RAM 8GB na hry

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Uživatelský avatar
tomas561
Level 2
Level 2
Příspěvky: 169
Registrován: říjen 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

RAM 8GB na hry

Příspěvekod tomas561 » 24 lis 2013 14:12

Ahoj, potřeboval bych poradit. Když si koupím RAM 8GB (mám 4GB), zvětší se FPS her? A Nebudou se tolik sekat?
AMD FX-6300/ASRock 980DE3/2x Team 4GB DDR3/Palit GTX 760 2GB GDDR5/Gembird 500W/Kingston SSD 60GB/Seagate Barracuda 7200.12 1TB HDD

Reklama
Uživatelský avatar
zvuk
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1237
Registrován: říjen 12
Bydliště: Brno/DDWORLD
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod zvuk » 24 lis 2013 14:15

jakí maš pc
Jeden Google vládne všem, jeden jim všem káže a všechny do temnoty sváže.
[spoiler=]HW monitor http://www.slunecnice.cz/sw/hwmonitor/
combofix http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/
HD tune http://www.hdtune.com/
crystal disk info http://www.edownload.cz/sw/crystaldiskinfo/[/spoiler]

Uživatelský avatar
proofer
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1421
Registrován: listopad 12
Bydliště: Zlínský kraj
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod proofer » 24 lis 2013 14:17

záleží na zbytku pc
Intel Core i3-4150| GIGABYTE GA-B85-HD3 |Kingston HyperX Fury Blue 4GB DDR3 1600+/2x/Transcend JetRam 2GB DDR3 1333 /8GB/ |Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB |EVGA 500B |MSI R9 270X GAMING 2G@1180/1500 |CoolerMaster K350 |Benq VW2245Z |A4Tech Bloody V8

Uživatelský avatar
strikis
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1013
Registrován: srpen 09
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod strikis » 24 lis 2013 14:17

JAKÍ??? :shock: :shock: :shock: :shock:
NTB : Lenovo Y570
Intel Core i5-2450M (Sandy Bridge, 2.5GHz, TB až 3.2GHz)
Nvidia GeForce GT555M 2GB
HDD: 750GB / SSD 32GB
RAM : 8GB 1333 MHZ
Windows 7 Ultimate 64-bit OEM :(

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54904
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod petr22 » 24 lis 2013 14:17

Ne, naprosta vetsina (99%) her neumi vyuzit vic nez 2GB RAM.

Na to aby hra mohla pouzit vic, musi existovat 64bitova verze. Pak pamet pomuze pokud se hra seka kvuli nedostatku pameti.

FPS zvysi pouze vykonnejsi procesor a graficka karta (podle toho, co je zatizeno pri hre na 100%)

Uživatelský avatar
strikis
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1013
Registrován: srpen 09
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod strikis » 24 lis 2013 14:18

No maximálně se mu může zlepšit rychlost načítání her , ale i to je spíše o disku :)
NTB : Lenovo Y570
Intel Core i5-2450M (Sandy Bridge, 2.5GHz, TB až 3.2GHz)
Nvidia GeForce GT555M 2GB
HDD: 750GB / SSD 32GB
RAM : 8GB 1333 MHZ
Windows 7 Ultimate 64-bit OEM :(

Uživatelský avatar
tomas561
Level 2
Level 2
Příspěvky: 169
Registrován: říjen 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod tomas561 » 24 lis 2013 14:19

Moje sestava:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/24/2013, 14:18:44
Machine name: TTMA
Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.130531-1504)
Language: Czech (Regional Setting: Czech)
System Manufacturer: Acer
System Model: TravelMate 5742G
BIOS: InsydeH2O Version V1.05
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 370 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3958MB RAM
Page File: 2097MB used, 2565MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.02.9200.16384 64bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GT 420M
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GT 420M
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0DF1&SUBSYS_04871025&REV_A1
Display Memory: 2695 MB
Dedicated Memory: 972 MB
Shared Memory: 1723 MB
Current Mode: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Obecný monitor PnP
Monitor Model: unknown
Monitor Id: AUO23EC
Native Mode: 1366 x 768(p) (60.042Hz)
Output Type: Internal
Driver Name: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um
Driver File Version: 9.18.0013.3158 (English)
Driver Version: 9.18.13.3158
DDI Version: 11
Feature Levels: 11.0,10.1,10.0,9.3,9.2,9.1
Driver Model: WDDM 1.2
Graphics Preemption: DMA
Compute Preemption: DMA
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 10/16/2013 01:48:05, 18243632 bytes
WHQL Logo'd: n/a
WHQL Date Stamp: n/a
Device Identifier: {D7B71E3E-4EB1-11CF-C37F-8A241CC2C435}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0DF1
SubSys ID: 0x04871025
Revision ID: 0x00A1
Driver Strong Name: oem2.inf:0f066de3dbf5610f:Section049:9.18.13.3158:pci\ven_10de&dev_0df1&subsys_04871025
Rank Of Driver: 00E00001
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C ModeVC1_C ModeWMV9_C
DXVA2 Modes: DXVA2_ModeMPEG2_IDCT DXVA2_ModeMPEG2_VLD DXVA2_ModeVC1_VLD DXVA2_ModeVC1_IDCT DXVA2_ModeWMV9_IDCT DXVA2_ModeH264_VLD_NoFGT
Deinterlace Caps: {6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{F9F19DA5-3B09-4B2F-9D89-C64753E3EAAB}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
D3D9 Overlay: Supported
DXVA-HD: Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
AMD FX-6300/ASRock 980DE3/2x Team 4GB DDR3/Palit GTX 760 2GB GDDR5/Gembird 500W/Kingston SSD 60GB/Seagate Barracuda 7200.12 1TB HDD

Uživatelský avatar
Widlajz
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1082
Registrován: prosinec 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod Widlajz » 24 lis 2013 14:24

Nemá smysl upgradovat RAM, nebude se konat žádný nárůst výkonu. Pokud nepracuješ s foto/video více RAM v dnešní době nemá smysl.
AMD Ryzen 5 5600x
MSI B450-A PRO
16GB DDR4 3200MHz
XFX AMD RADEON RX 6700 XT
EVGA GQ 750

Uživatelský avatar
WortCZ
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 723
Registrován: červenec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod WortCZ » 24 lis 2013 14:26

No stačili nám jen ty komponenty, ne celý log... :D no sestava je dobrá. V jakých hrách máš problém, na jaké nastavení a rozlišení hraješ? A většina her ani nevyužije plně 3GB, takže je to zbytečnost. A sekat se to bude i tak, RAM je pouze na rychlost zobrazení. Čili operační paměť... výkon nebude vyšší ve hrách.

Uživatelský avatar
Widlajz
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1082
Registrován: prosinec 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod Widlajz » 24 lis 2013 14:28

Jak tak na to koukám samotný problém je v CPU a v GK.
AMD Ryzen 5 5600x
MSI B450-A PRO
16GB DDR4 3200MHz
XFX AMD RADEON RX 6700 XT
EVGA GQ 750

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54904
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod petr22 » 24 lis 2013 14:29

Ani s CPU, ani s GPU samozrejmne nic udelat nejde.

Uživatelský avatar
tomas561
Level 2
Level 2
Příspěvky: 169
Registrován: říjen 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RAM 8GB na hry

Příspěvekod tomas561 » 24 lis 2013 14:30

Problém mám při hře Assassins creed IV: black flag hraji to na velmi nízké a mám 13-18 FPS. Třeba Metro last light sem hrál na nízky 30-60FPS.
AMD FX-6300/ASRock 980DE3/2x Team 4GB DDR3/Palit GTX 760 2GB GDDR5/Gembird 500W/Kingston SSD 60GB/Seagate Barracuda 7200.12 1TB HDD


Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů