Jak se zárukou při prodeji? Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Rewqa
Moderátor
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7790
Registrován: říjen 06
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž

Jak se zárukou při prodeji?

Příspěvekod Rewqa » 16 led 2016 11:35

Zdravím,
Chtěl bych prodat zboží, které je ještě v záruce. Jak to je se záručním listem? Je praxí, že ho normálně vytisknu a dám kupujícímu? Nechce se mi zrovna dávat papír, kde jsou všechny moje údaje. Jméno, adresa atd.


MSI B85-G43 | Intel i5 4460 | MSI GTX 1060 6GB Camo Squad | 16GB Crucial DDR3 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help

Reklama
Uživatelský avatar
Karrex
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7755
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Jak se zárukou při prodeji?

Příspěvekod Karrex » 16 led 2016 11:40

Vždycky ho dávám. I mě je vždycky dají. Jen jeden mladší kluk (tak 13 let), mi dal fakturu s přeškrtlými údaji, nevím jak by se na to tvářili v obchodě při reklamaci...
Funguji už jen přes SZ a Skype. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 37731
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Jak se zárukou při prodeji?

Příspěvekod petr22 » 16 led 2016 12:28

Kupujicimu zarucni list davat nemusis, protoze zaruku dale poskytujes ty, a ne prodejce.

Pokud je ochoten kupujici si zbozi sam dojit reklamovat tak je vhodne aby mel puvodni zarucni list.

Uživatelský avatar
mmmartin
Moderátor
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7958
Registrován: srpen 04
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž

Re: Jak se zárukou při prodeji?  Vyřešeno

Příspěvekod mmmartin » 16 led 2016 12:31

Záruku poskytuje prodejce kupujícímu a je nepřenosná na třetí osobu, které kupující věc dál prodá. Protože se ale při reklamaci dá jen velmi obtížně zjistit, kdo byl prvotním kupujícím, kamenné obchody se v tom moc nevrtají a reklamaci přijmou tomu, kdo reklamuje, a nezjišťují, jestli je to prvotní kupující. Záručního listu netřeba, stačí jakýmkoliv způsobem (nejčastěji účtenkou / paragonem, ale podle OZ stačí např. i svědectví třetí osoby) prokázat kdy a kde byla věc koupena.
Jiná situace je v e-shopu, kde je osoba kupujícího jednoznačně určena. Nevím, jaká je praxe, ale kdyby v e-shopu zboží reklamoval někdo jiný, než je prvotní kupující, může se setkat s odmítnutím.

Uživatelský avatar
Karrex
Master Level 9
Master Level 9
Příspěvky: 7755
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž

Re: Jak se zárukou při prodeji?

Příspěvekod Karrex » 16 led 2016 12:32

To je pravda, v CZC chtěli dokonce vidět občanku. Ale třeba v TSBohemii bylo potřeba změnit email a telefon, že na faktuře již nejsou platné, jinak jsou schopni zboží vrátit i původnímu majiteli, ale s nima problém nebyl a bez keců to změnili.
Funguji už jen přes SZ a Skype. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • RAM Corsair 32GB (2x16) 3000MHz s doživotní zárukou
    od carimuk » 03 lis 2018 16:08 » v P: Hardware
    8
    1599
    od petr22
    04 úno 2019 18:25
  • Trhanie obrazu pri hrani hry zaklinač 3 pri 60 fps
    od merik » 02 úno 2019 11:48 » v Problémy s hardwarem
    0
    323
    od merik
    02 úno 2019 11:48
  • BSOD při startu
    od smaskarn » 30 zář 2018 15:15 » v BSOD (Blue Screen Of Death)
    3
    1382
    od adavyp
    21 říj 2018 21:46
  • BSOD pri bootu
    od ScIRIUS » 09 bře 2019 10:58 » v BSOD (Blue Screen Of Death)
    0
    396
    od ScIRIUS
    09 bře 2019 10:58
  • Problém při spuštění
    od CrazyFaper » 16 led 2019 22:16 » v Windows 10, 8, 7, Vista, XP…
    0
    398
    od CrazyFaper
    16 led 2019 22:16

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host