V čem programovat hry?

Místo pro dotazy a rady ohledně programovacích jazyků (C++, C#, PHP, ASP, Javascript, VBS..) a tvorby webových stránek

Moderátor: Mods_senior

SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: 28 pro 2013 12:30
Kontaktovat uživatele:

V čem programovat hry?

Příspěvek od SaKunDrak »

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký program(ovací jazyk) je nejlepší na tvorbu her. Cílem mám to stvořit funkční MMORPG či jenom RPG nebo MOBA hru.
Moje programovací schopnosti nejsou vůbec velké (GameMaker, jeden "projekt" v Unity,batch,a začínám se učit C#). .... No nevím, co ještě napsat( slohovky z mobilu nejsou moje silná stránka) ...A asi by bylo lepší pracovat v týmu...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD
IDVert3X

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od IDVert3X »

Java je dobra ked zacinas, je pomerne jednoducha a prehladna... Nieje idealna na hry, ale na malickosti ako su hry mensieho rozsahu ci 2D hry staci.
C++ je lepsie pre hracov, je lepsie stavane na hry, vyzaduje mensi vykon a ziskas tym znacne vyzsie FPS v hre ako ked je v Jave, da sa s nim spravit viac, ale je narocnejsi a vyzaduje OOP.
Uživatelský avatar
Madara
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1123
Registrován: 18 črc 2011 20:35
Bydliště: Nechceš klíče od domu ?

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od Madara »

Já používal XNA v C#.
SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: 28 pro 2013 12:30
Kontaktovat uživatele:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od SaKunDrak »

No, abych to upřesnil, chtěl bych udělat něco z boku ve stylu Terrarie zaměřené hlavně na souboje, questy a dungeony, než na stavení... A s nejlépe s multiplayerem...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD
zdenda204
Level 2
Level 2
Příspěvky: 206
Registrován: 12 kvě 2013 17:37

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od zdenda204 »

@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.
SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: 28 pro 2013 12:30
Kontaktovat uživatele:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od SaKunDrak »

Možná blbá otázka ,ale co je to OOP? :D

--- Doplnění předchozího příspěvku (19 Čer 2014 16:42) ---

Napadá mě Opravdu Odborný Přístup :D ale to asi ne...
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD
Clorky
Moderátor / člen HW týmu
Příspěvky: 7032
Registrován: 23 kvě 2010 11:25
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od Clorky »

OOP = objektově orientované programování

Počkej si na Faraona, CZechBoye ad.... popř. si proluskej tuto sekci, podobnou radu žádalo již spousta lidí.
IDVert3X

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od IDVert3X »

No ideálne by bolo, keby tá mapa nebola zničiteľná, tj. by tam nešlo kopať/stavať, už len to by ti dosť uľahčilo prácu, anyway.. Chceš programovať hru a o programovaní nič nevieš? Nejdeš na to nejako rýchlo?

MineCraft je práve dokonalým príkladom ako sa hry v jave nemajú robiť...
Žere hromadu RAM, vyťažuje procesor, neefektívne využíva grafickú kartu, mizerné FPS na to aký mám HW.
Hra si cucne 2GB ram, čo žerú normálne hry, vyťaží si procesor a ani ju nenapadne použiť GPU...
No akože... Kde sme?
Viem, že Markus Persson to kedisy robil 4fun a preto v Jave, ale keď sa z toho stal hit aj tak to nechal v tej debilnej Jave
Dobre, má to jednu výhodu - java je multiplatformová...
Ale iróniou je, keď sme hrali modpack... Client + Server s dvomi ľudmi -> Využitie RAM 99% (mám 8GB) a keď som to vypol -> Využitie 1,2GB/8GB... Tá hra so serverom zožere viac ako Watch Dogs.. a to tam bolo relatívne málo módov.
Uživatelský avatar
Madara
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1123
Registrován: 18 črc 2011 20:35
Bydliště: Nechceš klíče od domu ?

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od Madara »

zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)
Pořád si na to nemůžu zvyknout :lol:

OOP doporučuji. Kód bude přehledný a ty se neztratíš.
SaKunDrak
Level 2
Level 2
Příspěvky: 174
Registrován: 28 pro 2013 12:30
Kontaktovat uživatele:

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od SaKunDrak »

Dal jsem si to jako cíl ,který chci později uskutečnit... Ne hned :D
PC:
MTB INTEL DQ45CB, Intel Core2 Duo E8400 @ 3.0GHz, NVidia GeForce 8600 GT, Kingston 4GB DDR2 667MHz RAM, 2x 465GB Seagate Barracuda HDD
Oxxid
člen BSOD týmu
Příspěvky: 6194
Registrován: 07 pro 2012 19:16

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od Oxxid »

zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.
Kdyby Mincraft byl treba v C, tak běží i na kalkulacce.
IDVert3X

Re: V čem programovat hry?

Příspěvek od IDVert3X »

Poznám Cčkovú verziu minecraftu, je neoficálna a cca na úrovni 1.5... Išla mi na 1400+ FPS so všetkým na max... Keď nájdem ešte raz ten odkaz pošlem to, testoval som to už dávno..
Zamčeno

Zpět na „Programování a tvorba webu“