C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ? Vyřešeno
- Tomasb98
- Level 4
- Příspěvky: 1012
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Hradec Králové
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ? Vyřešeno
Ahoj prosím poraďte jak mám udělat aby program rozpoznal množinu červených a černých čísel ? Program funguje asi takhle - hráč klikne že chce vsadit třeba na červená čísla při tom se vygeneruje náhodné číslo (což bude místo kde se na ruletě kulička zastaví) ale jak poznat že to číslo patří do té množiny červených čísel ? Sudé/liché nebo kdy je ta množina čísel např od 1 do 12 není problém napsat pomocí if a else ale když ta množina je takhle rozházená tak mě nic nenapadá.
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Tak si ty čísla rozděl: Na červená a modrá čísla.
Doufám, že jsem to dobře pochopil.
Doufám, že jsem to dobře pochopil.
- domitea
- Tvůrce článků
-
Level 4.5
- Příspěvky: 1971
- Registrován: červen 09
- Bydliště: Královehradecký kraj
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Co mají všechna lichá čísla společného? Že zbytek po dělení 2 je 1. Na zbytek po dělení je modulo (%):
Platí to samozřejmě za předpokladu, že barvy střídají, což u rulety nevím
Kód: Vybrat vše
if (cislo % 2 == 1)
{
// cislo je liche
}
else
{
// je sude
}
Platí to samozřejmě za předpokladu, že barvy střídají, což u rulety nevím

- Tomasb98
- Level 4
- Příspěvky: 1012
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Hradec Králové
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
dometea: Ano to právě vím ale na ruletě právě nejsou že červený se rovná sudý a černý = lichý je to tak na střídačku.
tobruk: A mohl by jsi to nějak rozvést ?
Nebo jednodušeji máme množinu A s čísly {1,2,7,8,15,21} a jak zjistím že nějaké číslo (které se třeba náhodně vygeneruje) patří do této množiny ?
tobruk: A mohl by jsi to nějak rozvést ?
Nebo jednodušeji máme množinu A s čísly {1,2,7,8,15,21} a jak zjistím že nějaké číslo (které se třeba náhodně vygeneruje) patří do této množiny ?
Naposledy upravil(a) Tomasb98 dne 18 kvě 2014 19:45, celkem upraveno 1 x.
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Lichá třeba modrá skupina a sudá červená. Asi jsem to špatně pochopil hele 

- Tomasb98
- Level 4
- Příspěvky: 1012
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Hradec Králové
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Tak ano kdybych si chtěl ulehčit práci tak bych takhle mohl ruletu modifikovat 

Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
A proč chceš mít práci těžší? Cílem programátora je najít tu nejlepší a nejrychlejší cestu 

- Tomasb98
- Level 4
- Příspěvky: 1012
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Hradec Králové
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Určitě bych to mohl využít i jinde. 

- domitea
- Tvůrce článků
-
Level 4.5
- Příspěvky: 1971
- Registrován: červen 09
- Bydliště: Královehradecký kraj
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Ok, nevadí 
Tak nezbude nic jiného než si třeba červená čísla nasázet do pole a ručně si je tam nasázet. A potom, pokud to číslo je v poli, tak je červené, pokud v poli není, tak je černé.

Tak nezbude nic jiného než si třeba červená čísla nasázet do pole a ručně si je tam nasázet. A potom, pokud to číslo je v poli, tak je červené, pokud v poli není, tak je černé.
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
A co takhle mít prostě dvě pole, třeba s názvy modre[] a cervene[], a v nich seznam čísel v každé skupině? Pak jen projdeš to pole které odpovídá volbě hráče, a zjistíš jestli v něm to číslo je nebo není.
Ale pokud bys chtěl udělat skutečnou ruletu (nejlépe pro víc hráčů), tak každé číslo má několik různých vlastností, to bych pak řešil spíš přes struktury, které by obsahovaly všechny složky pro každé číslo. No, ale ty struktury bys stejně měl v nějakém poli a porovnával příslušnou podle toho jaké číslo padlo.
Ha, domitea už popsal něco podobného. Tak ještě dodám že ta pole si můžeš naplnit čísly už při jejich deklaraci.
Ale pokud bys chtěl udělat skutečnou ruletu (nejlépe pro víc hráčů), tak každé číslo má několik různých vlastností, to bych pak řešil spíš přes struktury, které by obsahovaly všechny složky pro každé číslo. No, ale ty struktury bys stejně měl v nějakém poli a porovnával příslušnou podle toho jaké číslo padlo.
Ha, domitea už popsal něco podobného. Tak ještě dodám že ta pole si můžeš naplnit čísly už při jejich deklaraci.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
- Tomasb98
- Level 4
- Příspěvky: 1012
- Registrován: červen 13
- Bydliště: Hradec Králové
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: C# - Hra ruleta, jak poznat červené a černé ?
Aha takže pole díky, to jsme zrovna moc neprobíraly prohledám net a ty super učebnice
...

Zpět na “Programování a tvorba webu”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů