Pohlaví:
Re: Problemy s Notebookom
Vraceni penez;
- zakonny narok mas v dobe zarucni doby a > pri 3 stejnych zavadach (nikoli pri ruznych zavadach), vse ostatni je veci podminek a ochoty prodejce ti neco vracet
- zavada musi byt prokazana servisem a uznana jako ''stejna'', coz v pripade PC neni tak jiste (pro tebe jako zakaznika), prtoze se rekne; - jesnou deska, - po druhe zdroj, - po treti ... (neni to totez jako reklamace ''svetle nesviti'')
- ale poukazuj na nespokojennost, na neduveru ke znacne, a ne opakovane problemy vychazejici ze stejne podstaty > vadne PC
USB;
- priklad: mas dva vstupy - flashku zapojis do jedno > a nic, - zapojis do druheho vstupu > a pujde ...toto je bezna vec (aspon obecne receno s tim, ze uvadis ''blbne'')
- mas moznost odebrat ovladace usb-zarizeni ve Spravci PC, a restartem si je PC zase ''natahne''
- pripadne je i mozne, ze ''blbne'', prtoze chybi ovladac pripojeneho zarizeni (- neni pravidlem, ze stracis flashku a kompl ji musi nacist > w-stranka vyrobce, stanou/instalovat ovladace)
/ - prectu to dale
Nejde zapnout;
- tak je mmozne, skoro jiste, ze pri tak nespecifikovane chybe ti ani zakladovou desku nevymenily (u notbuku se castopostupuje takto ''reknem, ze vymenili'')
1) zkousel jsi nejake opravy systemu ?
2) mas prekontrolovany disk - pamet PC ? na chyby ?
- PC se muze vypinat i z velice banalni priciny jako je instalovany nekompaktibilni program, ktery shodi system
- a pochopitelne nerad, co se klidne drzi v komplu
Zviditelni chyby:
- system ma System chbovych hlaseni, kde dohledas co konkretne PC shodilo,
- a uvedeny test pameti PC pripadne najde/snad i opravi chyby, pripadne jako i oprava systemu
Na bod 1) 2) odpovez stylem ano / ne > pripadne se provedou.
- zakonny narok mas v dobe zarucni doby a > pri 3 stejnych zavadach (nikoli pri ruznych zavadach), vse ostatni je veci podminek a ochoty prodejce ti neco vracet
- zavada musi byt prokazana servisem a uznana jako ''stejna'', coz v pripade PC neni tak jiste (pro tebe jako zakaznika), prtoze se rekne; - jesnou deska, - po druhe zdroj, - po treti ... (neni to totez jako reklamace ''svetle nesviti'')
- ale poukazuj na nespokojennost, na neduveru ke znacne, a ne opakovane problemy vychazejici ze stejne podstaty > vadne PC
USB;
- priklad: mas dva vstupy - flashku zapojis do jedno > a nic, - zapojis do druheho vstupu > a pujde ...toto je bezna vec (aspon obecne receno s tim, ze uvadis ''blbne'')
- mas moznost odebrat ovladace usb-zarizeni ve Spravci PC, a restartem si je PC zase ''natahne''
- pripadne je i mozne, ze ''blbne'', prtoze chybi ovladac pripojeneho zarizeni (- neni pravidlem, ze stracis flashku a kompl ji musi nacist > w-stranka vyrobce, stanou/instalovat ovladace)
/ - prectu to dale
Nejde zapnout;
- tak je mmozne, skoro jiste, ze pri tak nespecifikovane chybe ti ani zakladovou desku nevymenily (u notbuku se castopostupuje takto ''reknem, ze vymenili'')
1) zkousel jsi nejake opravy systemu ?
2) mas prekontrolovany disk - pamet PC ? na chyby ?
- PC se muze vypinat i z velice banalni priciny jako je instalovany nekompaktibilni program, ktery shodi system
- a pochopitelne nerad, co se klidne drzi v komplu
Zviditelni chyby:
- system ma System chbovych hlaseni, kde dohledas co konkretne PC shodilo,
- a uvedeny test pameti PC pripadne najde/snad i opravi chyby, pripadne jako i oprava systemu
Na bod 1) 2) odpovez stylem ano / ne > pripadne se provedou.
Naposledy upravil(a) peacoq dne 09 úno 2010 23:40, celkem upraveno 2 x.
