domitea: To je trochu jiná váhová kategorie, a řekni sám, kolik je stíhaček které dokážou vlastní silou couvat?

Navíc je to ďábelská nadupaná mašina, pozdější verze Viggenu a MiG-25 jsou jediné dva stroje které měly šanci na sestřel Blackbirdu!
Damned: Kamov má odhlučněný rotor, jako většina moderních vrtulníků, takže tam to plácání není tak výrazné jako bývalo třeba u Mi-17.
S tím dokazováním to bude trochu složitější, protože tady pracuje Zénonův paradox - pozorováním se mění vlastnosti pozorovaného objektu. Takže se obávám že tohle bude muset rozhodnout Schroedingerova kočka
On vlastně také dodnes nikdo nevysvětlil proč a jak přesně funguje tranzistor, teorií je několik, žádná stoprocentně prokázaná, a přesto ti jich v počítači spolehlivě fárá miliarda...
Co se relativity rychlosti týče, mám tu jednu krásnou historku z deníku pilota SR-71:
One day, high above Arizona , we were monitoring the radio traffic of all the mortal airplanes below us. First, a Cessna pilot asked the air traffic controllers to check his ground speed. "Ninety knots," ATC replied. A twin Bonanza soon made the same request. "One-twenty on the ground," was the reply. To our surprise, a navy F-18 came over the radio with a ground speed check. I knew exactly what he was doing. Of course, he had a ground speed indicator in his cockpit, but he wanted to let all the bug-smashers in the valley know what real speed was. "Dusty 52, we show you at 620 on the ground," ATC responded. The situation was too ripe. I heard the click of Walter's mike button in the rear seat. In his most innocent voice, Walter startled the controller by asking for a ground speed check from 81,000 feet, clearly above controlled airspace. In a cool, professional voice, the controller replied, "Aspen 20, I show you at 1,982 knots on the ground." We did not hear another transmission on that frequency all the way to the coast.