Příspěvekod Stinger » 07 čer 2011 17:22
Zdravím ... mi také "sloužil" řádu let a až letos začaly s ním problémy, které shrnuté vypadají takto:
Asi nebylo pochopené oč se mi v dotazu jednalo a tak to zopakuji – neumím to však jednou či dvěma větami a tak:
Před nějakým časem Thb opět přestal být funkční = při pokusu odeslat neb uložit napsaný mail s malou přílohou – cca několik KB - se zobrazilo okno s informací, že je přeplněná ta či ona složka /D.p., O.p., Koncept/ .
Nepomohlo to obligátní doporučení, že je potřeba provádět údržbu složek (nabídka "Soubor/Provést údržbu složek") … a že až po údržbě složek totiž dojde k fyzickému vymazání e-mailů z disku.
Toto doporučení bylo nefunkční = okno s textem o přeplněnosti složek se pak i nadále zobrazovalo.
Ježto výše zmíněné doporučení bylo k ničemu , tak jsem obsah oněch složek doopravdy smazal až v ve sl. App Data ... /v XP to byly D.a.S./ ... : -----> i tak to bylo jen symbolická očista = ve složkách bylo jen po několika KB či MB "obsahu.“
Nepomohla pak ani odinstalace Thb a smazání zbytků programu v registru … a ani nová instalace Thb nepřinesla změnu /!!!/ = stále se zobrazovaly okna o přeplněností jednotlivých složek …
Samozřejmostí bylo nám dostupné vyčištění registru = CCleaner, Wise reg. cleaner, TuneUp Utilities …
Pomohlo až vytvoření nového profilu … pak šlo vytvořit přístup k jednotlivým účtům, naimportovat a doplnit adresář a Thb byl opět funkční, ale jen cca na 1 měsíc.
Pak se najednou při pokusu o otevření Thb začalo objevovat, zobrazovat okno s textem: "Aplikace Thunderbird je již spuštěna, ale neodpovídá. Pro otevření nového okna musíte nejprve ukončit původní proces Thunderbird, nebo restartovat váš systém."
Ve Správci úloh /Aplikace, Procesy/ však nebyl Thb zobrazen a tudíž nemohl být spuštěný … a ani pak ukončený …
Dtto platilo i o registru, kde Thb také nebyl "k vidění“
V poradnách mi bylo doporučené např. toto:
Podívejte se do adresáře s profilem (viz článek Umístění dat aplikací Mozilla), zda se v něm nachází¬ soubor parent.lock. Pokud ano, tak tento soubor smažte.
Provedl jsem průzkum, ale ve zmíněné složce C:\Users\XYZ\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\z2uzo5th.Rene Negro ... soubor parent.lock bohužel - pro mě - nebyl ...
Byl jsem v koncích a opětné používání a využívání Thb jsem řešil vytvořením nového profilu Thb a následně jeho zprovoznění …v krátké době /cca 2 měsíců/ již po druhé …
Ale opět si myslím, že vše není OK:
V sestavě zobrazených všech v PC nainstalovaných programů /Všechny programy/ sice Mozilla Thunderbird byl, ale jako 1. byl zobrazen M. Thb. Nouzový režim a i po pokusu o zobrazení Thb v nabídce Start byl zobrazen pouze Thb- Nouzový režim … a tudíž nešlo do Thb doinstalovat např. Kalendář či soubor České slovníky pro opravy pravopisu …
To mě dost iritovalo a tak jsem v sestavě nainstalovaných programů jednoduše odstranil položku, řádek M.Thb -Nouzový režim a … a je zatím klid = do Thb šlo doinstalovat mi potřebné doplňky.
Je tu ovšem – po dřívějších zkušenostech – opodstatněná obava, že si Thb opět něco "vymyslí“ a že bude opět nefunkční …
PC ve kterém máme nainstalován a využíván Thb, tak tento PC zajišťuje svým podílem funkčnost naší fy … a tudíž každý "výpadek“ kteréhokoliv programů má pak citelný negativní dopad do prosperity naší fy.
Je zajímavé, že pokud jsme používali v PC WinXP, tak s Thb nebyly problémy – po přechodu na Win7 64 bit – cca před rokem – začaly potíže s Thb = občas byl nefunkční, řešili jsme to buď přeinstalací programu neb letos již po třetí přechodem na nový profil.
Kromě THb využíváme ještě i služby WLM a OU – ty "pracují- slouží" bezproblémově od jejich nainstalování do PC s novým OS = Win7 Pro 64 bit.
No a mě by zajímala osvěta k popsanému problému s Thb v našem PC … musí přece existovat nějaké vysvětlení či popis toho, co mnou uvedené problémy způsobuje …
Jen mě udivuje, že z žádné Poradny /Mozilla,Žive,CHIP,PC-help, PC rady/ jsem nedostal ani jednu "využitelnou" odpověď k řešení či k popisu popsaného "neduhu Thb“ ….