- Pic
- Moderátor
-
Guru Level 13
- Příspěvky: 23292
- Registrován: září 06
- Bydliště: Východní Čechy
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Nejlepší řešení reklamace, dokud je notebook v záruce a pokud se závady budou opakovat odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz, nebo nový notebook.
Přečti si pravidla tohoto fóra! Přečetl jsi si nejprve manuál? Piš tak, abychom Ti rozuměli! Na SZ neodpovídám na požadavky řešení Vašich problémů s PC!
Nic není dokonalé, ani člověk!
Nic není dokonalé, ani člověk!
-
- nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: září 09
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Chystam sa ho dat znova na reklamaciu a dufam,ze sa vsetky chyby prejavia aby mohli byt uz poriadne odstranene inak budem ziadat spat peniaze
A chcel by som sa este spytat, ako treba vymoct vratenie penazi, ked by doma reklamacie trvala viac ako zo zakona 30 dni? Staci len prist ku predajcovi a oznamit mu tu skutocnost a vypytat peniaze?
dakujem
A chcel by som sa este spytat, ako treba vymoct vratenie penazi, ked by doma reklamacie trvala viac ako zo zakona 30 dni? Staci len prist ku predajcovi a oznamit mu tu skutocnost a vypytat peniaze?
dakujem
-
- Pohlaví:
Re: Problemy s Notebookom
Zadny zpusob, jak ''vymoci reklamaci'' neexistuje, jen zakonne moznosti/prava zakaznika.
- reklamace neni/nemela by byt alchyme, ale je to zakonny proces s presnymi pravidly
- nevim co vlastne chces vedet, i kdyz je pochopitelne, ze pri nespokojennosti zakaznik chce/by chtel ''okamzite opraveni' (ihned po oznameni reklamace/zavady), a nebo ''okamzite vraceni penez'', a nebo ''okamzitou vymenu za stejny produkt'' (pripadne za lepsi, kdyz ten samy (jiz) neni k dispozici)
Podani reklamace:
Prijdes do obchodu (nebo jejich reklamacn/servisni stredisko, poverenec reklamaci prijmout), a podas reklamaci s tim, ze priblizne/i jako laik popises ''co to dela''
> od prijeti reklamace, tj. prevzeti vyrobku, je prodejce povinnen reklamaci vyhodnotit do 30ti dni od podani / nikoli, ale opravit/odstranit zavadu, ale jen vyrozumnet ve smyslu (takze rekne; do 30ti dnu vas vyrozumime, pripadne i drive);
- ano, reklamaci uznavame a pristroj bude (a nebo jiz mezitim byl) opraven/pripadne i vymenen = prijmuto
- ne, reklamaci neuznavame (doslo k provereni, testum, atd., a vyrobek nevykazuje zadnou zavadu - jedno jakou, zda tebou jako laikem uvedenou anebo jinou - je proste oznacen za bezproblemovy/bez zavady > zavada se neprojevila) = zamitnuto
Prijmuti reklamace:
- bude ti sdeleno ''do kdy'' bude vyrobek opraven/predan k uzivan
- tento termin je potom zavazny - neni mozne napriklad rict: - do tydne to opravi, a potom termin prodluzovat/nedodrzet, stane-l se tak, tak to ale neni poruceni reklamcniho procesy, ale bude to zduvodneno treba spozdenim dodani dilu, apod. (a zde se potom postupuje pripad od priadu; opakovane posouvani terminu, neslusne jednani se zakaznkem - neobeznami s tim, ze oprava jeste neni hotova, jak bylo slibeno,...)
Zamitnuti reklmace:
- podat dalsi reklamaci, klidne i se stejnym podezrenim/popsanou zavadou (jiste pro tebe nepohodlne, ale jinou moznost nemas)
- a nebo: muzes si sjednat odborny posudek (soudni znalec), a na reklamaci trvat soudni cestou, a kdyz uspejes, budou ti proplaceny vsechny naklady jako i posudek, a treba i soudni naklady (ale tech se to tykat nemusi, zalezi na vyroku soudu), atd. (- ale to nema cenu vysvetlovat)
Penize:
- uz jsem uvedl > nemas ZADNY narok zadat penize ''jen tak'' zpet
- na vraceni penez mas narok v pripade, ze se jedna ''o 3 stejne zavady'' (jak je uvedeno), tj. ani v pripade trech ''ruznych'' zavad nemas tedy narok na vraceni penez ve smyslu - 3krat a dost (naval prachy)
- budou-li v reklmacnim protokolu vzdy uvedeny jine zavady, napriklad:
uznani reklamace - specifikace: deska
uznani - zdroj
uznani - nefunkcni vetrak > ....tak se nejedna o tri stejne zavady (a pripadne vraceni penez muze zkusit zadat na zaklade; ztraty duvery ke znacce/prodejci, vseobecna nespokojennost s vyrobkem, ...ale nikoli ''dejte m penize - me se to nezda'')
(- u veci jako je PC je potom tezke specifikovat ''opakujici se spejnou zavadu'', protoze ''vse souvisi se vsim'' - a tak opravdu zalezi na prodejci/nebo reklamacnim oddeleni, ktere je vyrizovanim rekamaci povereno)
Vice, nez 30cet dni:
- nebudes-li v zakonne lhute obeznamen > mas pravo pozadovat vraceni penez z duvodu ''poruseni/nedodrzeni reklamacniho radu'', ale je nutne zduraznit, ze v takovem pripade se servis/prodejce bude branit tim, ze napriklad:
- my jsme mu volali, on nam nezvedal telefon,
- my jsme mu poslali email (v odeslane poste ho ale uz nemame / a ty budes rikat, ze ti task jako tak zadny nedosel),
- rekl nam do telefonu, ze bere na vedomi a ted si to asi rozmyslel a snazi se z nas vyrazit penize, prestoze my jsme ho radne vyrozumneli
(neni dulezite specifikovat, kdo lze, ale toto je realney fakt, jak/byva postupovano > jake mas prava a prodejce povinnosti, a hypoteticke moznosti, jak se prodejce muze branit - treba i lhanim)
- reklamace neni/nemela by byt alchyme, ale je to zakonny proces s presnymi pravidly
- nevim co vlastne chces vedet, i kdyz je pochopitelne, ze pri nespokojennosti zakaznik chce/by chtel ''okamzite opraveni' (ihned po oznameni reklamace/zavady), a nebo ''okamzite vraceni penez'', a nebo ''okamzitou vymenu za stejny produkt'' (pripadne za lepsi, kdyz ten samy (jiz) neni k dispozici)
Podani reklamace:
Prijdes do obchodu (nebo jejich reklamacn/servisni stredisko, poverenec reklamaci prijmout), a podas reklamaci s tim, ze priblizne/i jako laik popises ''co to dela''
> od prijeti reklamace, tj. prevzeti vyrobku, je prodejce povinnen reklamaci vyhodnotit do 30ti dni od podani / nikoli, ale opravit/odstranit zavadu, ale jen vyrozumnet ve smyslu (takze rekne; do 30ti dnu vas vyrozumime, pripadne i drive);
- ano, reklamaci uznavame a pristroj bude (a nebo jiz mezitim byl) opraven/pripadne i vymenen = prijmuto
- ne, reklamaci neuznavame (doslo k provereni, testum, atd., a vyrobek nevykazuje zadnou zavadu - jedno jakou, zda tebou jako laikem uvedenou anebo jinou - je proste oznacen za bezproblemovy/bez zavady > zavada se neprojevila) = zamitnuto
Prijmuti reklamace:
- bude ti sdeleno ''do kdy'' bude vyrobek opraven/predan k uzivan
- tento termin je potom zavazny - neni mozne napriklad rict: - do tydne to opravi, a potom termin prodluzovat/nedodrzet, stane-l se tak, tak to ale neni poruceni reklamcniho procesy, ale bude to zduvodneno treba spozdenim dodani dilu, apod. (a zde se potom postupuje pripad od priadu; opakovane posouvani terminu, neslusne jednani se zakaznkem - neobeznami s tim, ze oprava jeste neni hotova, jak bylo slibeno,...)
Zamitnuti reklmace:
- podat dalsi reklamaci, klidne i se stejnym podezrenim/popsanou zavadou (jiste pro tebe nepohodlne, ale jinou moznost nemas)
- a nebo: muzes si sjednat odborny posudek (soudni znalec), a na reklamaci trvat soudni cestou, a kdyz uspejes, budou ti proplaceny vsechny naklady jako i posudek, a treba i soudni naklady (ale tech se to tykat nemusi, zalezi na vyroku soudu), atd. (- ale to nema cenu vysvetlovat)
Penize:
- uz jsem uvedl > nemas ZADNY narok zadat penize ''jen tak'' zpet
- na vraceni penez mas narok v pripade, ze se jedna ''o 3 stejne zavady'' (jak je uvedeno), tj. ani v pripade trech ''ruznych'' zavad nemas tedy narok na vraceni penez ve smyslu - 3krat a dost (naval prachy)
- budou-li v reklmacnim protokolu vzdy uvedeny jine zavady, napriklad:
uznani reklamace - specifikace: deska
uznani - zdroj
uznani - nefunkcni vetrak > ....tak se nejedna o tri stejne zavady (a pripadne vraceni penez muze zkusit zadat na zaklade; ztraty duvery ke znacce/prodejci, vseobecna nespokojennost s vyrobkem, ...ale nikoli ''dejte m penize - me se to nezda'')
(- u veci jako je PC je potom tezke specifikovat ''opakujici se spejnou zavadu'', protoze ''vse souvisi se vsim'' - a tak opravdu zalezi na prodejci/nebo reklamacnim oddeleni, ktere je vyrizovanim rekamaci povereno)
Vice, nez 30cet dni:
- nebudes-li v zakonne lhute obeznamen > mas pravo pozadovat vraceni penez z duvodu ''poruseni/nedodrzeni reklamacniho radu'', ale je nutne zduraznit, ze v takovem pripade se servis/prodejce bude branit tim, ze napriklad:
- my jsme mu volali, on nam nezvedal telefon,
- my jsme mu poslali email (v odeslane poste ho ale uz nemame / a ty budes rikat, ze ti task jako tak zadny nedosel),
- rekl nam do telefonu, ze bere na vedomi a ted si to asi rozmyslel a snazi se z nas vyrazit penize, prestoze my jsme ho radne vyrozumneli
(neni dulezite specifikovat, kdo lze, ale toto je realney fakt, jak/byva postupovano > jake mas prava a prodejce povinnosti, a hypoteticke moznosti, jak se prodejce muze branit - treba i lhanim)
- samael.35
- Level 4
- Příspěvky: 1047
- Registrován: únor 08
- Bydliště: Košice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Problemy s Notebookom
Podobný problém mal (os Vista) kamarát s Asusom-raz ho zapol,inokedy nie. Chyba bola v zavírenej ramke.......! Prejdi si book či nemáš "návštevníka" ktorý to spôsobuje.
samael.35
- Žbeky
- Moderátor
-
Guru Level 13
- Příspěvky: 22288
- Registrován: květen 08
- Bydliště: Vsetín - Pardubice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Zaviřená ramka? Kdyby v ní byl vir tak po vypnutí kdy se ram přestane napájet by se z tama smazal pokud se nemýlím...
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
-
- člen HW spec týmu
-
Elite Level 12
- Příspěvky: 16119
- Registrován: květen 08
- Bydliště: České Budějovice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Zdravím.
Neotálej s reklamací. Nenech se vystrašit řečmi o tom, že jako něco vyměnili a přitom nevyměnili. Autorizované servisi komponenty neopravují, ale rovnou mění za nové. Důvod je prostý - stojí to nejméně času a peněz.
Po dvou opakovaných a třech různých závadách(většinou) máš nárok na výměnu přístroje nebo vrácení peněz. Rovněž můžeš požadovat vrácení peněz po uplynutí 30denní lhůty - ale je Tvou povinností se před vypršením lhůty informovat, jak to s reklamací vypadá a požadovat doklad o tom, že v ten a ten den Ti bylo oznámeno, že to není vyřešeno. Nemůžeš tam přijít den po a říkat, že to nestihli. Jinak Ti můžu potvrdit, že pokud to dáváš přímo do aut. střediska, tak to stihnou.
//doporučuji pozorně prostudovat reklamační řád od dodavatele. Máš tam vše popsané. Dle občanského zákoníku máš právo na odstoupení od smlouvy v případě opakované závady (není určeno kolik jich musí být) a toto upravuje reklamační řád, se kterým si souhlasil převzetím zboží! Jiná situace je v případě nákupu na IČO.
Neotálej s reklamací. Nenech se vystrašit řečmi o tom, že jako něco vyměnili a přitom nevyměnili. Autorizované servisi komponenty neopravují, ale rovnou mění za nové. Důvod je prostý - stojí to nejméně času a peněz.
Po dvou opakovaných a třech různých závadách(většinou) máš nárok na výměnu přístroje nebo vrácení peněz. Rovněž můžeš požadovat vrácení peněz po uplynutí 30denní lhůty - ale je Tvou povinností se před vypršením lhůty informovat, jak to s reklamací vypadá a požadovat doklad o tom, že v ten a ten den Ti bylo oznámeno, že to není vyřešeno. Nemůžeš tam přijít den po a říkat, že to nestihli. Jinak Ti můžu potvrdit, že pokud to dáváš přímo do aut. střediska, tak to stihnou.
//doporučuji pozorně prostudovat reklamační řád od dodavatele. Máš tam vše popsané. Dle občanského zákoníku máš právo na odstoupení od smlouvy v případě opakované závady (není určeno kolik jich musí být) a toto upravuje reklamační řád, se kterým si souhlasil převzetím zboží! Jiná situace je v případě nákupu na IČO.
Nikdy neříkej, že to nejde, protože se najde někdo, kdo o tom neví a udělá to!
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
-
- nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: září 09
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Aha
A ta reklamacna doba sa pocita od spísania reklamacneho formulara?
Ako to je pri kupovani cez ICO? Je tam nejaky vacsi rozdiel? (lebo sa ten notebook asi bral na ICO, ale nie som si isty,preto sa radsej pytam)
Co sa tyka virusu- to bola prva vec, ktoru som kontroloval jednak svojim antivirakom (NOD 32 v. 4) a potom este nejakymi online na nete
A ta reklamacna doba sa pocita od spísania reklamacneho formulara?
Ako to je pri kupovani cez ICO? Je tam nejaky vacsi rozdiel? (lebo sa ten notebook asi bral na ICO, ale nie som si isty,preto sa radsej pytam)
Co sa tyka virusu- to bola prva vec, ktoru som kontroloval jednak svojim antivirakom (NOD 32 v. 4) a potom este nejakymi online na nete
-
- člen HW spec týmu
-
Elite Level 12
- Příspěvky: 16119
- Registrován: květen 08
- Bydliště: České Budějovice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
To že nejde zapnout, nedělá virus. Reklamační doba se počítá od dne převzetí v servisu (tj. buď od přepravce nebo osobním podáním). Dnes si lze celkem snadno dohledat, kdy bylo zboží převzato. Nemusí Tě zajímat, že jim to týden leží někde na hromadě.
Pokud nakupuješ na IČO, tak např HP mají pouze 12m záruky, záleží na tom, co máš napsané na dodacím listu.
Pokud nakupuješ na IČO, tak např HP mají pouze 12m záruky, záleží na tom, co máš napsané na dodacím listu.
Nikdy neříkej, že to nejde, protože se najde někdo, kdo o tom neví a udělá to!
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
-
- nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: září 09
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Cize tych 30 dni plati od kedy to posle predajca do servisu (spravne som to pochopil?). A zakon nejako nehovori aj o tom, ze keby si to predajca zbytocne dlho nechaval u seba a skusal, ci to neopravi sam namiesto toho aby to poslal do servisu?
Mam notebook, ktory aj na ICO ma 24 mesacnu zaruku, cize este stale mam notebook v zaruke
Mam notebook, ktory aj na ICO ma 24 mesacnu zaruku, cize este stale mam notebook v zaruke
-
- člen HW spec týmu
-
Elite Level 12
- Příspěvky: 16119
- Registrován: květen 08
- Bydliště: České Budějovice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Problemy s Notebookom
Pokud si to zákazník nepošle do servisu sám, tak se počítá lhůta ode dne příjmu (doručený balík nebo osobní předání) u dodavatele.
Nikdy neříkej, že to nejde, protože se najde někdo, kdo o tom neví a udělá to!
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
Chcete si nechat sestavit nový počítač?
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0
- 1772
-
od andrej71
Zobrazit poslední příspěvek
26 bře 2025 22:07
-
- 8
- 6255
-
od Qinter
Zobrazit poslední příspěvek
28 črc 2024 12:26
-
- 6
- 2912
-
od kecalek
Zobrazit poslední příspěvek
12 zář 2024 10:53
-
- 0
- 1760
-
od walderan
Zobrazit poslední příspěvek
25 úno 2025 11:41
-
-
Problémy v síti na obrázku - proč nemůžou počítače komunikovat mezi sebou Příloha(y)
od zuzana3 » 25 pro 2024 20:33 » v Administrace sítě - 7
- 4847
-
od zuzana3
Zobrazit poslední příspěvek
25 pro 2024 22:23
-
Zpět na “Problémy s hardwarem”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů