Excel - automatický souhrn na druhý list

Programy pro práci v kanceláři (Word, Excel, Access…=>Office)

Moderátor: Mods_senior

amos.zamba
Level 1
Level 1
Příspěvky: 62
Registrován: březen 08
Bydliště: Český Těšín
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod amos.zamba » 01 zář 2009 15:45

Potřeboval bych poradit. Mám tabulku, na které jsou např. tyto sloupce: zákazník, měsíc expedice a cena. A potřeboval bych, aby se mi na druhém listě zobrazoval součet všech cen u zákazníka řazené po měsících. Např. 1 měsíc zákazník 1 celkem, zákazník 2 celkem, 2 měsíc zákazník 1 celkem, zákazník 2 celkem atd. Šlo by to nějak? Dík moc.

Reklama
navstevnik
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1142
Registrován: srpen 08
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod navstevnik » 01 zář 2009 18:48

Mozne je reseni takto:
Na dalsim listu pripravit tabulku zakazniku pro jednotlive mesice a pro zjisteni celkove ceny pouzit funkci SOUČIN.SKALÁRNÍ viz priloha, zmeny v tabulce budou prepocitavany - rozsah je A2:A1000 ci vice..

Zcela automaticke vytvoreni souhrnu po jakeliv uprave nebo pridani ci ubrani polozek je nejspise mozne pri pouziti udalostni procedury VBA (zmeny na listu), ktera vytvori kontigencni tabulku.
Přílohy
AutSouhrny.xls
(14 KiB) Staženo 129 x

amos.zamba
Level 1
Level 1
Příspěvky: 62
Registrován: březen 08
Bydliště: Český Těšín
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod amos.zamba » 01 zář 2009 19:20

Dík je to fajn ale myslel jsem něco trošku jiného. Zatím to dělám takovým stylem že data prvně seřadím podle měsíce a zakázníka a pak udělám souhrny, ale chtěl jsem to trošku zrychlit a zautomatizovat. Jak bych si to představoval přikládám v souboru, s tím že pokud by se přidal nový zakázník tak by se automaticky objevil a sčítal i na tom druhém listě. Ale asi těžký úkol... Kdyby to nešlo neva, budu řadit a souhrnovat dál. Dík za ochotu.

AutSouhrny.xls
(18.5 KiB) Staženo 87 x

navstevnik
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1142
Registrován: srpen 08
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod navstevnik » 01 zář 2009 22:59

V priloze je mozne reseni, sice neni presne podle tve predstavy, ale snad vyhovi.
Přílohy
AutSouhrny.xls
(48.5 KiB) Staženo 146 x

mila79
nováček
Příspěvky: 10
Registrován: říjen 09
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod mila79 » 27 říj 2009 10:23

Zdar,
řešil jsem už něklikrát podobný problém - jak sčítat údaje, u kterých předem nevím, kolik řádků bude třeba sečíst. Řeším to tak, že si údaje seřadím a pokud se údaj v horní řádce liší od údaje v řádce pod ním, tak udělám součet od prvního do aktuálního řádku a od toho odečtu součet od prvního do aktuálního řádku mínus 1. Aby bylo možné snadno poznat, jestli už je to jiný měsíc nebo zákazník, tak jsem měsíc a zákazníka sloučil do jedné buňky (viz přiložený soubor).

Pokud bys to chtěl úplně automatizovat, tak by byl dobré makro, které by přeneslo data z prvního listu na druhý, seřadilo, doplnilo vzorce a výsledek překopírovalo na 3. list.

Excelu zdar :smile:
Přílohy
AutSouhrny.xls
(27.5 KiB) Staženo 100 x

pavhor
nováček
Příspěvky: 1
Registrován: prosinec 09
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Excel - automatický souhrn na druhý list

Příspěvekod pavhor » 05 pro 2009 15:45

Zkus se kouknout na příkaz SUMIFS. Zadáš do kritérií oblast, kterou chceš sečíst, tedy např A1:A60000 (protože nevíš jak je veliká). Pak se zadá oblast podle které se budou data sčítat (např. sloupec s materiálem atd.) B1:B60000 a nakonec dané kritérimu, tedy např. "cihly". Já si takhle si dělám z bankovního výpisu součty výdajů a příjmu za daný měsíc, rok nebo celé období. Třeba ti to helfne.

tady je ofiko popis funkce:

SUMIFS(oblast_součtu;oblast_kritérií1;kritérium1;[oblast_kritérií2;
kritérium2];…)Funkce SUMIFS má následující argumenty (Argument: Hodnota, která poskytuje informace určité akci, události, metodě, vlastnosti, funkci nebo proceduře.):

oblast_součtu: Povinný argument. Jedna nebo více buněk pro výpočet součtu, včetně čísel nebo názvů, oblastí nebo odkazů na buňky (Odkaz na buňku: Sada souřadnic, které určují polohu buňky na listu. Například odkaz na buňku ležící v průniku sloupce B a řádku 3 je B3.), jež obsahují čísla. Prázdné hodnoty a textové hodnoty jsou ignorovány.
oblast_kritérií1: Povinný argument. První vyhodnocovaná oblast pro přidružené kritérium.
kritérium1: Povinný argument. Podmínka vyjádřená číslem, výrazem, odkazem na buňku nebo textem, která definuje buňky, jež jsou zahrnuty do argumentu oblast_kritérií1. Podmínka může mít například tvar: 32, ">32", B4, "jablka" nebo "32".
oblast_kritérií2, kritérium2, …: Nepovinný argument. Další oblasti a jejich přidružená kritéria. Je možné zadat až 127 dvojic oblast/kritérium.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • EXCEL -jak otevřít 2 excel sobory abych je viděla současne a samostatně
    od Ketty02 » 30 srp 2024 21:19 » v Vše ostatní (sw)
    2
    4749
    od Riviera kid Zobrazit poslední příspěvek
    02 zář 2024 16:21
  • Windows Update automaticky přepisuje ovladače grafiky. Příloha(y)
    od kellne » 19 led 2025 17:02 » v Windows 11, 10, 8...
    9
    4645
    od kecalek Zobrazit poslední příspěvek
    22 led 2025 11:01
  • Telefon s opětovně automaticky nepřipojí přes Bluetooth k autu
    od Peťa » 12 pro 2024 13:55 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    0
    18534
    od Peťa Zobrazit poslední příspěvek
    12 pro 2024 13:55
  • Windows 11 nevidí druhý monitor
    od Ghoust23 » 13 dub 2025 14:01 » v Problémy s hardwarem
    6
    2904
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    15 dub 2025 08:18
  • Přechod z Excel 21 na Excel 24
    od Snekment » 29 led 2025 13:46 » v Kancelářské balíky
    2
    12167
    od Snekment Zobrazit poslední příspěvek
    29 led 2025 15:05

Zpět na “Kancelářské balíky”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti