Bohužel jsou s tímto počítačem neustálé problémy a nemohu ho používat k účelu, pro který jsem si ho pořizoval, tudíž uplatňuji reklamační nároky. Tento dotaz jsem poslal na ČOI i na Spotřebitel.cz ale odpověděli mě pouze všeobecně. Firma, která počítač sestavila a dodala se k těmto reklamacím staví velice arogantně a odmítavě. Při poslední reklamaci nebyl dodavatel schopen zabezpečit opravu ani výměnu reklamovaného komponentu, takže jsem písemně odstoupil od smlouvy.Nevím, jaké mám právo na odstoupení od smlouvy v uvedeném případě a jestli mohu odstoupit od smlouvy a požadovat peníze za celou sestavu,
Následovaly další problémy s výše uvedenou grafickou kartou a s opakovanými vibracemi ventilátoru na této kartě. Při první reklamaci technik uvedl, že se musí vyměnit zmíněný ventilátor. Za týden uvedený ventilátor pouze namazal. Z tohoto postupu se mohu domnívat, že namazáním byl problém řešen i poprvé. Protože byly tyto reklamace provedly na počkání, nemohu je bohužel doložit písemně. Další reklamací, která následovala bylo vypadávání zvuku ze sluchátek (reklamace č. RMAR040787 ze dne 25.10.2004), a dále pak nefunkční grafická karta, která mi byla vyreklamována a vyměněna za novou. (reklamace č. RMAR040793 ze dne 27.10.2004), Nová karta ale neměla videovstup. Tuto skutečnost jsem zjistil ještě tentýž den a žádal nápravu. Technik firmy slíbil nápravu a dohodli jsme se, že do týdne mi tuto kartu vymění za správnou. Po sjednané době jsem do firmy volal a bylo mi sděleno, že kartu nemají, a že se dohodne s vedoucím na možné náhradě. Přislíbil, že obratem zavolá. Čekal jsem marně. Vzhledem k této reklamaci, která trvala více než měsíc a dalším závadám na dodané sestavě jsem sestavu zabalil a odvezl do výše uvedené firmy. Sdělil jsem majiteli další zjištěné závady a skutečnost, že chci odstoupit od smlouvy. Ten, po konzultaci s technikem, mi sdělil, že na odstoupení od smlouvy nemám nárok a nabídl mi vracení peněz za grafickou kartu. Jiná náhrada mi nabídnuta nebyla. Tato informace byla pro mě nepřijatelná. K čemu by mi byl počítač bez grafické karty? Domnívám se totiž, že by byl problém sehnat další firmu, která mi namontuje kartu a především s případnými dalšími reklamacemi. Ve firmě mi bylo řečeno, že ztrácím čas a dále se semnou nehodlali bavit. Prý mám podat odstoupení od smlouvy písemně. Toto jsem následně učinil 2.12.2004. :!: Od té doby se firma neozvala a po mém dotazu mi bylo sděleno, že na odstoupení nemám nárok. Já jsem požadoval, aby mi bylo odpovězeno písemně. To se do dnešního dne nestalo. Pouze mi 13.01.2005 zavolali a oznámili, že mám u nich tu žádanou grafiku a mám se pro ni dostavit. Reagoval jsem sdělením, že na odstoupení trvám. Zpětně mi majitel firmy telefonicky oznámil, že pokud se do 14.01.2005 nedostavím pro kartu, odešle ji zpět dodavateli s tím, že si ji odmítám převzít. Dále uvádím další závady uvedené při odstoupení smlouvy: nefunkční výstup audio na sluchátka na DVD-ROM, nefunkční kopírování CD na DVD-ROM (v druhé mechanice kopie proběhne úspěšně), špatné měření otáček ventilátoru na základní desce a procesoru - nemožnost používat dodávaný program CoreCenter, velká rezonance trafa u reproduktoru, zasekávání směrových šipek na klávesnici. Majitel mě zdělil že tyto závady jsou kraviny a že na odstoupení to vžádném případě není.
Jsem s pozdravem a děkuji za rady.
