MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek* Vyřešeno

Programy pro práci v kanceláři (Word, Excel, Access…=>Office)

Moderátor: Mods_senior

Karbos
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: červen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek*

Příspěvekod Karbos » 13 čer 2014 14:43

Ahoj,
potřeboval bych poradit v MS EXCEL 2007 s několika problémy při vytváření uživatelských tabulek (slouží pro větší skupinu uživatelů):

1) jde podmíněnně zamknout buňka? - např. v sloupci B bude na výběr mezi několika druhy např. jídel. V dalších sloupcích C-X budou např. jednotlivé suroviny. A já potřebuju, aby pro určitý typ jídel nešly některé suroviny vůbec zadat, tj. aby daná buňka nebyla přístupná. A naopak, pokud by se opět změnila hodnota ve sloupci B, tak aby se zpřístupnila?

2) V databázi je ve slupci K je na výběr s přednastaveného menu pomocí funkce ověření dat několik stavů jednání se zákazníkem. V dalším sloupci je pak uveden týden dalšího kontaktu. Tento se však vztahuje pouze k některým možnostem předchozího sloupce. To vyřeším viz. výše. Ve chvíli, kdy budu mít zadánu správnou hodnotu ve sloupci K a zadán datum ve sloupci L, tak je to OK. Ale když bych změnil hodnotu ve sloupci K (např. na "zákazníkovi nikdy nevolat"), tak už zůstane zadaná hodnota ve sloupci L, tj. zůstane tam ten "týden dalšího kontaktu....Co s tím?

3) Šlo by nějak nastavit, aby se při zavření souboru vyply všechny filtry ve všech listech sešitu?

4) Jde zakázat do listu vkládat data přes clipboard? Jde mi o to, že buňky, do kterých uživatel nemá co zasahovat zamknu. To je OK. Ale protože je línej, tak si do buněk, do kterých psát má kopíruje např. čísla zákazníka z různých jiných programů, wordu,.... a rozhasí tím formát cíle podle formátu zdroje a v lepším případě na to zareagují nastavené vzorce chybou "#REF!". Tomu chci zabránit.

Prosím jakoukoliv radu.

Díky moc.
Naposledy upravil(a) Rewqa dne 13 čer 2014 14:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: *úprava nadpisu.

Reklama
d1amond
člen HW spec týmu
Elite Level 12
Elite Level 12
Příspěvky: 16119
Registrován: květen 08
Bydliště: České Budějovice
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek*

Příspěvekod d1amond » 13 čer 2014 15:26

Určitě to půjde, ale ne bez maker. Přilož sem sešit jako vzor.
Nikdy neříkej, že to nejde, protože se najde někdo, kdo o tom neví a udělá to!
Chcete si nechat sestavit nový počítač?

Karbos
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: červen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek*

Příspěvekod Karbos » 16 čer 2014 10:58

Přiložil jsem vzor tabulky. Celá tabulka je v reálu složitější, možností víc,... Jde mi o princip, jak toho dosáhnout.

Např. u toho makra na vynutí všech filtrů - to by šlo. Jenže reálný stav věci je cca 25 obchodních míst, sdílená tabulka, 25 listů s daty + součotvé listy, cca 1500 řádků dat v každém listu. Takže makro, které se mi podařilo nahrát sice při uzavření vrátí všechny filtry na celkové zobrazení, ale takové ukládání pak trvá cca 1,5 minuty (protože "nulujue" cca 12 x 25 filtrů, a to mi uživatelé nevydrží...Je fakt, že jsem dělal jeden filtr po druhým, ale možná to půjde jednodušeji.

K tomu vzoru:
- chlazený je jenom losos, kapr
- mražená je treska.

Je tedy potřeba, aby při zvolení chlazený / mražený byly zpřístupněny pouze konkrténí ryby. Ideálně, když se změní např. z chlazenýho na mražený či obráceně, tak aby se případně zadaný hodnoty ano/ne ve sloupcích u jednotlivých ryb, které nejsou chlazený / mražený v nabídce smazaly.

Analogicky je to u stavu obchodu. Když zadá uživatel předána nabídka, tak nesmí mít přístupný sloupec J, pokud dá "nabídka akceptována" tak do J musí jít zapisovat a pokud změní na "nemá zájem", tak aby se hodnota ve sloupoci J smazala (když tam předtím měl nabídka akceptována a zadaný týden).

A k bodu 1 - aby nešly do sloupce B a C kopírovat data přes clipboard, ale pouze ručně psát.

Jestli Tě něco napadne, budu rád.

Díky
Přílohy
vzor2.xls
(31 KiB) Staženo 22 x

cmuch
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1547
Registrován: březen 11
Bydliště: Drsná Vysočina :D
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek*  Vyřešeno

Příspěvekod cmuch » 20 čer 2014 17:50

Viz první příspěvek

bod 3)
vypnutí filtrů bych dal spíše asi do otevření sešitu (pro ex2010)

Kód: Vybrat vše

Private Sub Workbook_Open()

  Dim ws As Worksheet

  For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    If Not ws.AutoFilter Is Nothing Then
      If ws.FilterMode = True Then
        ws.ShowAllData
      End If
    End If
  Next
End Sub


bod4)
http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=35&t=134511

Karbos
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: červen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: MS EXCEL - poraďte při vytváření uživatelských tabulek*

Příspěvekod Karbos » 24 čer 2014 21:24

Díky


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • EXCEL -jak otevřít 2 excel sobory abych je viděla současne a samostatně
    od Ketty02 » 30 srp 2024 21:19 » v Vše ostatní (sw)
    2
    4831
    od Riviera kid Zobrazit poslední příspěvek
    02 zář 2024 16:21
  • Přechod z Excel 21 na Excel 24
    od Snekment » 29 led 2025 13:46 » v Kancelářské balíky
    2
    12250
    od Snekment Zobrazit poslední příspěvek
    29 led 2025 15:05
  • Pohoda a excel Příloha(y)
    od brownwld » 06 kvě 2025 17:28 » v Kancelářské balíky
    1
    4837
    od atari Zobrazit poslední příspěvek
    07 kvě 2025 09:41
  • Excel - výpočet nočních hodin Příloha(y)
    od Uziv00 » 17 říj 2024 11:22 » v Kancelářské balíky
    3
    3363
    od lubo. Zobrazit poslední příspěvek
    24 říj 2024 00:00
  • Tisk sloupců vedle sebe na A4 - Excel
    od atari » 24 dub 2025 10:51 » v Kancelářské balíky
    5
    3954
    od atari Zobrazit poslední příspěvek
    26 dub 2025 09:11

Zpět na “Kancelářské balíky”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů