V čem programovat hry? Vyřešeno

Místo pro dotazy a rady ohledně programovacích jazyků (C++, C#, PHP, ASP, Javascript, VBS..) a tvorby webových stránek

Moderátor: Mods_senior

SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

V čem programovat hry?

Příspěvekod SaKunDrak » 19 čer 2014 15:51

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký program(ovací jazyk) je nejlepší na tvorbu her. Cílem mám to stvořit funkční MMORPG či jenom RPG nebo MOBA hru.
Moje programovací schopnosti nejsou vůbec velké (GameMaker, jeden "projekt" v Unity,batch,a začínám se učit C#). .... No nevím, co ještě napsat( slohovky z mobilu nejsou moje silná stránka) ...A asi by bylo lepší pracovat v týmu...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD

Reklama
IDVert3X
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod IDVert3X » 19 čer 2014 16:09

Java je dobra ked zacinas, je pomerne jednoducha a prehladna... Nieje idealna na hry, ale na malickosti ako su hry mensieho rozsahu ci 2D hry staci.
C++ je lepsie pre hracov, je lepsie stavane na hry, vyzaduje mensi vykon a ziskas tym znacne vyzsie FPS v hre ako ked je v Jave, da sa s nim spravit viac, ale je narocnejsi a vyzaduje OOP.

Uživatelský avatar
Madara
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1123
Registrován: červenec 11
Bydliště: Nechceš klíče od domu ?
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod Madara » 19 čer 2014 16:11

Já používal XNA v C#.

SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod SaKunDrak » 19 čer 2014 16:31

No, abych to upřesnil, chtěl bych udělat něco z boku ve stylu Terrarie zaměřené hlavně na souboje, questy a dungeony, než na stavení... A s nejlépe s multiplayerem...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD

zdenda204
Level 2
Level 2
Příspěvky: 206
Registrován: květen 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod zdenda204 » 19 čer 2014 16:36

@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.

SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod SaKunDrak » 19 čer 2014 16:40

Možná blbá otázka ,ale co je to OOP? :D

--- Doplnění předchozího příspěvku (19 Čer 2014 16:42) ---

Napadá mě Opravdu Odborný Přístup :D ale to asi ne...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD

Uživatelský avatar
Clorky
Moderátor / člen HW týmu
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7032
Registrován: květen 10
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod Clorky » 19 čer 2014 16:44

OOP = objektově orientované programování

Počkej si na Faraona, CZechBoye ad.... popř. si proluskej tuto sekci, podobnou radu žádalo již spousta lidí.

IDVert3X
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod IDVert3X » 19 čer 2014 16:45

No ideálne by bolo, keby tá mapa nebola zničiteľná, tj. by tam nešlo kopať/stavať, už len to by ti dosť uľahčilo prácu, anyway.. Chceš programovať hru a o programovaní nič nevieš? Nejdeš na to nejako rýchlo?

MineCraft je práve dokonalým príkladom ako sa hry v jave nemajú robiť...
Žere hromadu RAM, vyťažuje procesor, neefektívne využíva grafickú kartu, mizerné FPS na to aký mám HW.
Hra si cucne 2GB ram, čo žerú normálne hry, vyťaží si procesor a ani ju nenapadne použiť GPU...
No akože... Kde sme?
Viem, že Markus Persson to kedisy robil 4fun a preto v Jave, ale keď sa z toho stal hit aj tak to nechal v tej debilnej Jave
Dobre, má to jednu výhodu - java je multiplatformová...
Ale iróniou je, keď sme hrali modpack... Client + Server s dvomi ľudmi -> Využitie RAM 99% (mám 8GB) a keď som to vypol -> Využitie 1,2GB/8GB... Tá hra so serverom zožere viac ako Watch Dogs.. a to tam bolo relatívne málo módov.

Uživatelský avatar
Madara
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1123
Registrován: červenec 11
Bydliště: Nechceš klíče od domu ?
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod Madara » 19 čer 2014 16:49

zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)


Pořád si na to nemůžu zvyknout :lol:

OOP doporučuji. Kód bude přehledný a ty se neztratíš.

SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod SaKunDrak » 19 čer 2014 17:01

Dal jsem si to jako cíl ,který chci později uskutečnit... Ne hned :D
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD

Uživatelský avatar
Oxxid
člen BSOD týmu
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6194
Registrován: prosinec 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod Oxxid » 19 čer 2014 17:02

zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.


Kdyby Mincraft byl treba v C, tak běží i na kalkulacce.

IDVert3X
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: V čem programovat hry?

Příspěvekod IDVert3X » 19 čer 2014 17:04

Poznám Cčkovú verziu minecraftu, je neoficálna a cca na úrovni 1.5... Išla mi na 1400+ FPS so všetkým na max... Keď nájdem ešte raz ten odkaz pošlem to, testoval som to už dávno..


Zpět na “Programování a tvorba webu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti