Ani tohle moc nesedi:
"Reagoval jsem na to,že jako první měl přes 40GB Wolfenstein a poté už všechny vydané hry nemají méně"
Skoro bych se vsadil, ze 99 nove vydanych her ze 100 ma podstatne mene, nektere i jen par desitek MB.
V prvnim prispevku pises, ze tu tendenci se zvetsovanim velikosti zacal as Wolfenstein - coz je presne vyznam tech dvou prvnich vet tak jak jsou napsane.
Ja na to rikam, ze 40 GB na 2 TB disku vadi podstatne mene, nez 36 MB na disku ktery ma 105 MB. Navic Wolf zdaleka neni prvni hra ktera zabira pres 40 GB. Je spousta starsich her, ktere dokazi byt jeste o hodne vetsi.
Neustálé zvětšování velikosti her Vyřešeno
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Nejlepší PC střílečka má jen 88 MB, je zcela zdarma a garantuji vám, že se do 2. levelu nedostanete
Phobia III >>> recenze >>> http://plnehry.idnes.cz/phobia-iii-zabi ... y-akcni_bw

- Pic
- Moderátor
-
Guru Level 13
- Příspěvky: 23292
- Registrován: září 06
- Bydliště: Východní Čechy
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Zase jedno téma , která nikam nevede, protože to je jen naříkání na cizím hrobě. Nikdo tady na fóru velikost her neovlivní jen se mlátí prázdná sláma.
Přečti si pravidla tohoto fóra! Přečetl jsi si nejprve manuál? Piš tak, abychom Ti rozuměli! Na SZ neodpovídám na požadavky řešení Vašich problémů s PC!
Nic není dokonalé, ani člověk!
Nic není dokonalé, ani člověk!
- satik
- Level 6
- Příspěvky: 3509
- Registrován: leden 15
- Bydliště: Krkonoše
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Je to jednoduché, velikost roste, protože roste detailnost scén. A když máš texturu s dvojnásobnými rozměry (třeba 256*256 -> 512*512), tak její velikost se zčtyřnásobí.
Co všechno nám zabírá místo:
Modely
Velikost modelu záleží na počtu vertexů (=detailnost modelu) a množství další metainformací (UV souřadnic do textury, info pro animace apod.), případně LODech - jednodušší verze objektu, které se zobrazují na větší vzdálenost nebo třeba pro vykreslování stínů, pro kolize/fyziku apod.
Velikost detailního herního modelu může být klidně i 200 MB (teď tu na jeden takový model vozidla koukám - má 100 000 trojuhelniku, 30 LODů), i když typicky je to mnohem míň a většina objektů má jen pár desítek KB.
Textury
Tohle je asi to hlavní, co žere většinu místa - jedna detailnější textura (4096*4096px) zabírá 4096*4096*4 = 64 MB. Samozřejmě ji můžeš zkusit zkomprimovat, ale musíš zachovat rozumnou kvalitu textury, takže to nebude moc.
Teď si vem, že těch textur model může mít víc - jednu pro kůži, jednu pro oblečení, další pro zbraň a jinou výbavu. No a tím nekončíme, dneska už doba pokročila, takže už se k vykreslování nepoužívá jen obyčejná textura, ale ještě si ke všem těm texturám přidej normálovou mapu, displacement mapu, bumpmapu, případně i třeba lightmapu, pokud máš někde předpočítaný osvětlení a další, třeba pro teselaci...
A pak je tu ještě terén, který (kromě toho, že taky na sobě má spousty textur) se obvykle ukládá ve formě heightmap - pokud bys měl uloženou výšku pro každý metr terénu, tak mapa 10x10km zabere při 16bitové přesnosti (=0,1 metru přesnost při maximálním rozdílu výšek 6500m) cca 200 MB a v některých hrách máš dneska už i mapy 100x100 km (to už je 20 GB na mapu) a víc.
Zvuky
Pokud chceš zachovat vysokou kvalitu hudby a zvuků, může to taky v závislosti na hře být stovky MB až několik GB.
Pak tu jsou ještě věci jako animace, skripty apod., ale ty už toho obvykle nezaberou tolik.
Co všechno nám zabírá místo:
Modely
Velikost modelu záleží na počtu vertexů (=detailnost modelu) a množství další metainformací (UV souřadnic do textury, info pro animace apod.), případně LODech - jednodušší verze objektu, které se zobrazují na větší vzdálenost nebo třeba pro vykreslování stínů, pro kolize/fyziku apod.
Velikost detailního herního modelu může být klidně i 200 MB (teď tu na jeden takový model vozidla koukám - má 100 000 trojuhelniku, 30 LODů), i když typicky je to mnohem míň a většina objektů má jen pár desítek KB.
Textury
Tohle je asi to hlavní, co žere většinu místa - jedna detailnější textura (4096*4096px) zabírá 4096*4096*4 = 64 MB. Samozřejmě ji můžeš zkusit zkomprimovat, ale musíš zachovat rozumnou kvalitu textury, takže to nebude moc.
Teď si vem, že těch textur model může mít víc - jednu pro kůži, jednu pro oblečení, další pro zbraň a jinou výbavu. No a tím nekončíme, dneska už doba pokročila, takže už se k vykreslování nepoužívá jen obyčejná textura, ale ještě si ke všem těm texturám přidej normálovou mapu, displacement mapu, bumpmapu, případně i třeba lightmapu, pokud máš někde předpočítaný osvětlení a další, třeba pro teselaci...
A pak je tu ještě terén, který (kromě toho, že taky na sobě má spousty textur) se obvykle ukládá ve formě heightmap - pokud bys měl uloženou výšku pro každý metr terénu, tak mapa 10x10km zabere při 16bitové přesnosti (=0,1 metru přesnost při maximálním rozdílu výšek 6500m) cca 200 MB a v některých hrách máš dneska už i mapy 100x100 km (to už je 20 GB na mapu) a víc.
Zvuky
Pokud chceš zachovat vysokou kvalitu hudby a zvuků, může to taky v závislosti na hře být stovky MB až několik GB.
Pak tu jsou ještě věci jako animace, skripty apod., ale ty už toho obvykle nezaberou tolik.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
- Difadon
- Level 2.5
- Příspěvky: 323
- Registrován: leden 14
- Bydliště: Špindlerův Mlýn
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Já myslím, že v současné době při velikosti HDD či SDD a jejich cenách už tolik na velikosti dat nezáleží. :)
- Speed_dead
- Level 6
- Příspěvky: 3281
- Registrován: duben 10
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
U klasických HDD to už tolik nebolí, ale jen málo lidí si může dovolit koupit terový SSD. 

Google ví skoro vše. Ale někdy je problém co tam napsat, aby to našlo to, co hledám.
Pokud se to nepovede, vypadne tuna nepoužitelných odkazů a nebo taky nic.
Pokud se to nepovede, vypadne tuna nepoužitelných odkazů a nebo taky nic.
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Velikost her roste souběžně s kapacitou na disku. dneska jsou ve všem 0.5 tera disky a 40 giga se v tom ztratí. Navíc kvalita her i když se ti to u wolfensteina nezdá roste raketovou rychlostí.
Chcete hru s otevřeným světem a smrtícími auty? Zkuste Mad Max!
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Roste zejmena technicka kvalita, ale ve spouste pripadu na ukor hratelnosti.
Pred 20 lety by si nikdo nedovolil vydat Ackovy titul ktery je dohrany za 3-4 hodiny. Dneska to zakaznikum zrejmne nevadi a kupuji jak zbesili, hlavne kdyz to ma peknou grafiku.
Phobia III je proti strileckam na Amize az trapne jednoducha
Staci si uvedomit ze to neni Xenon II kde jde vsechno sestrelit jakoukoliv zbrani.
Pred 20 lety by si nikdo nedovolil vydat Ackovy titul ktery je dohrany za 3-4 hodiny. Dneska to zakaznikum zrejmne nevadi a kupuji jak zbesili, hlavne kdyz to ma peknou grafiku.
Phobia III je proti strileckam na Amize az trapne jednoducha

Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Tady nejde o to, že je stylem Phobia III jednoduchá, ale o zábavnost a složitost, málokdo se dostane do 2. levelu, ale při vhodné taktice a "šíleném" zápalu se lze prostřílet i do 4. a 5. levelu, jak mohu sám dosvědčit ...
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Dneska se tomu nedivim, ze u trochu tezsi hry se vetsina lidi nedostane dal. Kdyz jzou zvykli ze se jim samo doplnuje zdravi kdyz se na chvili zastavi. Call of Duty a spol tak dohraje kazdy kdo ma obe ruce leve.
Jenze dneska nejde o zabavu, ale o grafiku - kazdy chce aby ta hra bezela ve full HD na max detaily (proto ta hra zabira 80 GB), za par hodin dohrano a dal to nikoho nezajima.
Kdyz nekomu podstrcim nejakou legendarni hru z 90tych let, tak ho to do 5 minut prestane bavit ze se to neda hrat. A to se jedna o tak jednoduche hry jako Ducktales nebo Moonstone.
Jenze dneska nejde o zabavu, ale o grafiku - kazdy chce aby ta hra bezela ve full HD na max detaily (proto ta hra zabira 80 GB), za par hodin dohrano a dal to nikoho nezajima.
Kdyz nekomu podstrcim nejakou legendarni hru z 90tych let, tak ho to do 5 minut prestane bavit ze se to neda hrat. A to se jedna o tak jednoduche hry jako Ducktales nebo Moonstone.
Re: Neustálé zvětšování velikosti her
Aeron píše:... kvalita her i když se ti to u wolfensteina nezdá roste ...
Roste akorát objem, nikoliv kvalita. Ovšem pokud pod pojmem "kvalita" rozumíš počet barevných teček na monitoru, je pochopitelné že ti uniká, že skutečná kvalita her spočívá v něčem jiném než ve vizuálních efektech. Ono je to stejné jako se současnými filmy, také jsou plné úžasných a ještě úžasnějších digitálních efektů, ale celkově jsou úplně o hovně. Přesto jejich "kvalita" roste, že.
Jen pro zajímavost, na procházení bludiště podobného tomu ve Wolfensteinu 3D stačí program o velikosti 128 bajtů!
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
automaticke nastaveni velikosti komentare v Excelu
od Mikik Block » 04 zář 2024 15:17 » v Kancelářské balíky - 0
- 3174
-
od Mikik Block
Zobrazit poslední příspěvek
04 zář 2024 15:17
-
-
-
Nelze vytvořit oddíl o velikosti volného místa na HDD Příloha(y)
od Ddwarf » 25 led 2025 07:31 » v Windows 11, 10, 8... - 7
- 2791
-
od atari
Zobrazit poslední příspěvek
26 led 2025 09:16
-
-
- 0
- 2726
-
od krystofb
Zobrazit poslední příspěvek
23 pro 2024 11:35
-
-
Neustále mi mizí body obnovení ve Win 10 - co s tím? Příloha(y)
od Minapark » 25 srp 2024 19:26 » v Windows 11, 10, 8... - 38
- 15747
-
od Minapark
Zobrazit poslední příspěvek
16 zář 2024 10:58
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů