Zdravim.
Vim, že to sem vůbec nepatří, ale určitě se tady najde někdo, kdo tomu bude rozumět :). Mám starýho Favorita v něm rádio JVC 4x50W, vepředu 10cm repro Sencor a vzadu 6x9 repro Sencor. Problém je ten, že pokud auto stojí s vypnutym motorem nebo i když běží na volnoběh, tak při větších hlasitostech v reproduktorech začíná chrastit (hlavně při bassech) jakoby se jim nedostávala šťáva. Když jedu a nebo když na místě přidám plyn, tak repro hraje zas úplně normálně bez jakýhokoliv chrastění. Moc mi to nevadí, bassy sem stáhnul a zvyknul sem si už na to. Ale chystám se kupovat nový repro, tak by mě zajímalo jestli to bude dělat i nový repro a nebo to dělá jenom tohle, protože sou to šmejdy od Sencoru za pár stovek. Protože koupit nový repro a zjistit, že to dělá to samí by se mi opravdu nelíbilo. Co myslíte, dělaj to ty repráky a nebo to prostě "nestihá auto" z důvodu třeba slabýho alternátoru nebo já nevim čeho (v elektrice se nevyznám) ? Díky za odpověď.
PS: Nebránim se ani odkazu na nějaký fórum, kde se daná problematika řeší. Díky
Reproduktory v autě
- Rewqa
- Moderátor
-
Master Level 9
- Příspěvky: 8133
- Registrován: říjen 06
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Reproduktory v autě
ASUS TUF Gaming B550-PLUS | Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix GTX 1070 OC | 32GB Kingston DDR4 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help
Pravidla PC-Help
Re: Reproduktory v autě
zesilovač dostával málo šťávy, takže může být už poslabší baterka že nedá tolik amps kolik by měla nebo je tam prostě slabá, alternátorem si nemyslím že by to bylo, idkyž kdyby se použil výkonější tak by určitě při menších točkách dal víc A takže by baterka stačila současná
Jsem tu abych vám poradil s výběrem jakéhokoliv HW a klidně vám udělám sestavu na míru za peníz jakej si řeknete a samozřejmě pomůžu i z něčím jiným když budu vědět.
- karlos
- Master Level 8
- Příspěvky: 6447
- Registrován: květen 05
- Bydliště: Domažlice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Reproduktory v autě
Nejsem zrovna milovníkem vozů Škoda (s jedinou vyjímkou v podobě Oktávií), proto se zeptám poněkud rýpavě. Jseš si jistý, že při vyšších otáčkách motoru, opravdu reproduktory nechrastí? Naztrácí se chrastění za kulisou řvoucího motoru a drnčících částí interiéru 

Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)
- mmmartin
- Moderátor
-
Elite Level 10
- Příspěvky: 9640
- Registrován: srpen 04
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Reproduktory v autě
karlos:
Rewqa: Drnčení s největší pravděpodobností nevzniká v reproduktorech, je to projev zkreslení, které vzniká v zesilovači. Při vypnutém motoru nebo při volnoběhu je palubní napětí kolem 12 Voltů a při nastavení větší hlasitosti už dochází k ožezávání signálu (cliping). Po zvýšení otáček začne alternátor baterii nabíjet, palubní napětí se zvýší o dva či tři volty a to stačí na to, že signál už není omezovaný. Pokud regulátor hlasitosti dovolí a reproduktory vydrží, objevilo by se omezování znovu při dalším zvýšení hlasitosti. Problém tedy téměř určitě není v alternátoru a je skoro jisté, že by se projevoval i s novými reproduktory.

Rewqa: Drnčení s největší pravděpodobností nevzniká v reproduktorech, je to projev zkreslení, které vzniká v zesilovači. Při vypnutém motoru nebo při volnoběhu je palubní napětí kolem 12 Voltů a při nastavení větší hlasitosti už dochází k ožezávání signálu (cliping). Po zvýšení otáček začne alternátor baterii nabíjet, palubní napětí se zvýší o dva či tři volty a to stačí na to, že signál už není omezovaný. Pokud regulátor hlasitosti dovolí a reproduktory vydrží, objevilo by se omezování znovu při dalším zvýšení hlasitosti. Problém tedy téměř určitě není v alternátoru a je skoro jisté, že by se projevoval i s novými reproduktory.
ASUS Prime Z390-P / Hexa Core Intel core i5 Coffee Lake-S / Gigabyte GeForce GTX 650 Ti / FORTRON BlueStorm Bronze 80PLUS / W 11
- Rewqa
- Moderátor
-
Master Level 9
- Příspěvky: 8133
- Registrován: říjen 06
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Reproduktory v autě
Karlos:Přesně tohle mi teďka řek otec, ale opravdu to tak není. Sice mi drnčí celá palubka, ale ani palubka a ani motor nejsou přes řev hudby slyšet
, takže to neni tak, že bych to za jízdy neslyšel.
mmmartin:Takže je to stručně řečeno "problém celýho auta" a v podstatě s tim nic dělat nejde? Jedině koupit nový auto
Postnul sem to samý na jedno fórum a tam zas řikali, že to může způsobovat špatná kabeláž od napájení k rádiu.

mmmartin:Takže je to stručně řečeno "problém celýho auta" a v podstatě s tim nic dělat nejde? Jedině koupit nový auto

Postnul sem to samý na jedno fórum a tam zas řikali, že to může způsobovat špatná kabeláž od napájení k rádiu.
ASUS TUF Gaming B550-PLUS | Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix GTX 1070 OC | 32GB Kingston DDR4 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help
Pravidla PC-Help
- mmmartin
- Moderátor
-
Elite Level 10
- Příspěvky: 9640
- Registrován: srpen 04
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Reproduktory v autě
Pokud je problém způsobený ořezáním signálu - a jsem přesvědčený, že tomu tak je - je hlasitost, při které k němu začíná docházet, závislá na napájecím napětí. K úbytku napájecího napětí může samozřejmě docházet i na napájecích přívodech k autorádiu, pokud nemají dostatečný průřez. Pokud máš ale rádio připojené na původní rozvod, který je součástí elektroinstalace automobilu, měl by být průřez dostatečný.
Problém ale může být v samotném rádiu: napájecí napětí je filtrované elektrolytickými kondenzátory, které kromě jiného fungují i jako zásoba energie na pokrytí špiček v odběru, vyvolaných reprodukcí zejména basů. Pokud jsou tyto kondenzátory vyschlé - což v autorádiu není zas až takový problém - může při při reprodukci basů docházet k poklesu napájecího napětí a tím i k ořezávání signálu.
Problém ale může být v samotném rádiu: napájecí napětí je filtrované elektrolytickými kondenzátory, které kromě jiného fungují i jako zásoba energie na pokrytí špiček v odběru, vyvolaných reprodukcí zejména basů. Pokud jsou tyto kondenzátory vyschlé - což v autorádiu není zas až takový problém - může při při reprodukci basů docházet k poklesu napájecího napětí a tím i k ořezávání signálu.
ASUS Prime Z390-P / Hexa Core Intel core i5 Coffee Lake-S / Gigabyte GeForce GTX 650 Ti / FORTRON BlueStorm Bronze 80PLUS / W 11
- karlos
- Master Level 8
- Příspěvky: 6447
- Registrován: květen 05
- Bydliště: Domažlice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Reproduktory v autě
Kód: Vybrat vše
Jedině koupit nový auto :D
... a to by byla i moje rada.


Ještě k novým repro. Pokud nebudeš koukat, jako každý jouda jen na jejich watáž, nejlépe na údaj o špičkovém-neopakovatelném výkonu, ale naopak tento údaj zasuneš až na poslední místo a zaměříš se na účinnost reproduktorů, pak máš šanci drnčení odstranit. Budeš-li mít repro s účinností okolo 100dB, pak se ti již při nastavení hlasitosti na čtvrtinu, bude zdát, že to řve, jako dřív naplno a při polovičním výkonu zesilovače se ti budou rolovat uši dovnitř hlavy. Že bys pustil výkon do limitace, na to ani nepomyslíš, budeš mít strach z poškození, respektive rozpadnutí auta

Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)
Re: Reproduktory v autě
Vložím se taky....
No takže kupovat nové auto je blbost! To že zvuk u tebe je zkreslený je tím že elektrické kabely od výroby jsou už hodně zoxidované a kostry připojené za přístrojovkou utřepané, mám feldu a podobný problém. Udělej tohle: všechny kabely a spoje co vedou od baterie a alternátoru a v pojistkové skřiňce a za přístrojovkou je potřeba podotahovat a očistit od oxidace a oleje a kdoví čeho. Pokud se ti s tím nechce moc otravovat kup si kontaktol spray a na všechny el. spoje nastříkej a pak je dotáhni. No a nejlepší by bylo přímo od baterie dvojlinkou natáhnout + - přímo k autorádii.
Tady se podívej, zaregistruj se klidně i když máš favo. http://www.feliciaklub.cz/
Najdeš tam spoustu dobrých rad. Jo a to repro Sencor klidně zahoď je to laciný šmejd z toho basy při vysoké hlasitosti moc nevytáhneš.
Jo ještě můžeš mít špatný alternátor, jestli máš někoho s digitálním měřákem bylo by dobré změřit napětí na baterii, při vypnutém mot. okolo 12V a při nastartovaném 14.4 max nebo okolo 14V. Může být regulátor v háji a to by bylo nebezpečné až smrtelné pro baterii. Na dálku se špatně hádá co tam můžeš mít, chce to se ptát a zkoušet.
No takže kupovat nové auto je blbost! To že zvuk u tebe je zkreslený je tím že elektrické kabely od výroby jsou už hodně zoxidované a kostry připojené za přístrojovkou utřepané, mám feldu a podobný problém. Udělej tohle: všechny kabely a spoje co vedou od baterie a alternátoru a v pojistkové skřiňce a za přístrojovkou je potřeba podotahovat a očistit od oxidace a oleje a kdoví čeho. Pokud se ti s tím nechce moc otravovat kup si kontaktol spray a na všechny el. spoje nastříkej a pak je dotáhni. No a nejlepší by bylo přímo od baterie dvojlinkou natáhnout + - přímo k autorádii.
Tady se podívej, zaregistruj se klidně i když máš favo. http://www.feliciaklub.cz/
Najdeš tam spoustu dobrých rad. Jo a to repro Sencor klidně zahoď je to laciný šmejd z toho basy při vysoké hlasitosti moc nevytáhneš.
Jo ještě můžeš mít špatný alternátor, jestli máš někoho s digitálním měřákem bylo by dobré změřit napětí na baterii, při vypnutém mot. okolo 12V a při nastartovaném 14.4 max nebo okolo 14V. Může být regulátor v háji a to by bylo nebezpečné až smrtelné pro baterii. Na dálku se špatně hádá co tam můžeš mít, chce to se ptát a zkoušet.
"Žijeme pro nic ,ale umíráme pro něco."
- Rewqa
- Moderátor
-
Master Level 9
- Příspěvky: 8133
- Registrován: říjen 06
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Reproduktory v autě
mmmartin: Rádio neni ani rok starý, tak pochybuju, že už by byly vyschlý ty mrchy o kterejch si povídal, ale možný to samozřejmě je.
Karlos: Je to věc vkusu. Já například bych jiný auto než Škodovku nechtěl. Zrovna právě například Renault bych si nikdy nekoupil. Když vidim ty 19ky a tak, ale je to kus od kusu. Jinak na wattáž sem nekoukal. Vybíral sem podle ceny, páč sem "chudej student"
Ale asi se na to u tohodle auta už vyprdnu. Na začátku roku budu mít snad nějaký prachy, tak půjdu asi do Feldy nebo do toho nejnovější typu Favoritu.
Makiavely: Kabely jsou tam snad dělaný komplet nový. Pochybuju, že tenkrát se dávali do aut ISO konektory a tak. Vim, že Sencor jsou šmejdy, ale jak už sem psal, jsem chudej student. Za odkaz na Felicia klub díky.
Jinak pánové dneska sem zjistil, že mi někde uniká chladicí kapalina, takže problém s reprákama teď půjde jaksi do ústraní
Karlos: Je to věc vkusu. Já například bych jiný auto než Škodovku nechtěl. Zrovna právě například Renault bych si nikdy nekoupil. Když vidim ty 19ky a tak, ale je to kus od kusu. Jinak na wattáž sem nekoukal. Vybíral sem podle ceny, páč sem "chudej student"

Makiavely: Kabely jsou tam snad dělaný komplet nový. Pochybuju, že tenkrát se dávali do aut ISO konektory a tak. Vim, že Sencor jsou šmejdy, ale jak už sem psal, jsem chudej student. Za odkaz na Felicia klub díky.
Jinak pánové dneska sem zjistil, že mi někde uniká chladicí kapalina, takže problém s reprákama teď půjde jaksi do ústraní

ASUS TUF Gaming B550-PLUS | Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix GTX 1070 OC | 32GB Kingston DDR4 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help
Pravidla PC-Help
- karlos
- Master Level 8
- Příspěvky: 6447
- Registrován: květen 05
- Bydliště: Domažlice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Reproduktory v autě
Tak na to opravdu bacha. Taky se mi malinko ztrácela, tak jsem tam nalil ten chemickej šmejd, co na vzduchu vytvrdne a tak v podstatě díru, kde to teče zalepí. Půl roku byla pohoda, pak to ruplo a vylítala mi všechna voda tak rychle, že čidlo nestačilo ani bliknout, že je něco špatně a už byl zadřenej motor
ad, Renault nikdy! Také jsem podobně mluvíval. Říkal jsem, že na auto s pí.ou mít nikdy nebudu a ani bych ho nechtěl, protože má drahé náhradní díly. Dneska na Rendu nedám dopustit a tvrdím dokonce, že každý, kdo Renaulty haní v nich nikdy neseděl, nikdy je neřídil a nikdy s nimi nejel po polní cestě

ad, Renault nikdy! Také jsem podobně mluvíval. Říkal jsem, že na auto s pí.ou mít nikdy nebudu a ani bych ho nechtěl, protože má drahé náhradní díly. Dneska na Rendu nedám dopustit a tvrdím dokonce, že každý, kdo Renaulty haní v nich nikdy neseděl, nikdy je neřídil a nikdy s nimi nejel po polní cestě

Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)
Re: Reproduktory v autě
Někdo je na Renaulty, někdo na Fordy a někdo na tříkolky - to je o tom co se komu líbí, to se nedá nikomu brát.
Rewga - myslíš že se někdo v dnešní době pustí do výměny kabelů, to nevím ale asi nikdo, já mám elektro obor a tohle bych taky nedělal,
a favorit je přece jen staršího vydání takže je možné že to je kabelem, jde jen o to zjistit kterým.
Nedávno jsem podobnou závadu totiž jednomu známém opravoval, akorát s tím že mu zničeho nic nešlo zapnout autorádio,
měřákem jsem proměřil všechno a nic jsem nezjistil až nakonec to byl mínusový drát připojený na kastle, a přitom připojený byl a napětí
od něj k plusu taky bylo ale jak jsem zapnul rádio tak přechodový odpor na spoji všechno spolkl. - Hledej takovou závadu"""
U tebe mi to přijde jak slabá baterka a zaoxidované kontakty na ní a alternátoru.
Karlos - Zadřený motor? No jo když člověk letí s větrem o závod a ručkou tach. na doraz tak se semtam něco přehlédne, mě taky z mojí Felišky
se strácí voda ale jsem moc líný to zpravit. Mě kdyby klekla F tak že nepůjde opravit tak jsem se díval po tomhle:
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ne/7751405 neříkám že přesně tohle ale trochu podobný model
tomuto, teď ho nemůžu najít.
Rewga - myslíš že se někdo v dnešní době pustí do výměny kabelů, to nevím ale asi nikdo, já mám elektro obor a tohle bych taky nedělal,
a favorit je přece jen staršího vydání takže je možné že to je kabelem, jde jen o to zjistit kterým.
Nedávno jsem podobnou závadu totiž jednomu známém opravoval, akorát s tím že mu zničeho nic nešlo zapnout autorádio,
měřákem jsem proměřil všechno a nic jsem nezjistil až nakonec to byl mínusový drát připojený na kastle, a přitom připojený byl a napětí
od něj k plusu taky bylo ale jak jsem zapnul rádio tak přechodový odpor na spoji všechno spolkl. - Hledej takovou závadu"""
U tebe mi to přijde jak slabá baterka a zaoxidované kontakty na ní a alternátoru.
Karlos - Zadřený motor? No jo když člověk letí s větrem o závod a ručkou tach. na doraz tak se semtam něco přehlédne, mě taky z mojí Felišky
se strácí voda ale jsem moc líný to zpravit. Mě kdyby klekla F tak že nepůjde opravit tak jsem se díval po tomhle:
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ne/7751405 neříkám že přesně tohle ale trochu podobný model
tomuto, teď ho nemůžu najít.
"Žijeme pro nic ,ale umíráme pro něco."
- Rewqa
- Moderátor
-
Master Level 9
- Příspěvky: 8133
- Registrován: říjen 06
- Bydliště: Praha
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Reproduktory v autě
Jo tak baterka je celkem nová, ale nic za to nedám jí ty kontakty očistit. To je ale tak všechno na co já se v elektrice zmůžu. Lecos si na autě udělám sám, ale elektriku opravdu ne :) To je pro mě španělská vesnice a pro tátu bohužel taky.
ASUS TUF Gaming B550-PLUS | Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix GTX 1070 OC | 32GB Kingston DDR4 | Be Quiet! Pure Power L8 500W | Corsair 230T Graphite Series
Pravidla PC-Help
Pravidla PC-Help
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Nové reproduktory ale digitální ne cinch
od p3v4x » 24 lis 2024 20:39 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC - 0
- 1275
-
od p3v4x
Zobrazit poslední příspěvek
24 lis 2024 20:39
-
Zpět na “Vše ostatní (Off topic)”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů