Zaplatil jsem 2799 Kč za Windows 11 Pro – systém není aktivovaný, klíč jsem nedostal Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54871
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Zaplatil jsem 2799 Kč za Windows 11 Pro – systém není aktivovaný, klíč jsem nedostal

Příspěvekod petr22 » 28 kvě 2025 00:10

Procesor a zakladni deska je z roku 2020, graficka karta z roku 2019.

Reklama
MoA285
Level 1
Level 1
Příspěvky: 71
Registrován: listopad 19
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Zaplatil jsem 2799 Kč za Windows 11 Pro – systém není aktivovaný, klíč jsem nedostal

Příspěvekod MoA285 » 28 kvě 2025 00:17

Jak už jsem říkal. Sdělil jsem technikovi, že jsem technicky negramotný, že se v tom nevyznám a sdělil jsem rozpočet. Zdálo se původně, že projevoval snahu mi to vysvětlit. Já jsem řekl, že jsem vděčný, ale že.. budu radši, když prostě z těch pěnez vytříská co nejvíc.. nenapadlo mě, že to pochopí tak, že z toho vytříská nejvíc pro sebe. Obzvlášť ne, když měli tak dobré recenze.

Dodatečně přidáno po 5 minutách 47 vteřinách:
Díky za dosavadní reakce. Potřebuju teď jasně vědět, jak dál.. jaké mám možnosti, když:

-nemám fakturu, pouze SMS a doklad o platbě,

-Windows není aktivovaný,

-nemám záruku ani potvrzení o původu komponent,

-a nemám jistotu, že sestava odpovídá dohodnutým parametrům.

Co mi můžete doporučit jako další kroky, abych situaci vyřešil rychle a efektivně? Je ještě šance na dohodu nebo mám rovnou řešit reklamaci či stížnost na ČOI?

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 54871
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Zaplatil jsem 2799 Kč za Windows 11 Pro – systém není aktivovaný, klíč jsem nedostal

Příspěvekod petr22 » 28 kvě 2025 00:31

Reklamaci konkretne ceho? Z pohledu zakona je vse v poradku, fakt ze to slozili z nejakeho odpadu neni duvod k reklamaci. Oni reknou,
ze zakaznik se sestavou souhlasil a ze dodali co meli.

1. Windows je treba vyresit. Nemeli je dnes aktivovat?
2. Danovy doklad at pekne dodaji i s rozpisem jednotlivych komponent - je jasne, ze jestli to slozili z nejakych zbytku tak se jim do toho nebude chtit

Co je v tom pocitaci za zdroj? Ocekavam nejaky levny sunt co muze zacit horet za provozu.

MoA285
Level 1
Level 1
Příspěvky: 71
Registrován: listopad 19
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Zaplatil jsem 2799 Kč za Windows 11 Pro – systém není aktivovaný, klíč jsem nedostal  Vyřešeno

Příspěvekod MoA285 » 28 kvě 2025 00:59

Zdroj je tam GIGABYTE P650G 650W GP-P650G. Technik se měl ozvat v 21. hodin na aktivaci OS. - Neozval se. Domluvili jsme se někdy okolo 19. měl plné ruce práce s rodinou a já měl pochopení. V tu chvíli jsem ještě nebyl na výpravě za tím, co jsem tedy vlastně dostal.

Z pohledu zákona tam bude víc než jen obchodní právo. Může jít o porušení těchto právních oblastí:
-Trestní právo – podvod (§ 209 TZ) a bezdůvodné obohacení (§ 451 OZ),
-Spotřebitelské právo – porušení povinnosti informovat, dodat doklad (§ 16 ZOS),
-Autorské právo – neoprávněná instalace nebo prodej neaktivované licence Windows.

..pak Windows – NEaktivováno. Přesto si účtovali 2799 Kč za „nejvyšší verzi“ (Win 11 Pro). Nedodali licenční klíč, nedošlo k aktivaci.. reálně jsem za tu cenu nic legálně nedostal.
-Fakturu, účtenku ani rozpis komponent nemám. Mám jen SMS a převod. Budu žádat zítra i rozpis toho, co v tom je.
- Původní sestavu jsem tam nechal, v domění, že dostávám do rukou něco lepšího. Ale zpětně vidím, když na to poukazujete, že použité díly (grafika z 2019, základovka kancelářská) můžou být horší než to, co jsem jim dal.

Teď řeším:
-Vrácení peněz za Windows.
-Dodání faktury a detailního rozpisu komponent.
-Zpětné posouzení poměru ceny a výkonu.
-Dostat zpět starý PC

Zvažuji podání stížnosti na ČOI a případně i Policii, pokud se prokáže, že to splňuje znaky:
-Podvodného jednání (fiktivní nebo klamavě prezentovaná hodnota, falešný OS),
-Zamlčení původu komponent (repasy, použité zbytky bez uvedení),
-Zneužití důvěry technicky neznalého zákazníka (jasně jsem uvedl, že se neorientuju),
-Bezdůvodného obohacení (ponechání "možná" funkční sestavy bez kompenzace, výměna za nižší kvalitu),
-Nedodání povinných dokladů – faktura, licenční klíč, rozpis.

Dodatečně přidáno po 33 minutách 56 vteřinách:
Zažádal jsem po emailu o vrácení starého PC, fakturu, rozpis, vrácení peněz za klíč. A komunikaci pouze po e-mailu.

Dodatečně přidáno po 1 hodině 15 minutách 15 vteřinách:
Ke grafické kartě ještě dodávám, že u té jsem byl informovaný, že byla použitá, ale údajně minimálně. Čím víc si teď o tom všem čtu, tím víc pochybností mám.

Dodatečně přidáno po 2 hodinách 44 minutách 12 vteřinách:
Ještě mi tak docvaklo, že "technik" v SMSce argumentoval, že by snížil cenu sestavy horšími komponenty, protože tam dal ty předražený W11 pro, který tam nakonec ani nebyly..


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů